2012 Digitális Trendek


Legfontosabb digitális trendek 2012-re

Wayne Arnold a Profero online ügynökség vezérigazgatója tíz pontba szedte a digitális média várható trendjeit. Arnold többek között a közösségi médiás kapcsolatok leválogathatóságát, a webes adattárolást illetve az egyénre szabott szolgáltatások felértékelődését említi.

Wayne Arnold, a Profero ügynökség társalapítója és vezérigazgatója az Adage.com-on megjelent cikkében a 2012-es év lehetőségeit boncolgatja. A világ egyik legnagyobb független online ügynökségének vezető szakembere tíz pontba gyűjtötte a jövő év várható online trendjeit.

1. A belső kör szerepe

Mindenki szeret megjelenni a digitális médiában, ám eddig a közeg arra kényszerített minket, hogy ne csupán a közösségi énünket, hanem a szakmai illetve a családi oldalt is együtt reprezentáljuk, egyetlen személyiséget mutatva így mindenkinek, akivel online kapcsolatot tartunk. Egy átlagos Facebook felhasználónak 130 ismerőse van a legjobb barátoktól egészen a távoli ismerősökig. Köszönhetően a közösségi hálózatok új filtereinek végre sokkal könnyebben elválaszthatjuk illetve rendezhetjük az ismerőseinket, és minden megosztásra szánt poszt esetén dönthetünk, hogy a barátok közül ki férhet hozzá.
Példák: Google körök, Facebook csoportok, Twitter listák

2. Személyre szabott hírek

Jelenleg egyetlen év alatt több információt állítunk elő, mint a történelem során összesen. Érthető módon az online információ ilyesfajta túltengése igényt ébreszt az emberekben bizonyos módszerekre, melyekkel a releváns tartalmakat könnyen irányítani, és válogatni tudják. Az RSS feed-ek korábban is átalakították a hírfogyasztást, most viszont, a Facebookon a híroldalak applikációival azonnal látható, hogy az ismerősök milyen tartalmat fogyasztanak, ez tovább alakíthatja a hírolvasási szokásokat. Ez a trend tovább erősödik a közösségi olvasás lesz az új standard az online tartalomfogyasztásban.
Példák: Percolate, News.me, Counterparties, Flipboard, Zite

3. Birtoklás helyett bérlés

Manapság több élményt kapunk kevesebb pénzért. Az átlagos Netflix felhasználók több mint 11 órányi filmet néznek egy hónapban. A digitalizáció átírta az emberi birtoklási vágyakat. Már nem csak autót és lakást bérlünk, hanem tartalmakat is. A tendencia 2012-ben csak erősödni fog. Példák: Plumgear.com, Artsicle.com

4. Pénzügyek a zsebben

Állandó igényünk a gyors ügynitézés, különösen, ha a bankszámlánkról van szó. Végre eljött az idő, amikor csak egyetlen képernyőt kell magunkkal vinnünk. Az Egyesül Államok fogyasztóinak 40 százaléka rendelkezik okostelefonnal, mely mára sokkal több, mint egyszerű telefon. A tranzakciók változatos módon alakultak a készülékekhez, az egyszerű telefonos fizetéstől egészen a komolyabb pénzügyi tranzakciókig. Várhatóan a közeljövőben újabb fejlesztések születhetnek, melyekkel a banki és pénzügyi tranzakciókat intézhetjük.
Példák: Bitcoins, Google Wallet, Monitise, Square Card, Facebook Credits

5. Önkontroll

Egyre kifinomultabb eszközökkel tudjuk vizsgálni saját testünket. San Franciscoban több mint 1700 tagja a “Quantified Self” meetup csoportnak, amely a személyes mérésre fókuszál (geotracking, life-logging vagy személyes DNA). Az emberek egyre kíváncsibbak saját testük állapotára, igénybe veszik azon szolgáltatásokat és technológiákat, amelyek ebben segítenek, és szívesen osztják meg a tapasztalatokat valamely nyílt vagy zárt közösségben. A NikePlus csak a kezdet volt.
Példák: Nest.com, Jawbone Up

6. Elérhetőség mindenütt

A Moore törvény előírja, hogy az adattár kapacitás kétévente megduplázódik, így az adatok illetve azok hozzáférhetőségének igénye óriási. A felhő, azaz cloud rendszerrel a fizikai tárolók elavulttá válnak. Az adatokhoz többféle egységen keresztül jutunk hozzá, akár otthon akár úton vagyunk. Nemrég még a digitális fájlokat lokálisan tároltuk, ám a cloud lehetővé tette számunkra, hogy nagyobb mennyiséget tároljunk online. Ez az a tárolási megoldás egyre elterjedtebbé válik, ahogy a vállaltok beárazott cloud hozzáférést és szolgáltatást biztosítanak.
Példák: Bitcasa, Drop Box, Google Docs, Instapaper, iCloud, SkyDrive

7. A megbízható előfizetés

Az ember ragaszkodik a szokásaihoz, így azokhoz a termékekhez is, amiket szeret, viszont egyre kevesebb az ideje. Ebből az következhet, hogy vásárlások során tovább erősödik az előfiztés szerepe.Példák: ManPacks, PlaneRed, Lollihop, Memberly

8. Rövidtávú nosztalgiahullámok

A nosztalgia mindig is hozzá tartozott kultúránkhoz, ám annak lehetősége, hogy katalogizáljuk minden tettünket, minden megjárt helyszínt, mindenkit, akit láttunk és mindent, ahová utaztunk egy újfajta megszállottságot teremtett a közelmúltban. Ahogy egyre inkább használjuk a digitális rendszereket, egyre gyakrabban vágyunk arra, hogy újrajátsszuk a nem is oly régi múltat.

9. Helymeghatározás-alapú felfedezés

Ugyanaz a hely valaki más szemszögéből nézve új jelentésekkel gazdagszik. Igyekszünk felfedezni és megosztani a körülöttünk lévő rejtett kincseket. Interaktív webszájtok és mobilos közösségi applikációk segítenek helyszín-alapú kreatív archívumokat létrehozni. Katalogizáljuk ezeket a felfedezéseket és földrajzilag tageljük őket, hogy részt vegyenek egy hely nyilvános megítélésének kialakításában.
Példák: MyBlockNYC, Trover, Foursquare Radar, Google Maps, Tour Wrist

10. Adatok fölötti kontroll

Számos lehetőség nyílt a személyes adatforgalom figyelésére és elemzésére a böngészéseink történetének nyomon követésétől az autó folyamatos üzemanyag-fogyasztásának monitorozásáig. Végre tudatában vagyunk a megosztott adataink értékének, és ez talána jövőben majd jobban befolyásolja a döntéseket.
Példák: Ford Sync, LastFM, Goodreads, reading.am, Voy.url

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s