A márkák a közösségi médiában sem figyelnek oda arra, mit akarnak a felhasználók, nem véletlen, hogy a közösségi média kezdeti időszakával szemben az emberek egyre kevésbé akarnak reklámokkal, hirdetőkkel találkozni itt – áll a TNS Digital Life csütörtökön nyilvánosságra hozott kutatásában.
Hiába ölnek bele a hirdetők egyre több pénzt a közösségi médiában való hirdetésekbe, minél nagyobb az erőlködés, az embereket annál jobban bosszantják a márkaüzenetek – így lehetne összefoglalni a TNS Digital Life 2012 kutatás legfőbb tanulságát.
A 60 ország 72 ezer fogyasztója körében végzett felmérés azt mutatja, hogy a fejlett piacokon az emberek 57 százaléka nem kíván semmilyen kapcsolatba kerülni márkákkal a közösségi médiában, és kifejezetten magas, 60 és 61 százalékos az elutasítottság az USA-ban és az Egyesült Királyságban.
Válaszd meg jól a célcsoportot!Nem mennyiség A lényeg, HANEM A MINŐSÉG
A TNS úgy találta, hogy ez csak tetőzi azt a bajt, hogy a hirdetők rendkívül rosszul választanak stratégiát és célcsoportot is, így lesz a rengeteg magányos facebookos márkaszájtból, blogból, bejegyzésből óriási digitális hulladékhegy – amelyért a hirdetők sokszor ügynökségeknek pénzt fizetnek. A TNS szerint azért is kellene jobban megválogatniuk a hirdetőknek az online kommunikációt, mert az emberek 47 százaléka szívesen beszél a márkákról a közösségi médiában. De nem a márkákkal.
A TNS arra is felhívja a figyelmet, hogy az emberek többsége csak akkor szeretne kapcsolatba kerülni a márkákkal, ha kedvezményeket kínálnak fel nekik.
Online dicsérni és panaszkodni az emberek alig több mint tíz százaléka szokott.
FORRÁS:http://www.kreativ.hu/interaktiv/cikk/ertelmetlen_a_kozossegi_mediaban_hirdetni