A metacímkék nagyszerű lehetőséget nyújtanak a webmestereknek arra, hogy webhelyükkel kapcsolatos adatokat biztosítsanak a Google keresőmotorok számára. Metacímkék használatával bármilyen típusú kliens számára lehet adatokat szolgáltatni, és az egyes rendszerek kizárólag az általuk értelmezhető metacímkéket dolgozzák fel, a többit pedig figyelmen kívül hagyják.
A metacímkék a HTML-oldal <head>
részébe kerülnek, és általában így néznek ki:
<!DOCTYPE html> <html> <head> <meta charset="utf-8"> <meta name="Description" CONTENT="Author: A.N. Author, Illustrator: P. Picture, Category: Books, Price: £9.24, Length: 784 pages"> <meta name="google-site-verification" content="+nxGUDJ4QpAZ5l9Bsjdi102tLVC21AIh5d1Nl23908vVuFHs34="/> <title>Example Books - high-quality used books for children</title> <meta name="robots" content="noindex,nofollow">
A Google a következő metacímkéket (és kapcsolódó elemeket) ismeri fel:
<meta name="description" content="Az oldal leírása" /> |
Ez a címke rövid leírást nyújt az oldalról. Bizonyos esetekben ezt a leírást jeleníti meg a rendszer a keresési eredményekhez tartozó oldalrészletben. További információ |
<title>Az oldal címe</title> |
Bár ez technikailag nem metacímke, gyakran használják a „description” címkével együtt. A címke tartalma általában címként jelenik meg a keresési eredményekben (és természetesen a felhasználó böngészőjében is). További információ |
<meta name="robots" content="..., ..." /> |
Ezekkel a metacímkékkel vezérelhető a keresőmotorok feltérképezési és indexelési tevékenysége. A robots metacímke valamennyi keresőmotorra érvényes, míg a „googlebot” metacímke kizárólag a Google keresőmotorjára vonatkozik. Az alapértelmezett beállítások az „index, follow” (megegyezik az „all” értékkel); a hozzájuk tartozó értékeket nem kell megadni. Rendszerünk a következő értékeket ismeri fel (több érték megadása esetén vesszővel kell elválasztani azokat):
Ezt az információt az „X-Robots-Tag” HTTP-fejlécaranccsal az oldalak fejlécében is megadhatja. Ez különösen hasznos lehet akkor, ha korlátozni szeretné a nem HTML-fájlok, például ábrák vagy egyéb dokumentumtípusok indexelését. További információ a robots metacímkékről |
<meta name="google" content="nositelinkssearchbox" /> |
Amikor a felhasználók rákeresnek az Ön webhelyére, a Google Keresés találataiban néha megjelenik egy, az Ön webhelyére vonatkozó keresőmező is a webhelyre mutató egyéb közvetlen linkek mellett. Ez a metacímke arra utasítja a Google-t, hogy ne jelenítse meg a webhelylinkek keresőmezőjét. További információ a belső linkek keresőmezőjéről. |
<meta name="google" content="notranslate" /> |
Ha rendszerünk észleli, hogy egy oldal tartalma nem azon a nyelven jelenik meg, amelyen a felhasználó valószínűleg olvasni szeretné, a keresési eredmények között gyakran megjelenítjük az oldal lefordított változatára mutató linket is. Így általában lehetősége nyílik arra, hogy webhelye egyedülálló és értékes tartalmát szélesebb felhasználói közönség számára jelenítse meg. Azonban előfordulhatnak olyan helyzetek, amikor Ön ezt nem szeretné. A metacímke segítségével megadhatja, hogy a Google ne biztosítson fordítást az adott oldalhoz. |
<meta name="google-site-verification" content="..." /> |
Ha ezt a címkét beilleszti webhelye legfelső szintű oldalába, igazolhatja a webhely tulajdonjogát a Search Console számára. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a „name” és a „content” attribútum értékének (beleértve a kis- és nagybetűket) pontosan meg kell egyeznie az itt leírtakkal, annak azonban nincs jelentősége, ha a címke formátumát XHTML-ről HTML-re változtatja, vagy ha az oldal formátumához igazítja a címke formátumát. További információ |
<meta http-equiv="Content-Type" content="...; charset=..." /> <meta charset="..." > |
Ez a metacímke az oldal tartalmának típusát és karakterkészletét határozza meg. Ügyeljen arra, hogy a „content” attribútum értékét idézőjelek közé zárva adja meg, mert különben a rendszer hibásan értelmezheti a „charset” attribútumot. Javasoljuk az Unicode/UTF-8 használatát, amennyiben lehetséges. További információ |
<meta http-equiv="refresh" content="...;url=..." /> |
Ez a metacímke egy bizonyos idő elteltével egy új URL-címre továbbítja a felhasználót, és bizonyos esetekben az átirányítás egyszerű formájaként használható. Azonban nem minden böngésző támogatja a használatát, és zavaró lehet a felhasználó számára. A W3C nem javasolja a címke használatát. Javasoljuk, hogy a címke helyett szerveroldali 301-es átirányítást használjon. |
Egyéb fontos tudnivalók:
- A Google a HTML és az XHTML típusú metacímkéket egyaránt képes olvasni, az oldalon használt kódtól függetlenül.
- A
verify
címke kivételével a rendszer nem különbözteti meg a metacímkékben a kis- és nagybetűket.
Ez a felsorolás nem tartalmazza az összes használható metacímkét, így szabadon használhat más metacímkéket is, ha fontosnak tartja a webhelye szempontjából. Azt azonban tartsa szem előtt, hogy a Google figyelmen kívül hagyja azokat a metacímkéket, amelyeket nem ismer fel.
Forrás:Google webmaster