Ha van üzleti Instagram-profilod, és elsősorban fizikai árut értékesítesz, a profilodat egy Facebook-katalógussal összekapcsolva beállíthatod a vásárlást az Instagramon. A profilod összekapcsolása után megjelölheted a katalógusod termékeit az Instagram-bejegyzéseidben és -történeteidben. A termékmegjelölésekre koppintva az emberek közvetlenül a képfolyamodban láthatják az árakat és a leírásokat.
Itt https://www.facebook.com/business/instagram/shopping/guide lecsekkolhatod hogy készen állsz e a insta vásárlás kampányra
Előkészületek
-
Ahhoz, hogy termékeket jeleníthess meg a bejegyzéseidben és a történeteidben, a fiókodnak jóváhagyással kell rendelkeznie az instagramos vásárlás használatához.
-
Győződj meg arról, hogy az Instagram alkalmazás legújabb verzióját használod.
-
Meg kell adnod az instagramos vásárlás beállításait, mielőtt engedélyezni tudod az Instagram alkalmazásban.
A Vásárlás az Instagramon funkcióra vonatkozó vállalkozásbeállítások engedélyezése
A termékmegjelenítés lehetőségének bekapcsolása az Instagram alkalmazásból:
- Nyisd meg a profilodat, majd koppints a
ikonra.
- Koppints a
Settings (Beállítások) pontra.
- Koppints a Shopping (Vásárlás) elemre
- Koppints a Continue (Folytatás) pontra.
- Válaszd ki az üzleti profilodhoz kapcsolni kívánt termékkatalógust.
- Koppints a Done (Kész) pontra.
Ha nem jelenik meg a Shopping (Vásárlás) elem a Business Settings (Vállalkozás beállításai) lehetőség alatt, lehetséges, hogy fiókod még mindig ellenőrzés alatt áll, vagy nem kapott jóváhagyást az instagramos vásárláshoz. Az ellenőrzési folyamat néhány napot igénybe vehet, de előfordulhat, hogy alaposabb ellenőrzésre van szükség, amely tovább is tarthat.

Az instagramos vásárlás követelményei a vállalkozásokra nézve
Ahhoz, hogy jóváhagyást kapj az Instagram „Vásárlás” funkciójának használatához, az Instagram-fiókodnak és a vállalkozásodnak a következő feltételeknek kell megfelelnie:
-
Be kell tartania kereskedői megállapodásunkat és kereskedelmi szabályzatunkat. Be kell tartania kereskedői megállapodásunkat és kereskedelmi szabályzatunkat.
-
Üzleti célú Instagram-profillal kell rendelkeznie. Instagram-fiókodat üzleti profillá kell alakítanod.
-
Összekapcsolt Facebook-oldallal kell rendelkezned. Üzleti Instagram-profilodat össze kell kapcsolnod egy Facebook-oldallal. Az ország vagy életkor szerinti megszorításokat vagy a „Vásárlási szándék jelzése” gombot használó Facebook-oldalak esetében ezeket a beállításokat az oldal beállításai között kell elvégezni ahhoz, hogy az instagramos vásárlás használhatóvá váljon.
-
Elsősorban kézzelfogható termékeket kell értékesítened. Instagram-fiókodnak olyan vállalkozást kell képviselnie, amelyik elsősorban kézzel fogható árucikkeket értékesít. Folytatjuk a funkció tesztelését, és reméljük, hogy a közeljövőben még több fiókban elérhetővé tehetjük.
-
Üzleti profilodat össze kell kapcsolnod egy Facebook-katalógussal. Üzleti profilodat össze kell kapcsolnod egy Facebook-katalógussal. Ennek létrehozásához és kezeléséhez a Facebookon a Katalóguskezelőt vagy a Vállalkozáskezelőt, illetve a Shopify és a BigCommerce platformokat használhatod.
Ha teljesíted a fenti feltételeket, hamarosan ellenőrizzük, hogy fiókod jogosult-e a szolgáltatás elérésére. Fiókod jóváhagyása esetén értesítést kapsz az Instagramtól, és a Beállítások területen tudod bekapcsolni a termékek megjelölését.
Megjelölhetek-e termékeket és embereket is egy-egy bejegyzésben?
Használhatom-e az instagramos vásárlást a fizetős hirdetéseimmel?
Nem, az instagramos vásárlási funkcióval jelenleg csak organikus bejegyzésekben és történetekben szerepeltethetők termékek. Azok a vállalkozások, amelyek hirdetéseket hoznak létre az Instagram-profiljukról, a vásárlási bejegyzéseiket és történeteiket nem fogják tudni kiemelni.
A Hirdetői súgóközpontban választ kaphatsz bármelyik kérdésedre a Facebook-katalógusod beállításával és kezelésével kapcsolatban.