Attól, hogy valaki főnök, még nem lesz vezető!


Richard-Branson-English-1635x1162

Most olvasom ezt a könyvet és azt javaslom mindenki olvassa el aki kicsit tanulni szeretne egy profi gondolkodásmódot egy 68 éves multimiliárdostól aki sokat bukott.  és tapasztalt és annál többet keresett az utóbbi 20 éveben.A hvg is megirta…

Figyeljünk jobban, beszéljünk kevesebbet és jegyzeteljünk – javasolja az extrém kalandjairól és sikeres vállalkozásairól híres, multimilliárdos Richard Branson. Cikkünkben A Virgin módszer című könyvéből olvashat egy részletet.

Gyerekkoromban a szüleim nem engedték, hogy tévézéssel töltsem az időmet. Jól emlékszem, amikor anyám egyszer azzal kapcsolta ki a tévét, hogy az „a beszélgetések halálához vezet”, amiből persze nyomban egy húszperces vita kerekedett.

Noha megfosztottak a kis tévéképernyők bámulásától, annál gyakrabban nézhettem óriási vásznakon futó filmeket. Nagy rajongója voltam a westernnek, különösen a nagyszerű John Wayne főszereplésével készült alkotásoknak. Wayne filmjeinek emlékezetes képi pillanatai ellenére leginkább a Jake visszalő egyik mondata ragadt meg bennem:

„Kicsi a füled, de nagy a szád.”

Ez a mondat nagyszerűen összefoglalja az egyik legáltalánosabb emberi gyengeséget – kevéssé figyelni a másikra, de annál többet beszélni –, ezért jómagam is számtalanszor használtam már ezt a mondást.

Miért fontos az odafigyelés?

Jól emlékszem arra, amikor nyelvtanórán a tanárunk megmutatta, milyen remek anagrammát lehet alkotni a LISTEN (hallgat, odafigyel) szóból, amelynek betűi más sorrendbe rakva kiadják a SILENT (hallgatás) szót. Lelkes Scrabble-rajongóként felhívtam a figyelmet arra, hogy a betűkből az ENLIST (valaminek hívéül szegődik) szót is ki lehet rakni. Nagyon megmaradt bennem az ezt követő vita az osztályban, amelynek az volt a konklúziója, hogy ha többen „szegődnénk hívéül” a „hallgatás” tudományának az „odafigyelés” érdekében, akkor megdöbbentő mértékben javulhatna a tanulási képességünk, és jóval hasznosabban tölthetnénk az időt az iskolában.

Ez a vita akkor már talán túl kevés volt nekem, és meglehet, hogy túl későn jött, mivel ez után a nyelvtanóra után nagyjából egy évvel otthagytam a Stowe-t, hogy elindítsam saját folyóiratomat, a Studentet. Immár rajtam volt a sor, hogy a tanár szavait átültessem a gyakorlatba.

Arra a napra, amikor interjút készítettem John le Carré regényíróval – akinek 1963-as, áttörést hozó műve, A kém, aki bejött a hidegről nyomban bestsellerré vált –, úgy emlékszem, mintha csak tegnap történt volna. Miközben őrült gyorsasággal igyekeztem papírra vetni a gondosan összeállított kérdéseimre adott válaszokat, remegtem az idegességtől. Az interjúkra gyakran magammal vittem egy orsós Grundig magnetofont, aminek igazából csak annyi haszna volt, hogy profibbnak tűntem tőle, ugyanis a magnó hol működött, hol nem.

necker-island-aerial

A feljegyzések ereje

Akkoriban alakult ki az a szokásom, amely végigkísérte az egész életemet: elkezdem egy kemény fedeles jegyzetfüzetbe feljegyezni a gondolataimat, a megfigyeléseimet és szinte minden érdekes dolgot, amit valaki tett vagy mondott. Az alatt a negyven-egynéhány év alatt, amióta az üzleti életben mozgok, nagy hasznát vettem ezeknek a feljegyzéseknek. Mára már több száz jegyzetfüzetet töltöttem meg. Nemcsak a mindennapokban használtam őket emlékeztetőként, hanem nagy pereinkben is.

Az odafigyelés remek képesség, ám tekintettel arra, hogy az átlagos emberi agy jellemzően csak kis százalékát raktározza el az adott időben jelentéktelennek tűnő kijelentéseknek és elképzeléseknek, e jegyzetek voltaképpen afféle memóriabankként szolgálnak számomra. A jegyzetelés szokásának elsajátítása tehát csodálatosan kiegészíti az odafigyelés képességét.

Teljes cikk :http://hvg.hu/businessmagazin/20180626_Ezert_erdemes_odafigyelni_a_masikra__es_akar_jegyzetelni_is

3.-Aerial-with-Richard-Branson

Sir Richard Branson tizenhat évesen, diszlexiás és figyelemzavaros kamaszként kimaradt az iskolából, és egy diákmagazint alapított. Később egy lemezküldő vállalkozásból indulva építette fel a ma több mint négyszáz vállalatból álló Virgin-cégbirodalmat. Soha nem rettent vissza a szokatlan kihívásoktól, egyszer még a Coca-Colával is megpróbálta felvenni a versenyt. A márkateremtés nagy mestere: a hírverés érdekében kész motorcsónakkal átkelni az óceánon, vagy körberepülni a világot léghajóval. Elkötelezett a folyamatos tanulás iránt, és minden eszközt megragad a világ jobbá tételére. Két felnőtt gyermekével és feleségével gyakran töltik idejüket saját szigetükön, a paradicsomi Necker-szigeten.

necker-island-9

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s