Újabb Facebook-akció: filmkölcsönzés


facebook vilagterkep

A Warner Brothers az első hollywoodi nagy filmstúdió, amelyik szerződést kötött a Facebookkal filmkölcsönzésre. Az Egyesült Államokban kedden indult kísérleti programban a „barátok” 3 dollárért kölcsönözhetnek filmet 48 órás időtartamra. A pénzügyi tranzakciót a közösségi portál saját hitelrendszere intézi. A Facebook minden vásárlás után 30 százalékot kap.

Az új szolgáltatás az alapító-vezérigazgató Mark Zuckerberg üzletpolitikájának, a „tegyünk mindent közösségivé ” elvnek további kiszélesítése. E-mail, fotók, digitális játékok, filmek majd a televízió egyaránt elérhető legyen a barátok számára a Facebookon. (A 600 milliós Facebook közösség új fontos tagja, Beast, a magyar puli, Zuckerberg kutyája. Lehet, hogy vele a kutya tulajdonosok elszánt klubját kívánja megnyerni.)

„Mérföldkőhöz érkeztünk a filmforgalmazásban, közvetlenül a már ismert rajongókhoz fordulunk” – nyilatkozta a Warner Brothers digitális forgalmazási igazgatója, amikor arra utalt, hogy reklámoznak már Facebookon, és tudják hányan „lájkolnak” egy-egy filmet.

Az első, kísérleti jelleggel kölcsönzésre kerülő filmmel, úgy tűnik, biztosra mennek, hiszen hárommillió „barát” már jelezte kedvező véleményét. A Christopher Nolan rendezte Batman film, a Sötét lovag, amelynek a főszerepét a tragikusan korán elhunyt Heath Ledger játszotta, a Warner Brothers egyik legnépszerűbb produkciója.

A kísérlet folyamán kiderül, hogy a Facebook képes lesz-e a médiaplatform szerepét betölteni, a facebookozás közepette mennyire lehet a filmre figyelni. A stúdió azt is reméli, hogy ingyen reklámot kapnak filmjei, a „barátok” egymásnak ajánlják kedvenceiket. A Warner Brothersnél mindenestre készenlétben állnak a stúdió sikerfilmjei: a Harry Potter, a Gyűrűk ura sorozat.

A digitális forgalmazásban nemcsak a Warner Brothers, de az egész filmipar a szellemi termék megvédésének, a kalóztermékek elleni harc újabb eszközét is látja.

Az Egyesült Államokban még mindig nagy üzlet a DVD vásárlás vagy kölcsönzés, tavaly 16,3 milliárd dollárt költöttek erre a nézők. Az üzletekben történő vásárlás vagy kölcsönzés azonban rohamosan csökken, nemrégen mondott csődöt a Blockbuster video-DVD kölcsönző, amely néhány évtizeddel ezelőtt az amerikai életforma szimbóluma volt. A bezárt üzletek különösen a kisvárosokban, külvárosokban fognak hiányozni, ahol a társasági élet fontos helyszíneként is működtek.

A filmkölcsönzés fokozatosan áttevődik a televízióra (pay-per-view), internetre. A Facebook belépése a piacra fenyegető számukra, a legnépszerűbb internetes kölcsönző, a Netflix részvényei azonnal hat százalékkal csökkentek a tőzsdén a Warner Brothers bejelentésével.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s