Átlagosan 40-50 százalékos megtakarítást érhetnek el, akik egy közelmúltban indult magyar startup oldalán rendelnek meg szállítási szolgáltatásokat. A cél az üres rakterek megtöltése, az útvonal optimalizálása és a legjobb ár elérése.
Naponta 200-300 ajánlatkérés kerül fel a fuvar.hu nevű online piactér oldalára. A legtöbben raklapos szállításra és költöztetésre keresnek fuvarozót, de sokan vannak olyanok is, akik csomagot akarnak küldeni. A feladat elvégzésére fordított licittel jelentkezhetnek a regisztrált fuvarozók: csak azok szállhatnak be, akik az eredetinél legalább öt százalékkal alacsonyabb árat ajánlanak; végül a megrendelő dönti el, hogy melyik fuvarosnak ad megbízást.
„A legjobb árat az fogja adni, akinek van üres raktere, és akinek útba esik a lerakási cím”
– mondja Szucsányi-Borza Sebestyén, a fuvar.hu alapítója. „A visszajelzések többsége pozitív, de vannak olyanok is, akik azzal vádolnak bennünket, hogy le akarjuk verni az árakat, vagy hogy csak kémkedni akarunk, ki milyen árat szab meg” – meséli. A honlap tulajdonosainak a létrejött megbízásokból van jövedelmük: sikerdíjat kapnak a megrendelést megszerző szállítótól.