Facebook Újítások



Az igazi, nagy csomagot a Facebook csütörtök éjjeli fejlesztői konferenciáján, az f8-on jelenti be.
A Want lesz az új Like?

Az elmúlt nap facebookos posztjaiból jól látszik, hogy a 750 millió felhasználó jelentős része elégedetlen a változtatásokkal, dühös a cégre, amiért az feltúrta jól megszokott homokozóját, vagy egyenesen ellenforradalmat sürget, és követeli vissza a régi Facebookját, mert mint tudjuk, régen minden jobb volt.

A változások első pillantásra ha nem is drasztikusnak, de mindenképpen idegesítőnek tűnnek: a Facebook gerincét adó fal, a hírfolyam úgy alakult át, hogy alaphelyzetben nem mutatja az összes ismerős összes posztját, csak azokat, amelyeket a Facebook valamiért fontosnak ítél.

De nem ez az igazi újdonság, mert a felhasználók eddig is eldönthették, hogy csak az algoritmus által javasolt posztokat látják – ez volt a Top News –, vagy mindent, amit a barátaik kitettek – ez volt a Most Recent.

A két link most eltűnt az oldal tetejéről, és a Facebook titkos algoritmusa teljesen átvette az irányítást a megjelenített posztok felett.

A rendszer ugyanakkor tovább finomodott: aki gyakran bejelentkezik a Facebookra, jóval több friss hírt lát a news feedben (magyarul: Hírek), mint aki hetente vagy csak havonta – az indoklás érthető, a cég azt szeretné, hogy a gyakori felhasználók mindig friss hírekhez jussanak, az alkalmiak viszont ne maradjanak le semmi fontosról.

„Ezekkel a javításokkal az volt a célunk, hogy megkönnyítsük a felhasználóknak az ismerősök követését, attól függetlenül, hogy milyen gyakran vagy milyen ritkán látogatnak a Facebookra” – indokolta a változásokat a cég egyik szóvivője.

Az újdonságokat, mint mindig, most is fokozatosan vezetik be: a magyar nyelvű verzióban például még szerepel a Top News és a Legfrissebb link, az angol nyelvűben már nem.

Viszont látszik, hogy a Facebook korántsem mondott le a valós időben közvetített hírfolyamról: az oldal jobb oldalán megjelent egy news ticker-szerű doboz, ahol viszont az ismerősök minden egyes lélegzetvételéről, lájkjáról és kommentjéről értesülhet, akit percnyi szinten érdekelnek az események. Ha a kurzort a tickerben megjelenő posztok felé visszük, egy ablakban további részletek – például a kommentek – bukkannak fel, ezt a feature-t a dühödt felhasználók rögtön el is nevezték pop-up-pokolnak.

A valós idejű híreket szolgáltató doboz kialakításának két alapos indoka is volt. Az egyik, hogy a Facebooknak szinte kötelező állnia a versenyt a Twitterrel és a szerdától immár nyilvános Google+-szal, márpedig mindkét szájton alapvető funkció a real time megjelenés; a másik, hogy az algoritmus által válogatott hírekből jó eséllyel kimaradnak a cégek reklámposztjai, ami viszont üzletileg kellemetlen, főleg hogy sok vállalat komoly energiákat fektetett a facebookos jelenlétbe, és nyilván rossz néven venné, ha kárba veszne a pénze.

http://cdn.livestream.com/events/f8/2011/index.html

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s