2016-ban net 68,38 milliárd forintot tett ki a reklámpiac digitális szegmense, amely 22 százalékos bővülést jelent. Emlékeztetőül: egy évvel korában 14 százalékkal nőtt a költés. Ezen belül a szegmensek sorrendje nem változott: továbbra is a display a legnagyobb, melyet a kereső, a listing és az e-mail követ.
A mobil 79 százalékkal ugrott meg, és mostanra 16,7 milliárdos szegmensről beszélünk. A mobil a display költés 27 százalékát és a search költés harmadát teszi ki. Lassult viszont a videohirdetésekre költött pénzek növekedése.
1 milliárd forint fölé tornázta magát a programmatic piac, amelyen belül még mindig az RTB a domináns 985 millió forinttal. A programmatic, a Google non-search, valamint a Facebook-költéseket is magában foglaló automatizált szegmens 9,1 milliárd forintot tett ki 2016-ban.
Folytatódott a globális szereplők (elsősorban a Google, Facebook értendő ide) térnyerése, mostanra ezek 51 százalékos aránnyal képviseltetik magukat a digitális piacon belül. A display piacnak 28 százalékát, a mobilnak azonban már 85 százalékát viszik a globális játékosok.
A részletek és a módszertani információk az alábbi prezentációban érhetőek el:
Továbbra is a programmatic a top trendMásodik alkalommal mértük fel a digitális piac szereplőinek várakozásait. Emlékeztetőül: tavaly 11,49 százalékos növekedést várt a szakma, és a három legmeghatározóbb trendnek a programmatic-ot, a mobilt és a videót tartották a megkérdezettek.
A mostani kutatás még óvatosabbnak mutatja a megkérdezetteket, ugyanis 2017-re 11,11 százalékos bővülést várnak. Ezen belül a hirdetők a legoptimistábbak, ahogyan az előző évben is.
Nem változott a legmeghatározóbbnak tartott trendek listája és sorrendje sem: élen a programmatic, amelyet a mobil és a videó követ. Kicsit más a kép, ha a hirdetők válaszait nézzük, számukra a mobil a legmeghatározóbb, amelyet a videó és a programmatic követ.
A piaci szereplők továbbra is a globális szereplők részarányának növekedését várják, ezzel immár a hirdetők is egyetértenek.
A reklámblokkolás jelenségét is értékelték a válaszadók. Az adblocking terjedését minden szereplő típus (média, hirdető, szolgáltató, ügynökség) veszélyesnek tartja, de a médiaoldal gondolja így a leginkább.
forrás:https://iabhublog.com/2017/03/01/20-szazalek-felett-bovult-a-digitalis-reklampiac/
Európai reklámköltés
Az IAB Europe és az IHS Markit közölt friss adatokat 2016 első félévére vonatkozóan. Eszerint az online reklámköltés 18,6 milliárd eurót tett ki a vizsgált időszakban, és a trendek azt mutatják, hogy az év egészében is két számjegyű növekedésre számíthat az európai piac.
Az éves összehasonlításban 13,4 százalékos bővülés fő hajtóereje az AdEx Benchmark kutatás alapján a mobil volt. A mobil display 61,3 százalékos, míg a mobil kereső 57,3 százalékos bővülést mutatott fel.
A mobil display különösen régiónkban húzott: a költés több mint 100 százalékkal emelkedett, ami a kelet-közép-európai online költést összességében 16,2 százalékos növekedéshez segítette hozzá. A nyugat-európai piacokon a digitális reklámköltés 13,1 százalékkal bővült.
A display költés Európa szerte gyorsabban nőtt, mint a search szegmens. Előbbi 18,2 százalékkal nagyobb költést vonzott, mint tavaly ilyenkor, és ezzel a digitális reklámtortából 37 százalékos szeletet hasított ki 2016 első felében. Ugyanezen időszakban a search 13,3 százalékkal nőtt, és ezzel a teljes költés 47 százalékát teszi ki.
Régiónkban még látványosabb a display bővülése: a 21,7 százalékos növekedés azt sugallja, hogy beérni látszanak a célzási opciókat, a formátumokat, valamint az adathasználatot érintő piaci fejlesztések.
A mobil mellett a videó is jelentős hajtóerő: e szegmens 46 százalékkal nőtt, és ezzel elérte az 1,6 milliárd eurós költést Európában.