Forrás Dunder.hu
Damjanovich Nebojsa mától a vaterát is üzemeltető allegroup.hu megbízott marketing igazgatója (CMO). Az elmúlt 10 évben független tanácsadóként dolgozó kollégát a váltás kapcsán kérdeztem.
– Hogyan és miért merült fel a neved az allegroup.hu Kft. megbízott marketing igazgatói (CMO) pozíciójára és miért vállaltad el?–
Anno a Vatera Kft-től, most pedig az allegroup.hu-tól szinte minden évben kaptam egy-egy megbízást az online marketinggel kapcsolatban, így a céget kívül-belül jól ismerem. Gondolom, ez vezérelte Csupor Erik ügyvezetőt, hogy ebben a pillanatban gondoljon rám. Nem utolsósorban az is fontos szerepet játszott, hogy a marketing részlegen több ember járt valamelyik online marketing képzésemre, így nem lesz ismeretlen a társaság.
– Sikeres tanácsadói ügyfélkört építettél ki az elmúlt tíz évben, több iparágban is kipróbáltad magad. Mi lesz a létező ügyfélköröddel?–
Büszke vagyok arra, hogy nem volt sok ügyfelem, de azok, akik voltak, többször kerestek meg megbízásokkal, azaz szinte évente dolgoztunk együtt. A 10 év alatt leginkább a gyógyszeriparban és a szállodaiparban voltak megbízásaim, de persze más iparágakban is. Biztos vagyok benne, hogy az eddigi ügyfeleim találnak megfelelő tanácsadó céget, aki tud majd segíteni online marketing kérdésekben is.
– Azt hallani, hogy a megbízásod év végéig szól. Igaz ez? Milyen felelősségre és lehetőségekre számítasz ez idő alatt az allegroupnál?–
A megbízásomról sajnos bővebben nem tudok nyilatkozni. Most az a legfontosabb, hogy az eddigi marketing igazgatótól, Lakinger Józsitól – aki nagyszerű online marketing szakember – átvegyem a feladatokat és segítsek a projektek kivitelezésében, valamint a marketing részleg irányításában. Ez már nagy felelősség, és kérdés, hogy év végéig a munkám eredményei egyáltalán láthatóak lesznek-e.
– Mire számíthatnak az allegroupnál dolgozó munkatársak Tőled?– Mindenképpen a tapasztalatomat és az alaposságomat szeretném átadni a munkatársaimnak, bár nagyszerű szakember gárdáról beszélünk. Tudtommal ma Magyarországon nagyon kevés olyan cég van, ahol ennyi és ennyire erős online marketing szakember található, mint az allegroup.hu-nál. Igazán büszke vagyok arra, hogy együtt dolgozhatunk.
– Nem tartasz-e a rövidtávú túlterheltségtől, kiégéstől?– Nem hiszem, hogy ilyesmi előfordulhat, de az embernek tudnia kell kikapcsolódnia és feltöltődnie. Boldog házasságban élek, januárban babát várunk – engem ez tölt fel energiával.
És ki Ő? Aki még nem ismerné a Jodát:
Damjanovich Nebojsa, szállodai marketing tanácsadó
“Damjanovich Nebojsa a hazai online marketing egyik meghatározó szereplője” – Világgazdaság, 2009.
Szállodaipari marketing tanácsadóként 2001 óta tevékenykedik. Ügyfelei körében többek közt olyan szállodák is voltak, mint a Danubius csoport, Hunguest Hotels, Corinthia Hotel, Spirit Hotel, Carbona Hotel, Hotel Rubin, Civis Hotel, Kolping Hotel, Zara Hotel, Karos-Spa Hotel, Európa Fit Hotel, Balneum Hotel, Hotel Spa Hévíz, La Contessa Hotel, de szállodaipari szolgáltatók is, mint a Hostware, vendegvaro.hu, c-travel.hu, travelport.hu, startutazas.hu, és TDM szervezetek országszerte.
Egyéb visszatérő ügyfelei többek között a Vodafone, a Microsoft Magyarország, a T-Com, a T-Online, a Magyar Telekom, a NOKIA Hungary, a HVB Bank Hungary, a Raiffeisen Bank, az OTP Bank, a HP, a sanofi-aventis, a GlaxoSmithKline, a Bayer, a Richter Gedeon, a Teva Magyarország, az AstraZeneca, a DHL, a UPC, az Air France, a Vatera, a Tele-Data, az Office Depot, a Syngenta, a Sanoma Budapest, az Inform Média és a Lapcom.
2010-től azoknak a független tanácsadóknak, trénereknek és coachoknak is segít, akik nem tudnak módszeresen ügyfeleket szerezni. Eddig több százan vettek részt MAT online mentoring programjaiban.
Két saját könyve van, az “Email marketig” és a “Keresőmarketing”. Közös szerzőkkel a HVG kiadásában jelentette meg a „Blogvilág” című könyvet, illetve szakmailag lektorálta John Battelle „Keress” és Dr. Eszes István “Digitális gazdaság” című könyveket. Szakmai cikkeket és tanulmányokat publikál a magyar és angol offline és online médiában: Népszabadság, Világgazdasság, Kreatív Online, Kreatív, Média Figyelő, Figyelő, BTL, Menedzsment Fórum, Business Online, Kommunikáció Menedzsment, Marketing Pirula, GYOM (Gyógyszeripari Online Marketing), Independent Consultants Association, Global Brand Network, eMarketing Association.