Többcsatornás Marketing
facebook, twitter, google többcsatornás remarketingje
A marketing és általában az üzleti vállalkozások egyre bonyolultabbak, de az alapok még mindig ugyanazok: el kell érni, hogy a termékünk az első legyen az ügyfeleink számára annak érdekében, hogy tartós kapcsolatokat tudjunk kiépíteni.
A keresőmarketing és keresőoptimalizálás révén szerzett kattintások nem elegendők. Ez a cikk arra összpontosít, hogy milyen különböző módokon használható az online hirdetés márkaépítésre, és válik termékünk vezető termékké ügyfeleink számára.
- Terelj forgalmat weboldaladra organikus és fizetett eszközökkel
Az első lépés az, hogy az emberek felismerjék a márkát, és azt, hogy mi teszi egyedivé. A folyamat ezen része a benyomáskeltésről szól, miközben mindent megteszünk az értékesítésért (igen, még mindig az értékesítés a végső cél, csak ne feledjük, az emberek általában nem hajtanak végre konverziót az első interakció során).
Számos hirdetési platformot lehet használni a márkával való első interakció ösztönzésére. A legfontosabbak közé tartoznak (de nem kizárólag) az alábbiak:
- A Google AdWords a Google.com-on és partner oldalain. Ügyelj arra, hogy a legrelevánsabb forgalmat célozd meg. Minél nagyobb a releváns forgalom, annál hatékonyabb lesz a teljes remarketing stratégia. Javítható a releváns forgalom mennyisége Bing fizetett kampány hozzáadásával. A Bing az összes internet forgalom csupán 15%-ával rendelkezik, de értékes felhasználókat szállíthat webhelyedre.
- Facebook fizetett kampányok. Ha webhelyed célcsoportja olyan emberekből áll, akiket meg lehet célozni érdeklődési körük, munkájuk, vagy más releváns kategória alapján, akkor a Facebook nagyszerű eszköz lehet, hogy releváns forgalmat terelj vele az oldaladra, és emellett egy kis brandinget is elérhetsz vele. Ez annak köszönhető, hogy a Facebook nem kulcsszó alapú marketing eszköz. A Facebook segítségével úgy generálhatsz forgalmat, hogy azokat az embereket célzod meg, akik érdeklődésük alapján kedvelnék a márkádat.
- Twitter hirdetések. A Tweetek hatékony eszközök lehetnek, akárcsak a Facebook, ez valójában az eladandó termék típusától függ és attól, hogy mennyire illik bele a terméked a Twitter által nyújtott célzási lehetőségekbe. A Twitteren különösen jó a földrajzi és a különböző profilok kedvelőinek kombinációjával történő célzás.
- LinkedIn szponzorált bejegyzések. A szponzorált bejegyzések sokkal szembetűnőbbek, mint a LinkedIn-en megjelenő, klasszikus hirdetések. Itt teljes tartalom marketing stratégiát lehet felépíteni, és az oldalunkhoz sokkal jobban kötődő ügyfeleket lehet szerezni. A LinkedIn általában meglehetősen drága, de rá fogsz jönni, hogy megéri az árát. A legnagyobb hátránya, hogy a legtöbb B2C vállalkozásra nem alkalmazható.
- Google AdWords releváns kihelyezések a Display hálózaton. Kidobott pénz, ha kidolgozott stratégia nélkül használjuk a Google Display hálózati hirdetéseket. Azonban, ha gondosan választjuk a számunkra releváns elhelyezéseket, akkor könnyedén terelhetünk rendkívül releváns forgalmat kedvező kattintási költségen. Ez a hirdetési eszköz könnyen alkalmazható a legtöbb vállalkozásra, és jól beilleszthető a többcsatornás remarketing stratégiánkba.
