Útmutató a kiterjesztett szöveges hirdetésekhez
A kiterjesztett szöveges hirdetések a szöveges hirdetések következő generációját képviselik, és a mobileszközöket előtérbe helyező világ számára készültek, a felhasználók és a hirdetők érdekeit egyaránt szem előtt tartva. A kiterjesztett szöveges hirdetések révén a hirdetők üzeneteiket még jobban kézben tarthatják, és a felhasználók számára még azelőtt több információt kínálhatnak, hogy azok a hirdetésre kattintanának. A szöveges hirdetésekhez hasonlóan a kiterjesztett szöveges hirdetések is használhatók a Google Keresési Hálózaton és a Google Display Hálózaton, és támogatja őket az összes olyan AdWords-eszköz, amely jelenleg támogatja a szöveges hirdetéseket. A hirdetésbővítmények (az automatikusak és a kéziek egyaránt) teljes mértékben kompatibilisek a kiterjesztett szöveges hirdetésekkel is.
Ez az útmutató ismerteti, mi a kiterjesztett szöveges hirdetés, és miben különbözik a normál szöveges hirdetéstől. Javaslatokat is tesz olyan módszerekre, amelyekkel az új szöveges hirdetéseket a kiterjesztett szöveges hirdetések formátumában készítheti el.
Mi a kiterjesztett szöveges hirdetés?
A kiterjesztett szöveges hirdetések néhány fontos szempontból különböznek a normál szöveges hirdetésektől. Az alábbiakkal rendelkeznek:
- Két címsor mező (egyenként legfeljebb 30 karakter)
- Egyetlen, kiterjesztett leírás mező (legfeljebb 80 karakter)
- A megjelenített URL, amely a végső URL domainjét használja
- Két opcionális „Útvonal” mező, melyeket a rendszer a hirdetés megjelenített URL-jében használ (egyenként legfeljebb 15 karakter)
Az új megjelenített URL
A kiterjesztett szöveges hirdetéseknél többé nem kell megadnia a végső URL domainjével megegyező megjelenített URL-t. Ehelyett az AdWords a végső URL-ből felhasználja a domaint, és a hirdetés megjelenített URL-jeként jeleníti meg. Ha a végső URL például www.example.com/outdoor/hiking/shoes
, a hirdetés megjelenített URL-je www.example.com
formában jelenik meg.
A kiterjesztett szöveges hirdetések két opcionális „Útvonal” mezőt is bevezetnek, amely legfeljebb 15 karakteresek lehetnek. Ezek a megjelenített URL részét alkotják, és webhely domainje után helyezkednek el. Ha tehát a végső URL www.example.com/outdoor/hiking/shoes
, akkor érdemes az útvonal szövegeként a Hiking
és a Shoes
szavakat megadni, így a hirdetés megjelenített URL-je www.example.com/Hiking/Shoes
lesz.
Javasoljuk, hogy az útvonal szövegét úgy használja, hogy a hirdetést olvasók képet kapjanak arról, hova kerülnek a webhelyen belül. Az útvonal mezőkben elhelyezett szövegnek nem feltétlenül kell a webhely URL-jének részét alkotnia, de kapcsolódnia kell a céloldal tartalmához. További információ
Áttérés kiterjesztett szöveges hirdetésekre
Az AdWords jelenleg egyaránt támogatja a kiterjesztett szöveges hirdetések és a normál szöveges hirdetések készítését mind az új, mind a korábbi verzióiban. Új hirdetés készítésekor alapértelmezés szerint kiterjesztett szöveges hirdetés jön létre. Ha vissza szeretne váltani normál szöveges hirdetésre, kattintson a Visszaváltás normál szöveges hirdetésre linkre a „Végső URL” mező fölött.
2016. október 26-tól kezdve az AdWords többé nem támogatja a normál szöveges hirdetések létrehozását és szerkesztését. Az ezt követően előállított új szöveges hirdetéseknél a kiterjesztett szöveges hirdetési formátumot kell használni. A meglévő normál szöveges hirdetések 2016. október 26. után továbbra is megjelennek.
