
A YouTube a második legnagyobb kereső a világon, és az első legnagyobb keresőmotor a videókhoz. Tehát, ahogy a keresőoptimalizálást használod szöveges oldalakhoz, úgy a SEO-t a YouTube-videókhoz is használnod kell.
A nézettség 70%-át a YouTube ajánlási algoritmusa határozza meg
Forrás: https://blog.hootsuite.com/youtube-stats-marketers
Ráadásul a YouTube a Google tulajdona, ami azt jelenti, hogy a YouTube-videók gyakrabban jelennek meg a Google keresési eredményei között, mint bármely más forrásból származó videók. Bizonyos lekérdezések esetén a videotalálatok még a normál organikus találatokkal szemben is prioritást élveznek. Ezek a lekérdezések:
utasítások és oktatóanyagok (Hogyan…)
vélemények és kicsomagoló videók (iPhone 13)
szórakoztató videók (vicces állatok, stand-up komikusok)
sport és edzés (power jóga, teljes testes otthoni edzés)
Ezeknek a lekérdezéseknek a többsége a vizuális tartalommal elégszik meg a legjobban, és a szokásos cikkek nem fogják kivágni azt. Ha szeretnél rangsorolni az ilyen típusú keresési lekérdezéseket, akkor a videókat a tartalomstratégiája részévé kell tennie, és követned kell a legjobb SEO gyakorlatokat, hogy videóit keresésre optimalizálja.
Mik azok a YouTube rangsorolási tényezők?
- lépés. Végezz kulcsszókutatást
- lépés. Videó metaadatainak hozzáadása
- lépés. A közönségmegtartás javítása
- lépés. Provokáld az egyezést
- lépés. Ossza meg a videót saját csatornáin keresztül
- lépés. Építsen tekintélyt
- lépés. Kövesse nyomon a teljesítményét
Mivel a YouTube keresőmotorként működik, tisztában kell lennie azzal, hogy milyen tényezők segíthetnek rangsorolni a videókat a YouTube SERP-ben:
Nézetek
Megtekintésnek számít, ha a felhasználó legalább 30 másodpercet megnézett egy videóból. Az ismétlődő megtekintés új megtekintésnek számít, azonban előfordulhat, hogy ugyanazon felhasználó napi több megtekintését spamként kezeljük, és nem adjuk hozzá a teljes megtekintések számához. Ezek az intézkedések megakadályozzák, hogy a spamrobotok csaljanak a videónézési statisztikákkal.
Érdekes tény: a YouTube üzlete a nézetek kereskedelme. Megveszi a nézettséget a videókészítőktől, és eladja azokat a hirdetőknek. Ezért a nézetek mindenek. Ez az oka annak is, hogy a YouTube olyan éber a megtekintések számlálásakor – nem akar fizetni a hamisítványokért.
Előfizetők
A feliratkozók valódi emberek élő fiókjai, akik követik YouTube-csatornádat. A YouTube algoritmusai nem veszik figyelembe a bezárt fiókokat és a spam-feliratkozókat (azokat, amelyeket esetleg mesterségesen szerzett harmadik fél szolgáltatásai révén).
Közönségmegtartás
A közönségmegtartás azt mutatja, hogy hányan nézik meg a videóidat a végéig, és mikor hagyják abba a nézést. Ez az a tényező, amelyet a YouTube még a kattintásoknál és a megtekintéseknél is fontosabbnak tart, ezért az a célod, hogy olyan videókat készíts, amelyeket az emberek továbbra is nézni szeretnének.
Eljegyzés
Új videó közzététele után a videódnak megjegyzésekkel, megjegyzésekre adott válaszokkal és új feliratkozókkal kell rendelkeznie. Minél több tevékenységet folytatnak a videóid, annál nagyobb az esély arra, hogy a YouTube keresőmotorja rangsorolja őket.
Videó minőség
A nagy felbontású videókat a YouTube AI és a közönség is értékeli. Ezt szem előtt tartva megfontolandó a HD formátumra való váltás: számos tanulmány bizonyítja, hogy a minőségi videók gyakrabban kerülnek magasabb helyezésekre.
