Többféle eszközön elérhető marketing
Lehetséges ügyfelei számítógépről, táblagépről és okostelefonról is kereshetik vállalkozását, sőt tetszőlegesen váltogathatnak is ezek között a platformok között. Jelen kell lennie mindig és mindenhol, ahol az ügyfelei kereshetik. A továbbfejlesztett kampányok pontosan ebben segítenek, hogy sikert érjen el a folyamatos online jelenlét új világában.
A kontextus is számít
Az AdWords mindig is lehetővé tette, hogy potenciális vásárlóit a szándékaikat követve érje el. Ez teszi annyira hatékony megoldássá. Az AdWords most már biztosítja a kontextus erejének kihasználását is. Kontextusinformáció például a hely, a napszak és a használt eszköz. Ezek az információk fontosak, mert lehetővé teszik, hogy még inkább releváns üzenetekkel érhesse el az embereket.
Mérési igények
A továbbfejlesztett kampányok lehetővé teszik, hogy mérje azt a számos új módot, amellyel az ügyfelek konverziót érhetnek el a különböző eszközökön. Például az ügyfelek telefonjukról is vásárolhatnak, vagy letölthetnek alkalmazásokat. A továbbfejlesztett jelentések és az új funkciók biztosítják, hogy pontosabban tudja mérni a több eszközre építő marketing teljes potenciálját.
A legfontosabb jellemzők
Íme egy áttekintés a legfontosabb jellemzőkről.
1. Hatékony marketingeszközök a többféle eszközről történő internetelérést követve
Az emberek az adott helyzetüknek – eszközüknek, tartózkodási helyüknek és a napszaknak – megfelelő keresési eredményeket szeretnének látni. A továbbfejlesztett kampányok segítségével hatékonyabban kezelheted kampányaidat és költségkeretedet napjaink többkészülékes világában. Az „ajánlatmódosítások” révén egy kampányon belül kezelheted a különböző eszközökre, helyszínekre, napszakokra stb. szabott hirdetéseidhez tartozó ajánlatokat.
Példa:
Egy kávézó azokat a fogyasztókat szeretné elérni, akik a közelben okostelefonjukon a [kávé] vagy a [reggeli] kulcsszavakra keresnek rá. Az ajánlatmódosítások segítségével a kávézó három egyszerű bejegyzéssel 25%-kal magasabb ajánlatot adhat meg a fél kilométeren belül kereső fogyasztók, 20%-kal alacsonyabb ajánlatot a délelőtt 11 óra után keresők, és 50%-kal magasabb ajánlatot az okostelefonjukról kereső fogyasztók számára. Az ajánlatmódosítások minden hirdetésre és kulcsszóra vonatkozhatnak egy kampányon belül.
2. Intelligens hirdetések a különböző felhasználói kontextusok szerint optimalizálva
Az úton lévő vagy az adott üzlet közelében tartózkodó személyek valószínűleg más dolgokra keresnek rá, mint az otthonról internetezők. A továbbfejlesztett kampányok segítségével hirdetésed az egyes eszközökön a megfelelő szöveggel, belső linkkel, alkalmazással vagy kiterjesztéssel jelennek meg, és ehhez nem szükséges kampányaidat külön-külön az eltérő eszközökhöz, helyszínekhez és napszakokhoz szabnod.
Példa:
Egy üzletekkel és webodallal egyaránt rendelkező országos kereskedő az okostelefonról kereső fogyasztók számára kattintással hívható telefonszámot és üzletkereső funkciót tartalmazó hirdetést jeleníthet meg, míg az asztali számítógépről kereső fogyasztók számára e-kereskedelmi webhelyét is megjelenítheti – mindezt egy kampányon belül.
3. Továbbfejlesztett jelentések az új típusú konverziók méréséhez
A technológia révén az emberek újfajta módokon reagálnak hirdetéseidre. Előfordul, hogy a lehetséges ügyfelek megtekintik hirdetésedet és letöltik alkalmazásodat, vagy az is, hogy felhívnak. A marketingszakemberek számára nem mindig könnyű feladat az interakciók mérése és összehasonlítása. Annak érdekében, hogy kampányaid értékét könnyebben mérhesd, a továbbfejlesztett kampányok lehetővé teszik az alkalmazás-letöltések és a konverziók számlálását AdWords jelentéseidben. Dolgozunk azon is, hogy a hívásokat is mérni lehessen.
Példa:
Nemsokára lehetőséged lesz arra, hogy konverziós eseményként lemérd a click-to-call hirdetések eredményeképpen létrejövő, legalább 60 másodpercig tartó hívások számát AdWords jelentéseidben, majd ezt összehasonlítsd más konverziókkal, például leadekként, értékesítésként vagy letöltésekként.
Átváltás a továbbfejlesztett kampányokra
A továbbfejlesztett kampányok a következő néhány hétben választható lehetőségként jelennek meg hirdetőink számára, 2013 közepére pedig terveink szerint minden kampányt továbbfejlesztett kampánnyá alakítunk át.
A továbbfejlesztett kampányok célja a hirdetések hatékonyságának fokozása a többképernyős világban, de tisztában vagyunk vele, hogy az átállás kezdetben több változást okozhat. Íme néhány hasznos forrás:
A következő hetekben részletesen is bemutatjuk az új jellemzőket, valamint ötleteket és bevált módszereket teszünk közzé az Inside AdWords blogban és G+ oldalunkon. Kíváncsiak vagyunk véleményedre! Figyeld a Google Adwords Blogot
Közzétette: Sridhar Ramaswamy, mérnöki tevékenységekért felelős alelnök