A jelenlegi internetes felhasználók adatai szerint világszerte több mint 2,5 milliárd felhasználó van, globális penetrációs ráta 35%, Észak-Amerika pedig a globális internetezők 14% -át teszi ki.

Az 1990-es évek vége óta az internet nemcsak olyan online élményeket nyújt a felhasználóknak, mint az e-mail, az online keresés és az általános böngészés, hanem fontos szerepet játszik az emberi interakció lehetővé tételében és a hagyományos kommunikációs médiumok, például a film, a televízió, a zene és a telefon átalakításában is. Az internetes funkciók – például a digitális zene és videó, a felhasználók által létrehozott tartalom és a digitális média értékesítés – általános érvényesítése jelentős változásokon ment keresztül a hagyományos médiafogyasztásban. A felhasználók által létrehozott, valamint licencelt tartalom audió, videó, játékok és írások formájában történő széles körű kínálatával az olyan vállalatok, mint a YouTube, a Netflix, a Spotify, a Pandora és a Tumblr, kibővítették a rendelkezésre álló szórakoztató eszközök és az internetet lehetővé tevő felhasználók választékát szorosabb kapcsolatba lépni a médiával és egymással.
Az új digitális technológiák és weboldalak megjelenése felgyorsította az emberi interakció formáit online fórumok, azonnali üzenetküldés és a közösségi hálózatok révén (2000 közepétől). Az e-mail az online élmény egyik legfontosabb eleme. A közösségi hálózatok, nevezetesen a piacvezető Facebook, és a mobil közösségi alkalmazások, például a Twitter, a LINE vagy a WhatsApp térnyerése megváltoztatta az online kommunikáció fogalmát, valamint a személyes és nyilvános online tér megosztottságát.
A Facebook havonta több mint 1,2 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik, ami világszerte az internetezők csaknem 50 százalékának globális elérését mutatja be.
Az internetes piaci adatok szerint a B2B és a B2C e-kereskedelem útján történő online értékesítés nemcsak a hagyományos nagy- és kiskereskedelem elérhetőségét és volumenét bővítette, hanem a különböző iparágak egész üzleti infrastruktúráját is megváltoztatta. Az online kereskedelem elérhetősége lehetővé tette a kis és független vállalkozók számára is, hogy üzleti tevékenységüket a helyi határokon túl folytassák.
A piaci adatok a globális digitális vásárlói penetráció folyamatos növekedését sugallják. Az online vásárlás nem az egyetlen módja az internetes pénzkeresésnek – a statisztikák szerint a digitális tartalom növekedése növekszik az olyan e-kereskedelmi platformokon keresztül, mint az iTunes, a Google Play vagy a Steam, valamint az online hirdetések és marketing hatalmas piacán. Az olyan globális vállalatok, mint a Google, az Amazon és a Baidu, bevételeik nagy részét online szolgáltatások révén generálják.
Míg az internethozzáférés nagy része korábban vezetékes vonalon keresztül csatlakozott az asztali számítógéphez, a mobil technológiák, például a WiFi és a laptopok, valamint a mobil eszközök, például az okostelefonok és a táblagépek növekedése teljesen megváltoztatta az online tájat. A gyenge technológiai infrastruktúrával rendelkező országokban a mobil internet lehetővé tette az emberek számára az internet elérését és a globális információcserében való részvételt. Figyelemre méltó példa a mobilbanki szolgáltatás és az a képesség, hogy globális platformot kínál az embereknek, hogy problémáikat közvetíthessék olyan nyugtalanságok és válságok idején, mint az Arab Tavasz mozgalom. Az olyan nemzeti és globális katasztrófák idején, mint a Sandy hurrikán, Fukushima vagy a Typhoon Yolanda, az olyan online szolgáltatások, mint a Google és a Twitter, válságkezelési portálokat hoztak létre a mentési erőfeszítések összehangolása és támogatása érdekében.
Ma felmérések azt mutatják, hogy a napi internethasználat jelentős szerepet játszik a fogyasztók mindennapi életében a kapcsolódó világban.
Tudtad:
Az internet olyan globális számítógépes hálózat, amelyen a számítógépek az internetprotokoll (IP) segítségével kommunikálnak. Felhasználók milliárdjait kapcsolja össze és lehetővé teszi olyan elosztott rendszerek működtetését, mint például a világháló (World Wide Web, WWW).
1993. április 30-án a CERN bejelentette,[2] hogy a világháló mindenki számára szabad és ingyenes.
Még ugyanebben az évben elindult az első magyarországi WWW-szerver, a www.fsz.bme.hu.
A világhálót Tim Berners-Lee brit tudós találta ki 1989-ben, miközben a CERN-ben dolgozott