Magyar internetezők 2016! 64% internetpenetráció


Megjelent a Gemius második negyedéves gyorsjelentése, amiből sok más mellett kiderül, hogy Magyarországon már 3,5 millióan interneteznek mobilról, 1,4 millió internetező pedig már nem néz naponta tévét.

Mire keresnek a fiatalok a neten? 

  1. Google.hu (4 879 045)
  2. Facebook.com (4 379 123)
  3. Youtube.com (4 224 443)

Magyarországon 2016 júniusában 5 440 669 fő használta az internetet a 15 évesnél idősebb lakosság körében. Ez 64,4 százalékos internetpenetráció, amely megfelel az európai átlagnak és magasnak mondható a kelet-közép-európai régióban. Nagy részük (76,6%) napi szinten fogyaszt digitális tartalmat.

Bár még az asztali számítógépről internetezők vannak a legtöbben, 4 932 873 fő szemben a 3 539 355 fő mobilról internetezővel, vélhetően ez az arány hamarosan kiegyenlítődik.

Budapesten 1 123 327 internetező él, ami az internetezők 20,7 százalékát teszi ki. Az internetezők kicsivel több, mint fele (53,6%) él megyeszékhelyen vagy egyéb városban, kistelepülésen pedig 25,8 százalék.
A nemek arányát tekintve jelenleg a nők vezetnek, a felhasználók 51,2 százaléka nő, 48,8 százaléka férfi. Érdekesség, hogy az eszközök közül egyedül a tableten internetezőknél vezetnek a férfiak, 50,5 százalékos aránnyal.

A netezők 69 százaléka (3,8 millió fő) a 18–49 év közötti korosztályból kerül ki, ám a 60 év feletti felhasználók aránya is folyamatosan emelkedik, és már meghaladta a 10 százalékot.

Mind mobilon, mind tableten nagyobb arányban képviseltetik magukat a 18-29 évesek (32,8% illetve 32,7%) a PC-n internetezőkhez képest.

1,4 millió internetező már nem néz naponta TV-t, amely tartalomfogyasztás már a teljes mobilról internetező népesség 29 százalékára jellemző.

Érdekesség, hogy többen vannak azok a tableten internetező 18-29 évesek (70 935 fő), akik kevesebbet néznek televíziót (hetente egy-két napon vagy ritkábban), mint a tévénéző, tableten internetező 18-29 évesek (64 492 fő).

Tartalomfogyasztás az interneten

Top 10 asztali számítógépes internetes tartalom*

  1. Google.hu (4 879 045)
  2. Facebook.com (4 379 123)
  3. Youtube.com (4 224 443)
  4. Blog.hu (2 216 682)
  5. Origo.hu (1 995 335)
  6. Blogspot.com (1 907 061)
  7. Telekom.hu (1 856 949)
  8. Index.hu (1 726 964)
  9. Jofogas.hu (1 721 592)
  10. Gyakorikerdesek.hu (1 647 858)

Forrás: Gemius – DKT 2016/06 (15+ belföldi közönség), *szoftverpanelen és mérőkód alapján mért adatok

 

Top 10 mobilon fogyasztotott internetes tartalom*

  1. Blog.hu 1 302 742
  2. Origo.hu 1 091 558
  3. Index.hu 1 037 534
  4. Jofogas.hu 943 320
  5. 24.hu 913 414
  6. Nlcafe.hu 911 547
  7. Blikk.hu 865 174
  8. Nemzetisport.hu 840 919
  9. Hvg.hu 797 156
  10. Femina.hu 651 043

Forrás: Gemius – DKT 2016/06 (15+ belföldi közönség), *csak mérőkód alapján mért adatok

 

Top 10 tableten fogyasztotott internetes tartalom*

 

  1. Blog.hu 229 126
  2. Index.hu 182 547
  3. Origo.hu 168 600
  4. Nlcafe.hu 143 922
  5. Jofogas.hu 138 005
  6. 24.hu 135 717
  7. Blikk.hu 128 615
  8. Hvg.hu 116 851
  9. Indavideo.hu 111 405
  10. Stream_index.hu 107 679

Gemius – DKT 2016/06 (15+ belföldi közönség), *csak mérőkód alapján mért adatok

netezok.jpg

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s