Miért csökkent le az oldalam organikus elérése?
Forrás: Facebook
A Facebook átalakította az organikus elérés számítási módját, így azt már a fizetett eléréssel azonos módon számoljuk. Az új definíció szerint akkor számolunk organikus elérést, amikor egy nem fizetett bejegyzés megjelenik valakinek a képernyőjén. Korábban organikus elérést akkor számláltunk, amikor a nem fizetett bejegyzést a rendszerünk elhelyezte az illető hírfolyamában, függetlenül attól, hogy az megjelent-e a képernyőn, vagy sem.
Ez a változtatás nem érinti a bejegyzéseid megjelenítési módját, illetve azt sem, hogy ki látja a bejegyzésedet, és ki végez valamilyen műveletet azzal (kedvelés, hozzászólás vagy megosztás útján). Bár a változtatás nyomán oldalad organikus elérése csökkenhet, pontosabban összehasonlíthatóvá válnak a fizetett és az organikus bejegyzések.
Hol találhatom meg az oldalam organikus elérését a korábbi mérési módszer szerint?
Így találhatod meg az oldalad organikus elérését a korábbi mérési módszer szerint:
- Kattints az oldal tetején az Elemzések hivatkozásra.
- Kattints jobbra fent az Adatok exportálása pontra.
- Az Adattípus pont alatt válaszd az Oldal adatai, az Elrendezés pont alatt pedig Az összes oldaladat módosítása lehetőséget.
- Felül a keresősávba írd be a „kiszolgált” szót, majd válaszd ki, hogy napi, heti vagy 28 napos jelentést szeretnél az oldalbejegyzéseid kiszolgált organikus eléréséről.
- A választás után görgess le a jobb oldali oszlop aljára, kattints az Oldalbejegyzések kiszolgált organikus elérése pontra, és húzd az oszlop tetejére, a Fő mérőszámok pont alá. Ezt végezd el az Oldalbejegyzések kiszolgált organikus elérése mérőszám összes választott típusa esetén. Ezzel megakadályozhatod a hibák előfordulását.
- Kattints az Alkalmazás pontra, majd az Adatok exportálása gombra.
- Nyisd meg a számítógépre letöltött dokumentumot, majd keresd meg az Oldalbejegyzések kiszolgált organikus elérése mérőszámot (ez az organikus elérés korábbi típusú mérőszámának elnevezése).