E-kereskedelem Spanyolországban



Információk a spanyolországi e-kereskedelemről.

A második világháború után, különösen Francisco Franco diktátor 1975-ben bekövetkezett halála után, Spanyolország gazdasági okokból gyorsan modernizálódott. Az elmúlt években azonban a kormánynak számos megszorító intézkedést kellett végrehajtania. A nagy költségvetési hiányt csökkenteni kellett, de ennek eredményeként Spanyolországban ma az egyik legmagasabb a munkanélküliségi ráta Európában. Becslések szerint több mint 47,4 millió ember él Spanyolországban, ezzel a világ 9. legnagyobb országa. A spanyolok valamivel több mint 46% -a 25 és 54 év közötti. A 2011-es adatok szerint több mint 28 millió spanyol lakos rendelkezik internet-hozzáféréssel.

E-kereskedelmi szoftvert keres Európában történő értékesítéshez? A Lightspeed és a Shopify egyaránt olyan platformok, amelyek jól optimalizáltak a határokon átnyúló e-kereskedelemhez.


SPANYOLORSZÁG
Lakossága 46,7 millió ember
-% internetezők 59%
Online értékesítés 27,96 milliárd (2018)
Megemlítendő online áruházak: Zara, El Corte Inglés, Mango, AMAZON


E-kereskedelmi ügyfelek Spanyolországban
2019-ben körülbelül 26,2 millió e-kereskedelmi felhasználó volt Spanyolországban. Az Ecommerce Europe 2018-as jelentése szerint Spanyolországban az online fogyasztók kifejezetten preferálják az online megrendelt termékek kifizetését. A legelőnyösebb fizetési mód a PayPal vagy valami hasonló (77 százalék). Ezt követik betéti és hitelkártyák (50 százalék), utánvéttel (18 százalék) és utólagos számlák (6 százalék).

Az IAB Spain adatai szerint a 16 és 55 év közötti spanyol internetezők 44% -a rendszeresen vásárol online. Vásárlásaikat többnyire a következő termékkategóriákba lehetett osztani: divat (65%), utazási jegyek (59%), szórakoztató elektronika (55%), jegyek (54%), valamint könyvek és CD-k (46%). A Távközlés Nemzeti Megfigyelőközpontjának adatai azt mutatják, hogy körülbelül 18,6 millió spanyol vásárolt valamit online 2014-ben.

Az Instituo Nacional de Estadictica adatai alapján a spanyol lakosság mintegy 22% -a vásárolt valamit az elmúlt három hónapban egy 2012-es felmérés előtt. Körülbelül 10,7 millió spanyol (a 16–74 éves népesség 31% -a) rendelt valamit online az elmúlt évben.

Az e-kereskedelmi piac Spanyolországban
Spanyolországnak nagy pénzügyi válsággal kellett megküzdenie, de ez alig volt látható az e-kereskedelmi szektorban. Valójában az e-kereskedelmi ipar azon kevés szektor egyike volt, amelyek kétszámjegyű növekedést tapasztaltak 2011-ben és 2012-ben, ami az azt követő években is megtörtént. A spanyolországi e-kereskedelem 2018-ban csaknem 28 milliárd eurót ért, mutatja az Ecommerce Foundation jelentése.

Nagyon sok spanyol vásárló megrendeli a cuccait külföldi weboldalakon. Néhány éve azonban a külföldi online boltokban vásárolt vásárlások összege alacsonyabb, mint a helyi oldalakon. A százalékokat tekintve az e-kereskedelem nem olyan nagy Spanyolországban. A teljes kiskereskedelmi értékesítésnek csupán 3 százalékát adja.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s