Új reklám a Facebook-on


A bevételszerzés egy újabb, meglehetősen egyszerű módjával kísérletezik a világ legbefolyásosabb közösségi oldala. A hirdetők a Sponsored Stories használatával a felhasználók által írt bejegyzések, tevékenységek mellé biggyeszthetik logójukat.

Úgy tűnik, a hagyományos célzott hirdetésekből tavaly közel kétmilliárd dollárt kasszírozó Facebook új lehetőséget lát saját oldala fokozott értékesítésére. A Sponsored Stories (kábé: támogatott történetek) elnevezésű megoldás a rendszert használó hozzávetőleg 600 millió ember napi tevékenységét fogja marketingcélokra.

Ördögien egyszerű.
Az elképzelés rendkívül egyszerű: a hirdető nem saját, gondosan megfogalmazott üzenetével kampányol, hanem rátelepszik egy mezei felhasználó, hozzá kötődő tevékenységére.
A Mashable-nek nyilatkozó facebookos vezető mindezt úgy foglalta össze, hogy ez a forma nem az üzenet kontrollálásáról, hanem az akciókról szól

Starbucks-News-Feed-Story1

Vagyis arról, hogy ha egy felhasználó például bejelentkezik egy étteremben a Facebook Places szolgáltatás segítségével, akkor ezt az eseményt az étterem fel tudja használni saját brandjének további erősítésére. Maga a becsekkolás (és a hozzá kapcsolt hirdetés) pedig szponzorált történetként jelenik meg a hírfolyam jobb oldalán lévő sávban, ahol a hagyományos hirdetések is megjelentek eddig. Magyarázni sem kell, mennyivel figyelemfelkeltőbb, hitelesebb lehet egy ilyen megjelenés, ahol barátunk, ismerősünk arcképe virít a vállalati logó felett.

A mai nappal induló új hirdetési forma jelenleg négyféle interakcióhoz kapcsolódhat. Ha valaki kedvel (Like) egy márkát, oldalt, terméket; ha valaki bejelentkezik a Facebook Places segítségével; ha egyedi, vállalathoz kötődő alkalmazást használ; illetve ha megjegyzést írnak a céges oldalakra.
Starbucks-Sponsored-Story
Első körben olyan világcégek, mint a Levi’s és a Coca-Cola próbálják ki az új rendszert, de a Facebook több nonprofit szervezetnek (UNICEF, Amnesty International stb.) is felajánlotta a szereplés lehetőségét. Ugyanakkor ezzel egy időben már bármelyik cég megteheti ajánlatát az ilyen típusú megjelenésre. (Gyaníthatóan mindez most csak az USA-ban indul, mert egyelőre nekünk nem sikerült a Facebookban előcsalogatni ezt a lehetőséget – a szerk.)

A siker nem garantált ■ A reklámozási forma meglehetősen újszerű abban az értelemben, hogy kifejezetten felhasználói tartalom mellé csatolnak releváns hirdetéseket. Azonban ez első olvasatunkban is legalább két problémát vethet fel. Egyfelől a nem kontrollált tartalom azt is jelenti, hogy egy esetleges negatív tartalmú hozzászólás mellett jelenik meg a reklám, ami valószínűleg nemhogy hasznot nem hoz a cégnek, de még saját pénzén rá is irányítja a figyelmet a számára káros információra.

A másik, nem kevésbé fontos sebezhetősége abban rejlik az elképzelésnek, hogy azt miként fogadják a reklámhordozók, azaz a felhasználók. Pénzt nyilván sosem fognak kapni ezért (ellenben ingyen használhatják a Facebookot), viszont ettől függetlenül is sokakat ellenérzéssel tölthet el, ha a képükkel és nevükkel ellátva jelennek meg reklámok, azaz az ember kéretlenül válik egy (egyébként általa kedvelt) brand reklámarcává. Nem túl életszerűtlen dolog azt feltételezni, hogy sokak erre a márkával, céggel kapcsolatos megnyilvánulásaik visszafogásával, vagy teljes beszűntetésével fognak reagálni. Ez pedig magát az üzleti modellt áshatja alá.

forrác:bitpoer, mar

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s