-
Példa
Tegyük fel, hogy vállalkozása Lloyd alkalmi cipőket értékesít. A remarketing segítségével hirdetéseket jelenít meg a férfi alkalmi cipőkről a Display Hálózat webhelyein olyan személyeknek, akik korábban felkeresték webhelye férfi cipőkkel foglalkozó részét. Akkor is jeleníthet meg hirdetéseket a férfi alkalmi cipőkről ezeknek a személyeknek, amikor férfi alkalmi cipőt keresnek a Google oldalain.
Dinamikus remarketing segítségével releváns termékeket bemutató, dinamikusan létrehozott hirdetéseket jeleníthet meg azoknak a személyeknek, akik korábban felkeresték webhelye férfi cipőkkel foglalkozó részét, miközben más oldalakat látogatnak meg az interneten. Ahhoz, hogy ezen remarketing lehetőségek bármelyikét is használhassa, egy címke elhelyezése szükséges a teljes webhelyére, majd egy remarketinglistát szükséges készítenie az AdWords-ben a webhelye „férfi cipő“ oldalaira.
- Elemezd a forgalom minőségét és ügyelj rá, hogy a megfelelő embereket célozd meg!
Ha a forgalom beérkezik, győződj meg róla, hogy az embereket érdekli, amit az oldaladon olvasnak. A forgalom minőségének meghatározásához az analitikának is rendben kell lennie az oldalon.
Le kell tudnod követni, hogy az oldaladra a forgalom milyen forrásból érkezik, és meg kell tudnod határozni, hogy mely forgalom jó, és melyik az, amely nem generál elegendő választ. Ki kell szűrni az alábbiakat:
- Azokat az emberek, akik nem töltenek elég időt a weboldaladon.
- Azokat az embereket, akik visszafordulnak az oldaladról anélkül, hogy érdeklődést mutatnának (magas a visszafordulási arány, és alacsony az oldalon eltöltött idő)
- Földrajzi területek, melyek alacsony érdeklődést mutatnak a terméked iránt (kevés eladás, kevés oldalon eltöltött idő, vagy a magas visszafordulási arány)
- Más elemek, amelyek relevánsak vállalkozásod számára, és azt mutatják, hogy a forgalom nem elég jó.
Minden forgalomi szegmensnél el kell végezni ezt a vizsgálatot!
A másik oldalon viszont rengeteg jó forgalom is jelentkezik. Ez azt jelenti, hogy meg kell találni, milyen forrásokból érkezik ez a forgalom. Meg kell határozni:
Az olyan látogatókat generáló szegmenseket, akik több mint két oldalt átböngésznek a weboldaladon.
- Azokat az embereket, akik az oldalon jelentős mennyiségű időt töltenek.
- Azokat az embereket, akik a közvetlenül konverzió végrehajtása előtt kerültek az oldalra.
- Minden más adat kombinációt, ami azt jelenti, jó felhasználók böngészik az oldalunkat.
Az adatok elemzése és értelmezése legalább annyira fontos, mint azok begyűjtése. Ez tényleg segíthet a teljesítmény javításában.
- Találd meg, milyen remarketing alternatívák vannak, és hogy ezek közül melyiket szeretnéd használni?
Ha már minden szükséges adatot birtokolsz, ideje hozzáfogni a tervezéshez, hogy mit fogsz kezdeni vele. Tartsd szem előtt, hogy a különböző platformok rendkívül különböző beállításokkal rendelkeznek. Például, ha a remarketinged az AdWords a bejövő forgalmára építed, akkor rendkívül szegmentált stratégiát használhatsz az Analyticsnak köszönhetően, miközben a Facebook-on nem lehet szegmentálni az Analytics értékes adatai alapján.
Ugyanez vonatkozik minden olyan remarketing platformra, melyeken nem használható az Analytics a lista építésére.
Azonban van rá lehetőség, hogy néhány analitikai adatot más remarketing platformokon is használjunk. Először is, megtudható a forgalmi források minősége a földrajzi hely és a nemek tekintetében. Ez segít kitalálni, hogy hol kell célzottabb módon összpontosítani, mint az általános közönség esetén.