Csatorna jogosultsága
A YouTube erőteljes bevételszerzési lehetőségeket kínál, de ez végig sok elemzést és átgondolt tartalomalkotást igényel. Amikor csatornád lenyűgöző számokat ér el, általában körülbelül 100 000 feliratkozót, megkezdheted a jelvény ellenőrzését, és hivatalos forrássá teheted csatornádat.
Relevancia
A legjobb módja annak, hogy videód előkelő helyet szerezzen a YouTube-on, ha megfelel egy releváns lekérdezésnek. Szánjon időt arra, hogy elemezze, mire keres a közönsége, és mi a trend manapság.
Hogyan lehet tehát sikeresen optimalizálni videóit a YouTube keresési algoritmusára?
Ugorjunk a lényegre.
Tekintse meg a videó eredményeket a Google Trendsben
A Google Trends nagyszerűen használható, ha már összeállította a kulcsszóötletek listáját, és össze kell hasonlítania azokat, hogy kiválaszthassa a legnépszerűbbeket. A YouTube keresési funkció elindításához nyissa meg a Google Trends szolgáltatást, írja be a lekérdezést, kattintson a Keresés elemre, válassza az Internetes keresés lehetőséget, és válassza a YouTube keresés lehetőséget.

Videó metaadatainak hozzáadása
A videó metaadatai minden olyan szöveges és vizuális információ, amely leírja a videót a felhasználók és a keresőmotorok számára. A YouTube algoritmusai mostantól felismerik a videókban lévő objektumokat, és megértik azok tartalmát, ami azt jelenti, hogy a metaadatok még nagyon is olyan fontosak, mint korábban. A metaadatok megakadályozzák, hogy az algoritmusok félreértelmezzék a videód tartalmát, így biztosítva a videód megfelelő rangsorolását.
A metaadatok is azok, amelyeket a felhasználók először látnak, amikor rábukkannak a videódra. Tehát az Ön feladata, hogy vonzó, releváns és kattintható módon rendezze el.
Nagyon nem mindegy milyen címet adsz a videódnak mert ha elrontod és nem foglalkozol vele sokkal kevesebb kattintás lesz rá.
Tegyél kulcsszavakat a címbe
A videó címe tükrözi a videód témáját, ezért tartalmaznia kell azokat a kulcsszókifejezéseket, amelyek alapján rangsorolni szeretne. A Backlinko kutatása szerint a címben pontos kulcsszóegyezéssel rendelkező videók jobban szerepelnek.
Ha azt szeretnéd, hogy videódat a Google és a YouTube is rangsorolja, ügyelj arra, hogy a cím megfeleljen a 60 karakteres korlátnak, nehogy lemaradj a találati oldalakról. Ne vidd túlzásba a videó címét, kerüld a kattintásos csalást.
Tegyél be a kulcsszavakat a leírásba
Az optimalizált leírás segít a nézőknek megtalálni a videóidat a kereséssel. Úgy hangzik, mint egy ember, ne felejtsen el cselekvésre ösztönzést hozzáadni, és próbálja a kapcsolódó kulcsszavakat közelebb helyezni a leírás elejéhez. Ne feledd, hogy a videó leírásának két vagy három első sora megjelenik a videókeresési eredmények között.
Bár a YouTube engedélyezi az 5000 karakter hosszú leírását, ez nem jelenti azt, hogy az te feladatod azt teljesen kitölteni. A közhiedelemmel ellentétben a tartalom hossza nem befolyásolja a helyezést. Ne pakold tele fel mesterségesen a videó leírását – ha egy mondat rendben van, akkor hagyd úgy.
A leírás További megjelenítése gombja alatt el kell helyezni az összes marketinginformációt, például a webhelyedre mutató linkeket, a közösségi médiát és a kapcsolódó videók lejátszási listáit.
Adj hozzá néhány releváns #hashtaget a leíráshoz: a címekben szereplő kulcsszavakkal ellentétben a hashtagek általános egyezésű kulcsszavak és általános asszociációk lehetnek.