Céges Facebook Rajongói oldal – Hibák amiket ne kövess el


Egy igen érzékeny téma boncolgatása a következő ebben a bejegyzésben, mégpedig a hibák melyeket cégek elkövethetnek egy Facebook oldalon.
Ez a lista bemutatja az általános hibákat, melyek tudatában jobban építheted Facebook oldalad.

1. Túl sok bejegyzés egy nap a Facebook oldalon

Ha túl sokszor teszel ki egy nap bejegyzéseket, az már spam-nek tűnhet a rajongók számára és elveszthetik a bizalmukat az oldaladdal kapcsolatban.

A túl sok posztolás tekintetében különbség van brand-ek és média cégek között. A javasolt átlagos napi bejegyzések száma egy nap brand-ek esetében egyszer egy nap (de maximum 2-3 bejegyzés lehet és az is csak akkor, ha nagyon fontos közölni valóid vannak a rajongókkal). A média cégek esetében a rajongók sokkal rugalmasabbak a bejegyzéseket illetően. A média cégek esetében megengedett a 6-12 bejegyzés egy nap.

2. Ugyanazon bejegyzés posztolása újra

Social média szakértők esetében a „reposting” megengedett lehet. Azonban sose éljünk ugyanazon bejegyzéssel többször. Ha mégis megtennéd, akkor csakis abban az esetben, ha valami teljesen új csavart vársz tőle.

3. A rajongókkal érvelni

Légy nagyon óvatos a rajongókkal folytatott viták kapcsán.

4. A negatív komentek törlése

Ahelyett, hogy törölsz, állíts fel szabályokat azzal kapcsolatban, hogy hogyan menedzseld ezeket.

5. Túl gyakori posztolás

Ez különbözik az első számú szabálytól. Itt a túl gyakori posztolásról van szó. Annak ellenére, hogy javasolt egy nap mindössze 2-szer posztolni – a social media menedzserek gyakran elkövetik ezt, hogy gyorsabban csináljanak valaminek még nagyobb hír értéket. Azonban azzal, hogy túl gyakran teszik ki ezeket, pont ez ellenkezőjét fogják elérni. Nem a márkaépítést, vagy a hírverést stb., hanem az ellenszenvet és azt, hogy a felhasználókat ez idegesíteni fogja!

6. Mindig egy típusú tartalom posztolása

Természetes, hogy például weboldalad megosztása fontos, a számodra, vagy szolgáltatásodé. Hiszen ezek a csatornákon tudsz értékesíteni és fontos számodra a KPI és egyéb megtérülési értékeke. Azonban a felhasználók nagyon hamar megunják, ha csak linkeket látnak a weboldalad különböző részeiből. A felhasználók sokkal jobban szeretik, és sokkal jobban érdeklik őket képek, státuszfrissítések, érdekességek stb.

7. Bejegyzések leírás nélkül

Kisebb dolog – néha úgy érzed, hogy csak közzéteszel egy linket, fotót vagy videót a Facebook-n, de nem teszel mellé leírást. Így a státuszodban nem jelenik meg kiegészítő információ, vagyis, az, hogy pontosan mért is osztod meg azt a dolgot és mi a szándékod vele.

8. Nem válaszolsz a rajongóidnak

Ez egy nagyon nagy hiba. A Facebook egy 2 fél közötti kommunikáció, légy biztos abban, hogy kapcsolatba lépsz a rajongóiddal és kommunikálsz velük, valamint beszélgetéseket kezdeményezel az üzenőfaladon.

9. Túl későn válaszolsz a rajongóidnak

A rajongóid nem fognak várni a válaszaidra. Mikor felhívsz egy ügyfélszolgálatot, Te is hamar szeretnél választ kapni a kérdéseidre. A rajongók ugyanezt várják egy rajongói oldaltól. Javasolt átlagosan 6 órán belül válaszolni a rajongóknak.

10. Nem használni a Facebook oldal füleket

Ez leginkább a landing oldalakra értendő. Nagy hiba nem használni az egyedileg készített füleket érkeztető oldalként. Bármely nagy cég oldal analitikáját megnézve tisztán látszik, hogy az egyedi füleknek sokkal nagyobb a látogatottsága mint a sima füleknek.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s