AdWords Online Tanterem
Megtérülés (ROI – Return on Investment)
A megtérülés (ROI) a hirdetési költség és a konverziók (például eladások vagy leadek) által generált nyereség aránya.
A ROI azt jelzi, milyen nyereséget szerzett a vállalkozás a kampányra fordított összegért.
Bár a pontos mérés csaknem lehetetlen, a következő számítással meghatározhatja kampánya hozzávetöleges megtérülését: az eladásokból származó nyereségéből vonja ki a hirdetési költséget, majd az eredményt ossza el a teljes hirdetési költséggel.
(nyereség – költség) / költség
Példa:
Tegyük fel, hogy valamilyen termék értékesítése céljából szeretné webhelyére vinni az érdeklödöket, és egy termék eladása 200 Ft-os nyereséget jelent Önnek. A múlt héten 20 000 Ft-ot fordított a kampányra, és ennek eredményeként 130 terméket adott el.
Az eladásokból származó teljes nyereség így 26 000 Ft-ot tesz ki (200 Ft szorozva 130 termékkel).
A 26 000 Ft-os nyereségből a 20 000 Ft-os hirdetési költséget kivonva 6000 Ft-ot kapunk.
Ez a 6000 Ft-os összeg a 20 000 Ft-os hirdetési befektetés által generált nyereség.
A kezdeti befektetés százalékarányaként kifejezett ROI ezek szerint 30% (6000/20 000 x 100).