A pénztárca újragondolt változatának népszerűsítése
Egy minimalista és modern pénztárcát kifejlesztő induló vállalkozás az A/B tesztelés segítségével határozta meg a megfelelő célközönséget és kreatív tartalmakat a Facebookon és az Instagramon folytatott újracélzási kampányához, amelynek célja a 9-szeres megtérülés elérése volt a hirdetési költségnél.
A történet
Minden egy helyen
Az apa-fia páros, Daniel és Paul Kane egy karcsú, könnyű, moduláris, RFID-blokkolóval ellátott pénztárcát tervezett férfiak számára, amely a Ridge Wallet nevet kapta. Az alumíniumból, titánból vagy szénszálas anyagból készült pénztárcák kizárólag a Ridge Wallet webhelyen érhetők el.
A cél
Márka ismertségének fokozása és értékesítés
A Ridge Wallet fő célkitűzése a webhelyen történő értékesítés növelése, valamint a márkai ismertségének fokozása a Facebook- és az Instagram-oldalakon.
Kezdetben a Facebook segítségével kerültünk kapcsolatba a vásárlók többségével. A Facebook szolgált számunkra elsődleges hirdetési platformként, első vásárlóink itt ismerték meg cégünket. Később azután már ők ajánlották termékeinket barátaiknak és családtagjaiknak.
Daniel Kane vezérigazgató és társalapító, Ridge Wallet
A megoldás
Tesztelés, tesztelés, 1, 2, 3…
A Ridge Wallet A/B tesztelést alkalmazott annak érdekében, hogy megtalálja a legjobb célzási stratégiát a Facebookon és az Instagramon folytatott kampányához. Kezdetben kisebb, szűk érdeklődési körrel rendelkező célközönséget határoztak meg termékeikhez, de később úgy rájöttek, hogy a márka ismertsége szélesebb célközönség célzásával fokozható a legeredményesebben. A vállalat 20-55 éves, a vásárlás és/vagy a technológia iránt érdeklődő férfiakból és nőkből álló célközönséget választott (ugyan a pénztárcákat férfiaknak tervezték, számos vásárlójuk nő, aki partnerének vásárolja meg a terméket).
A vállalat emellett egyéni célközönség kialakításával tudta elérni azokat a személyeket, akik – a Facebookon, az Instagramon vagy más csatornán keresztül – felkeresték webhelyüket, végül azonban nem vásároltak. Az egyéni célközönségekhez egy olyan célzási funkció is tartozik, amely a webhelyedet felkereső személyeket megfelelteti a Facebook és az Instagram felhasználóinak. A Ridge Wallet az így kialakított egyéni célközönségben szereplő személyek számára több hirdetést jelenített meg, így ösztönözve őket a vásárlásra.
A Ridge Wallet a kampánnyal kapcsolatos kreatív tevékenységeket vállalaton belül végezte, majd még egyszer alkalmazta az A/B tesztelést annak eldöntéséhez, hogy milyen stílusú fényképek nyerik el leginkább a célközönség tetszését – végül úgy döntöttek, hogy a pénztárcákat közeli képeken mutatják be különböző mintájú felületeken. A kampány sikerét Facebook-képpont segítségével mérték le a webhely fizetési oldalán.
A siker
Számszerűsíthető eredmények
A különböző tesztelési folyamatok kifizetődőnek bizonyultak a Ridge Wallet számára: a vállalatnak bővítenie kellett ügyfélszolgálati és a rendelések teljesítésével foglalkozó munkatársainak számát az eladások látványos növekedésének következtében. 2016. január és március között a kampány a következő eredményeket érte el:
-
30%-os növekedés az értékesítésben
-
9-szeres megtérülés a hirdetési költségnél
Facebook Hirdetés Sikertényezők
Teszteld a Facebook-hirdetéseket.
Mérd fel, hogy célközönséged mely típusú hirdetésekre és kreatív tartalmakra reagál a leginkább. Próbálj ki különböző hirdetéstípusokat, és teszteld egyenként a változókat – pl. a hirdetés szövege, célzás, képek, illetve a hirdetésben szereplő hivatkozások. A jövőbeni kampányokat a legjobban teljesítő változók alapján dolgozd ki.Minimum 3-5 hirdetéssel dolgozz.
Kísérletezz a célzási beállításokkal.
Annak érdekében, hogy hatékonyabban elérd célközönségedet, próbálj ki különböző célzási szempontokat, pl. földrajzi hely, demográfiai adatok vagy érdeklődési körök. Az egyéni célközönség alapján egy ügyféllistát is feltölthetsz, illetve egy hasonló célközönséget is létrehozhatsz annak érdekében, hogy elérd azokat az embereket, akik a legfontosabbak vállalkozásod számára.