FACEBOOK interjú WSJ


Bevételnövelés a felhasználók megtartásával

WSJ.: Hogyan változott meg a Facebook akkor, amikor először bevételhez akart jutni?


Mark Zuckerberg: Kezdetben termékként építettem a Facebookot, nem pedig vállalatként. Ennek akkor lett vége, amikor egyre több embert vettünk fel és kezdett összeállni a csapatunk. A vállalat remek módja annak, hogy sok ember részt vegyen ugyanabban a küldetésben.

WSJ.: Ez hogyan működik?

M.Z.: Az a mi küldetésünk, hogy összekössük egymással az embereket. Nagyon mély megbecsülés érezhető a vállalaton belül annak érdekében, hogy mindez működni tudjon, erős üzletet kellett felépítenünk. Ez azt jelenti, hogy egy rakás partnert kell kiszolgálnunk, jó terméket kell létrehoznunk és növekednünk kell annak érdekében, hogy bevonzzuk azt a fajta embert, akit szeretnénk megtartani.

WSJ.: Mit mondasz azoknak, akik azt állítják, hogy a Facebook nem tudja növelni a bevételeit anélkül, hogy elidegenítse a felhasználóit?

M.Z.: Az egyik nem zárja ki a másikat. Több embert kiszolgáni, növelni az ügyfelek bázisát, miközben még elkötelezettebbé válnak, ez az igazán jó üzlet. Nekem azt szokták mondani az emberek, ahhoz, hogy működjön a Facebook, valahogy el kell adni. A legjobb módja, hogy működjön az, ha azt csináljuk, amit az emberek akarnak.

WSJ.: Elsősorban mire fókuszál a vállalat, az üzletre vagy a termékre?

M.Z.: Az emberek évek óta azt kérdezik tőlem, hogy miért nem próbálunk meg még több pénzhez jutni. Erre azt mondanám, hogy hosszú távú üzletet szeretnénk kiépíteni és ahhoz egyértelműen ez a megfelelő stratégia. Talán eljön az az idő, amikor a legtöbb iparág már közösségi lesz és elsődlegesen azt tehetjük, hogy megpróbáljuk optimalizálni a megkeresett összeget.

WSJ.: Melyek azok a vállalatok, amiket csodálsz?

M. Z.: Az Amazon remek példa arra, hogyan kell hosszú távon tervezni. Jeff Bezosról évekig azt gondolták az emberek, hogy őrült. Ugyanakkor az Apple is bámulatos minőség szempontjából. És a Google is ugyanezért példaértékű.

WSJ.: Ugyanabba a kategóriába sorolod a Facebookot, mint az előbb említett vállalatokat?

M.Z.: Remélem, egy nap ott leszünk. Sokkal fiatalabb cég vagyunk, mint ezek és kicsivel kisebbek is a dolgozók számát tekintve. Az elmúlt 5-6 évben mi arra koncentráltunk, hogy maradandó értéket hozzunk létre, ami azt hiszem, sikerült.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s