Minőségi mutató a Google adwords kampány lelke



Mi az a minőségi mutató?

Az AdWords rendszer kiszámítja minden egyes kulcsszavának “minőségi mutatóját”. A különféle tényezők kombinációjából képzett érték meghatározza, hogy egy-egy kulcsszó mennyire releváns a hirdetése szövegére és a felhasználó keresési lekérdezésére vonatkozóan. A minőségi mutató lehetővé teszi, hogy csak a leginkább releváns hirdetések jelenjenek meg a Google felhasználói számára. Az AdWords rendszer akkor működik a legjobban mindenki – a hirdetők, a felhasználók, a hirdetések megjelenítői és a Google – számára, ha az általunk megjelenített hirdetések a lehető legpontosabban igazodnak felhasználóink igényeihez. A releváns hirdetések több kattintást eredményeznek, jobb pozícióban jelennek meg, és ezek hozzák Önnek a legnagyobb sikert.

A minőségi mutatót minden alkalommal kiszámítjuk, amikor kulcsszava egyezik egy keresési lekérdezéssel – vagyis minden alkalommal, amikor kulcsszava hirdetésmegjelenítést eredményezhet. A kulcsszavak minőségi mutatója gyakran frissül, és szorosan kapcsolódik a kulcsszó teljesítményéhez.

Mi határozza meg a minőségi mutatót?

A minőségi mutatót alapvetően három fő tényező határozza meg:

Átkattintási arány
A kulcsszó korábbi átkattintási aránya (CTR) és az egyező hirdetés a Google rendszerben
Az Ön fiókjának eddigi teljesítménye, amelyet a rendszer a fiókja összes hirdetése és kulcsszava átkattintási arányával (CTR) mér
A hirdetéscsoport megjelenített URL-címeinek korábbi CTR-értéke
Relevancia
A kulcsszó relevanciája a hirdetéscsoport hirdetései szempontjából
A kulcsszó és az egyező hirdetés relevanciája a keresési lekérdezés szempontjából
Fiókja teljesítménye a hirdetés megjelenítésének földrajzi területén
Egyéb relevanciatényezők
A nyitóoldal minősége
A webhely tartalmának relevánsnak és eredetinek kell lennie
Nyújtson világos és egyértelmű információkat a vállalkozás jellegére, a webhely és a látogató számítógépe közötti interakcióra, és a látogató személyes adatainak felhasználási módjára vonatkozóan
A webhely legyen könnyen navigálható, az oldalak jelenjenek meg gyorsan, és a pop-upok és pop-underek száma legyen minimális

A kattintási költség (CPC) ajánlatának küszöbértékét az egyező kulcsszó minőségi mutatója határozza meg: minél magasabb a minőségi mutató, annál kisebb a kattintási költség (CPC) küszöbérték. Így garantálható, hogy a találatok feletti pozíciókon megjelenő hirdetések meghatározásában a minőség még fontosabb szerephez jusson.

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s