
A kiterjedt tesztelés bebizonyította, hogy mindaddig, amíg az e-mail és a tárgy megfelelő és változatos, valamint nem kelt kéretlen és zavaró („spam”) érzést, azaz nem tűnik átverésnek, addig nem valószínű, hogy zavarjuk majd az e-mailjeinkkel ügyfeleinket, vásárlóinkat. Persze néhányan ettől függetlenül is leiratkozhatnak, ennek elkerülése érdekében felajánlhatjuk az e-mailek fogadásának korlátozását a leiratkozás lehetősége mellett/előtt. Ez a lehetőség 10 százalékkal is csökkentheti a leiratkozások számát. Mindig lesznek páran, akiket elveszítünk, de mindig adjuk meg a leiratkozás lehetőségét, sokkal kevesebben fognak leiratkozni.
Ne küldjünk e-mailt kétszer!
Küldhetjük kétszer (de nem többször!) ugyanazt az e-mailt, de rotálva. Ennek a módszernek a lényege, hogy minden egyes levelet egy másik követ 48 órán belül, amelyet „remail”-nek nevezünk. Alapvetően ugyanaz a tartalma, azonban a tárgya eltérő, és csak azok a személyek kapnak ilyen levelet, akik az elsőt nem nyitották meg! Tapasztalataim szerint a „remail”-eknek dupla akkora a hatékonyságuk (átlagosan 60 százalékos emelkedést látunk) anélkül, hogy új levelet írnánk, vagy új dizájnt rajzolnánk.
Az üzenetnek rövidnek és kedvesnek kell lennie!
Persze, a leveleidnek elsősorban erős call-to-action (kattintásra buzdító) üzenetet kell tartalmaznia, amely görgetés nélkül látszik, és nyilvánvaló. Azonban, egy e-mail itt még nem ér véget. Számos felhasználó szeretne lejjebb görgetni több információért és tartalomért. Adjuk meg nekik, amit szeretnének! Tegyünk be egy sort a „best seller”-ekről (a legtöbbet eladott termékekről), új termékekről, ügyfél beszámolókról vagy más hasznos információkról.
Mindig legyen friss verziónk!
A direkt marketingben is a digitális a menő
Egyre inkább teret hódítanak a digitális technológiák a direkt marketingben – olvasható ki a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség DM Szenzor kutatásának eredményeiből. Tavaly óta a címzett küldemények piaca nem változott, a call centerek esetében kismértékű növekedés látszik, míg önmagához képest a mobilmarketing-szektor mérete nőtt meg a legjobban: a 2011. évi 1,5 milliárd forintról 1,9 milliárd forintra. Az egyes direktmarketing-tevékenységek esetén az e-mail marketing, a mobilmarketing és az adatbázis-menedzsment esetén számítanak egyértelmű növekedésre a hirdetők, a call centereknél stagnálást, míg a címzett és címezetlen küldeményeket tekintve további csökkenést várnak a 2013-as évtől.
Nem kell újra feltalálni a spanyolviaszt! Néha a legjobban teljesítő marketingüzenetek azok, amelyeket már jóval korábban kiküldtünk. Rendszeresen tekintsünk vissza, és vizsgáljuk meg, melyek voltak a legjobban teljesítő levelek az elmúlt néhány hónapban. Az ügyfelek többsége nem emlékszik a régebben küldött levélre, így az újra bevethető.
Leíró tárgyra van szükségünk!
Hacsak nincs valami elképesztő lehetőségünk arra, hogy az emberek ne tudjanak nekünk vagy a termékünknek ellenállni, a leíró, eladásorientált témák nem igazán teljesítenek jól. Népszerűek viszont a kreatív, vonzó tárgyak. Engedjük el magunkat, legyünk kreatívak, szellemesek és viccesek. Ha megmosolyogtatjuk az embereket, akkor nem akarják majd megkeresni a leiratkozás gombot.
A cégeknek nem kell hírlevél!
A jó hírlevél sok mindenben különbözik a szokásos összefoglaló havi hírlevéltől, amely teljesen hatástalan. Például olvasmányos és a releváns információk mellett érdekességeket is tartalmaz. Az emberek szeretik az apróságokat, amelyek könnyen emészthető információkat tartalmaznak, ez azt jelenti, hogy gondosan kidolgozott hírlevelekre igenis szükség van. A készítésüknél a hírlevekre fordított idő a lényeg és az, hogy mennyire frekventáltan küldjük ki azokat. Ha időt áldozunk rá és olyan leveleket hozunk létre, amelyeknek könnyen emészthető a tartalmuk, akkor szinte minden kiküldéssel növelhetjük a megtérülést.
Nem kell tesztelni kiküldés előtt
Sokan úgy gondolják, hogy az e-mail tárgya biztosan rendben van, és nem tesztelnek. Ez talán az egyik legsúlyosabb hiba, amit elkövethetsz. Mivel az e-mail tárgya 50 százalékban befolyásolja a megnyitások arányát, ezt tesztelni kell. Ajánlott kiküldeni 3×100 darab e-mailt 3 különböző tárggyal, és amelyik a legtöbb megnyitást generálja, az lesz a nyerő. A megnyitási arány 30 százaléktól számít jónak, azaz 100 kiküldött e-mailből 30 megnyitás.
Szinte Romulus Loránd online marketing szakértő
