Igen, a Domino’s Pizza is csinált egy hasonlóan vad kampányt mint a Balázs Kicks, pár évvel ezelőtt, de nagyon más volt a koncepció és a mögöttes szándék, még ha elsőre hasonlónak is tűnhet.

A kampány neve: Domino’s “Domino’s Forever”
📍Hol?
Oroszországban, 2018-ban.
Mi volt a reklám lényege?
A Domino’s Pizza azt ígérte:
ha magadra tetováltatod a Domino’s logóját, jól látható helyre (például karra, nyakra, lábszárra), akkor ÉLETED VÉGÉIG INGYEN PIZZÁT kapsz – egész pontosan 100 darabot évente, 100 évig.
A kampány szándéka
A Domino’s célja az volt, hogy:
- nagy PR-bummot csináljon,
- megerősítse a márkahűséget,
- és olyan extrém rajongókat szólítson meg, akik már eddig is imádták a pizzát.
Az egész inkább volt önironikus, „csináljuk meg, ha annyira szereted a pizzát” típusú poén, mint komolyan vett marketingakció.
Mi lett belőle?
Teljes káosz.
Oroszországban emberek százai kezdtek rohanni a tetoválószalonokba, hogy bevarrassák magukra a logót, és posztolták az Insta/Twitter/VK-ra.
Olyan szinten elárasztották a cég közösségi platformjait, hogy:
5 nap után le kellett állítaniuk a kampányt,
és korlátozniuk kellett az ajándék pizzát mindössze 350 emberre,
külön szabályokat vezettek be: csak bizonyos testtájakra tetovált logó, bizonyos méret felett, csak jóváhagyással.
És miért volt mégis más, mint a Bálázs Kicks?
- Nem a szegénységre épített – sokkal inkább a fanatikus márkarajongásra.
- Nem politikailag terhelt – nem akasztották rá aktuálpolitikai arcokra.
- Humoros, önreflexív volt – senki nem gondolta, hogy a Domino’s életfilozófiává válik.
- Azonnal reagáltak a túlkapásra, és megállították, nem nyomták tovább vakon a kampányt.
- A Domino’s kampánya inkább egy vad, poénos, mém-kompatibilis marketingkísérlet volt, ami túl jól sikerült.
- A Bálázs Kicks akciója viszont komolyan veszi saját magát, miközben erkölcsileg minimum ingoványos, célcsoportja sérülékeny, és beleránt politikát is – ami már nem móka, hanem propagandaízű márkázás.
