Mennyit érhet egy rajongó?
Egy dollártól többszázig, de láttunk már teljesen értéktelen csoportokat is. Minden rajongói tábornak megvan az értéke, de attól függ, hogy milyen céllal jött létre. A SuperSocial konferencián erre a kérdésre is próbálunk választ találni.
Egy korábbi cikkünkben már feltettük nektek a kérdést, hogy vajon mennyit ér egy Facebook-rajongó?
Az akkoriban aktuális kimutatások szerint egy rajongó 136 dollárt, azaz napi középárfolyamon 30 641 forintot ér – derült ki a SYNCAPSE és a hotspex közös kutatásából.
A tanulmány szerint egy rajongó átlagosan 72 dollárral, azaz 16 220 forinttal költ többet egy év alatt kedvenc márkájára, mint azok, akik nem imádják eléggé a love-brandjüket, hogy ráklikkeljenek a like-gombra a Facebookon.
Egy másik, Vitrue tanácsadó cég szakértői szerint a CPM értékét 3–5 USD közé vették, és ez alapján készítettek egy képletet, miszerint a Magyarországon átlagos méretű oldalak esetén a végső érték 2,16 USD, azaz idehaza egy átlagos rajongó 486,65 forintot ér.
