Google újítások 2012


Michael T. Jones a Google technológiai nagykövete (chief technology advocate), aki korábban a Google Térkép és Föld technológiai vezetője, utóbbi megalkotója is volt, ma pedig a Google innovációs terveinek útját egyengeti szerte az egész világon. Jonesszal a keresőcég és termékei jövőjéről beszélgettünk.

– A Google keresője ma szavakra, kifejezésekre működik. Mi a helyzet a szemantikus kereséssel, amikor a nyelvi jelentés is befolyásolja az eredményt? Tervez ilyen terméket a Google?

– Ez az a terület, ahol a keresés még nem olyan, mint amilyennek lennie kellene. Ha egy baráttal beszélünk, és felteszünk egy kérdést, amely nyelvileg egyértelmű, de két különböző dolgot jelenthet, ám ő ismer minket, akkor feltehetőleg érteni fogja, melyik jelentésre gondolunk. Ha például azzal a kifejezéssel indítunk keresést, hogy “Paris Hilton”, akkor eredményül kaphatunk hoteleket a francia fővárosban, vagy híreket egy hölgyről. Aki az egyiket akarta, de a másikat kapta, nem lesz elégedett. Ám esetleg kitalálhatjuk a korábbi kereséseiből, mire gondolt. Ha például párizsi repülőjegyekre, nevezetességekre keresett rá az előbb, akkor talán inkább a hotelre gondolt.

google

google

– Melyek a következő lépések a Google Maps számára?

– A következő lépés a közösségi információk összekötése a helyfüggő információkkal. Nem látok magunk körül semmi olyasmit, amit lemásolhatnánk, nem akarunk Facebook vagy Foursquare lenni. Ugyanakkor tudjuk, hogy az emberek társas lények, és sokszor a barátaikat kérdezik meg dolgokról. Így aztán készítettünk valamit, amit Hotpotnak hívnak, s ami helyek értékelésére szolgál. Minden héten emberek millióitól kapunk étteremértékeléseket, s amit mi tehetünk, az a trendek felfedezése ezekben az értékelésekben. Ha azt látjuk, hogy egy étteremről sokan írtak, és mostanában sokkal több pozitív vagy éppen negatív értékelést kap, elég jó közelítéssel megítélhetjük, mi újság ezzel a hellyel. Az efféle információk – a közösség bölcsessége – egyre gyakrabban fognak felbukkanni a Google Mapsben.

– Várható a közeljövőben új, intelligensebb kereséssel felvértezett főverzió a Google Mapsből?

– Mi a Google-nál próbáljuk elkerülni a főverzióváltásokat. Minden héten van valami új funkció, az elmúlt négy évben a Google Maps hétszáz változatát bocsátottuk ki, vagyis sosincs egyetlen nagy lépés. Úgy vélem, ez jobb modell, a szoftveripar is efelé mozdult el. Még a Microsoftnál is, ahol háromévente van új verziójú Windows, hetente-kéthetente van egy apróbb frissítés, vagyis nem várnak három évet arra, hogy minden frissítést odaadjanak a felhasználóknak.
googletv
Google Tv online Tv

– A Google TV is ilyen közösségi alapú elképzelésen alapul?

– A Google TV egy kísérlet. Az emberek egyre kevésbé csak az adás nézésére akarják használni a tévét. Képeket akarnak nézni a nyaralásról, webvideókat – mi pedig elkezdtünk tévéket felruházni a YouTube erejével, mert úgy éreztük, hogy talán lehet szerepe, esélye egy olyan számítógépnek, amelynek a képernyője a tévénk képernyője. Lehetne benne közösségi funkció, láthatnánk, hogy mások is ugyanazt a műsort nézik, és hogy tetszik-e nekik… nem tudom, igazából ez még felfedezetlen terület.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s