Miután ezt megtetted, nézd meg, hogy vannak-e olyan területek, amiket ki kell zárni. Ez ad egy kis előnyt.
Most, hogy már elég nagy forgalmat összegyűjtöttél, és építed a remarketing listáid, elkezdheted a többcsatornás stratégiát. A többcsatornás marketing azt jelenti, hogy két vagy több platformon is megjelennek a hirdetéseid.
Néhány, a remarketingre használható leghatékonyabb platformok közül:
- Twitter: Ez egyre hatékonyabb módja annak, hogy ügyfeledhez szólhass egy teljesen új módon. A Twitter segítségével jó benyomást kelthetsz az emberekben, akik meglátogatták az oldalad, majd bejelentkeztek a Twitteren. A hatás az ügyfél döntési folyamatában nagyon erős lesz. Egyszerűen illesz Twitter remarketing követő kódot az oldaladba, és indulhat a kampányt!
- Google AdWords: Elkezdheted hirdetni magad olyan embereknél, akik meglátogatták az oldalad, és éppen más oldalakon, például blogokon, fórumokon böngésznek. Bár a hatás nem lesz olyan nagy, mint a Twitter esetén, ez a csatorna is elég erős.
- Facebook: Ez pofon egyszerű. Minden remarketing kampány kell, hogy tartalmazzon egy Facebook kampányt. Ha az emberek látnak a Facebook-on, miután már jártak az oldaladon, akkor azonnal emlékezni fognak a márkádra, és arra, hogy mit kínál. Ez azt jelenti, hogy amikor a következő alkalommal szükségük lesz a szolgáltatásra, amit kínálsz, akkor eszükbe fogsz jutni.
Most, hogy már megtárgyaltuk a három fő módját annak, hogyan végezz többcsatornás relmarketinget, ne feledd a sikeres kampányok titkát, a friss tartalmat a weboldaladon és hirdetési szövegeidben. Ne kövesd el azt a hibát, hogy statikus remarketing kampányokat hozol létre.
- Légy az első a vásárlóidnak, és tartsd meg ezt a pozíciót.
A remarketing segít a márkaépítésben. Az emberek elkezdik a márkádat egy termékkel azonosítani, és minél többször látják a hirdetésed, annál tisztább lesz a márka és termék közötti kapcsolat.
A legjobb márkának lenni elég ambiciózus cél.
Ez azt jelenti, hogyha már létrehoztad a többcsatornás marketing stratégiát, akkor fenn is kell tartanod. Így tarthatod fenn:
- Tesztelj több hirdetést, hogy megtudd, melyik teremt nagyobb felhasználói elkötelezettséget. Minél nagyobb az elkötelezettség, annál valószínűbb, hogy a legtöbb felhasználó figyelmét felkelti.
- Hozz létre egységes brandinget a teljes értékesítési csatornádon. Szükséged lesz egy egyedülálló dologra, amely egyedivé teszi a céged. Ez lehet egy logó, egy szlogen, színkombináció, egy kép vagy más elem, ami egyedivé tesz.
- Ne félj új csatornákat kipróbálni, és keres újabbakat. Tudtad, hogy hirdethetsz olyan embereknek, akik egy adott TV műsort néznek, és a Twitteren írnak róla? Ez egy remek célzási lehetőség egy érdeklődés alapú kampányhoz.
- Hozz létre egyedi élményt remarketing közönségednek. Ne csak a szokásos weboldalad mutasd nekik, mert azt már látták- épp ezért célzod meg őket ismét. Kínálj valami mást, és csábítsd őket arra, hogy elköteleződjenek a márkáddal.
Ezeken kívül még sok más stratégiát lehet alkalmazni attól függően, hogy milyen a vállalkozás. Ne félj új stratégiákkal kísérletezni! Váratlan győzelmet arathatsz!
“Remarketing stratégia” bejegyzéshez egy hozzászólás