A Harris Interactive-nak a The Search Agency számára készített kutatása szerint az amerikai felhasználók egy jelentős része egyáltalán nincs azzal tisztában, miből is szereznek pénzt az olyan cégek, mint a Google vagy a Facebook.
A Facebookot illetően 54% válaszolta azt, hogy tudja, miből származik pénze a közösségi oldalnak. Más oldalról ez azt jelenti, hogy 46 százaléknak nem esett le, hogy időnként reklámokat lát a Facebookon, stb. A kutatás szerint az 54 százalék zöme is inkább “valamiféle” képpel rendelkezett a témáról, mintsem határozottan állította volna, hogy érti, miből csinál pénzt a cég.
A Facebook a legtöbb bevételét a hirdetésekből szerzi. Forrás:facebook ads
Jobban tisztában vannak a megkérdezett amerikaiak a keresőmotorok üzleti modelljével. 78 százalékuk tudja, hogy “a keresési találatokhoz kapcsolódó reklámokból” származik a bevételük. Eközben 36% gondolta úgy, hogy a keresők a felhasználók személyes adatait értékesítik a hirdetőknek, 29% szerint pedig éves díjért cserébe lehet megjelenést vásárolni a Google vagy a Bing felületein.
forrás:mediapiac
Huszonnégy százalékkal magasabb, 10,65 milliárd dolláros árbevételt produkált a Google 2012 első negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. A nettó nyereség az egy évvel korábbi 1,8 milliárdról 2,89 milliárd dollárra ugrott.
Ennek háromnegyede, 7,31 milliárd dollár származott a Google tulajdonában lévő oldalakból – írja a Médiapiac.