Ezt követően kizárólag kiterjesztett szöveges hirdetéseket lehet létrehozni és szerkeszteni. Ugyanakkor a meglévő normál szöveges hirdetések a kiterjesztett szöveges hirdetések mellett továbbra is megjelenhetnek.
A különböző hirdetésszöveggel való kísérletezést, például a kampányvázlatokat és -kísérleteket támogató AdWords-eszközök teljes mértékben kompatibilisek a kiterjesztett szöveges hirdetésekkel. Javasoljuk, hogy próbálja ki a kiterjesztett szöveges hirdetések különböző variációit, hogy láthassa, melyik teljesít a legjobban a vállalkozásnál. Azt is javasoljuk, hogy új kibővített szöveges hirdetés készítése során várja meg a hirdetés jóváhagyását, mielőtt a normál szöveges hirdetést szüneteltetné. Kiterjesztett szöveges hirdetések készítése
A tömeges szerkesztés használata
A kiterjesztett szöveges hirdetéseknél használt tömeges módosítás nagyon hasonlít a normál szöveges hirdetéseknél használtra. Egyszerre több hirdetést kiválaszthat, és a Szerkesztés menü segítségével szüneteltetheti, aktiválhatja, illetve eltávolíthatja őket. Egyszerre több szöveg szerkesztéséhez pedig használhatja a „Hirdetések módosítása” lehetőséget is a „Szerkesztés” menüben.
A tömeges feltöltés támogatja a kiterjesztett szöveges hirdetéseket is, bár további oszlopfejlécekkel, amelyek nem állnak rendelkezésre a normál szöveges hirdetéseknél. A szokásos és a kiterjesztett szöveges hirdetéseket ugyanazon a tömeges feltöltési táblázaton belül módosíthatja. Kezdő lépések
Az AdWords Szerkesztő használata
Az AdWords Szerkesztő segítségével is létrehozhat és szerkeszthet tömegesen kiterjesztett szöveges hirdetéseket. Az AdWords Szerkesztő a 11.5 verziótól kezdve támogatja a kiterjesztett szöveges hirdetéseket. További információ
A kiterjesztett szöveges hirdetések lehető legjobb kiaknázása
A kiterjesztett szöveges hirdetéseknél számos érvényes azok közül a bevált módszerek közül, amelyeket a hagyományos szöveges hirdetések kapcsán ismert meg. Mivel azonban közel 50%-kal több hirdetési szöveg és egy további címsor áll rendelkezésre, a kiterjesztett szöveges hirdetések jóvoltából több alkalma nyílik arra, hogy kapcsolódjon a felhasználókkal, és több, minősített kattintást érjen el a webhelyen.
- Gondolja át a hirdetés által közvetített üzenetet. Csábító lehet, de ne intézze el annyival, hogy egyszerűen egy második címsort ad meg a meglévő hirdetéseknél. Vegye figyelembe a teljes közvetíteni kívánt üzenetet, tekintetbe véve az új hirdetés összes részét.
- Aknázza ki a maximális karakterszámot. A kiterjesztett címsor mezők megnövelik a hirdetések kattintható területét, és lehetővé teszik, hogy több információt kínáljon azok részére, akik valamit keresnek, mielőtt döntenének arról, hogy kattintással a webhelyre lépjenek-e.
- Összpontosítson a címsorok optimalizálására. Az emberek nagy valószínűséggel a hirdetés címsorát olvassák el. A keresési találatok oldalán a hirdetés címsor mezői kötőjellel („-”) vannak összekapcsolva. Mobileszközön a címsor az első sorból a másodikba lóghat át. A hirdetés megírásakor vegye figyelembe a címsor megjelenésének különféle lehetséges módjait, hogy meggyőződhessen arról, hogy a hirdetés vonzó és könnyen olvasható különböző eszközökön.
- Használjon hirdetésbővítményeket. Bebizonyosodott, hogy a hirdetés teljesítményét fokozza, ha alatta különféle információkat – például a webhelyre vagy a vállalkozás helyére mutató további mélylinkeket – helyez el. Kezdő lépések