Pénzügyi szolgáltató lesz a Facebook?


Nem újdonság a Facebook háza táján, hogy lehet pénzért virtuális kreditet vásárolni, amellyel különböző játékokban tehetünk szert. Nemrégiben a cég Facebook Payments néven újabb társaságot hozott létre, amelyet számos államban bejegyeztetett, és amelynek pontos feladatáról nem sokat árultak el.

facebook pénz

A Facebook Payments nevű leányvállalatot még 2010 decemberében hozták létre, egyszerre több államban is bejegyeztetve azt. Az eljárás ismerős lehet a PayPal gyakorlatából, ami szintén több székhellyel igyekszik elkerülni, hogy tevékenységébe túlságosan beleszólhasson az állami szabályozás. Az módszer alkalmazása nem meglepő, hiszen a már régóta a Facebook igazgatósági tanácsának tagja Peter Thiel, a Paypal egykori alapítója és vezérigazgatója. Az ő tapasztalata és gyakorlata segíthette a közösségi szolgáltatót az új társaság létrehozásában és felépítésében.

A Facebook ügymenetében eddig sem volt ismeretlen a pénzforgalom kezelése, nyilvántartása. Habár a felhasználó számára ingyenes a szolgáltatás – és az időről időre felbukkanó rémhírek ellenére az is marad – a hirdetőktől jelenleg is dollármilliókat zsebel be évente, és a Zynga által fejlesztett játékok virtuális forgalmából is lecsippent valamennyit a Facebook Credits segítségével. A Payments egyelőre a Credits forgalmának kezelését intézi, legalábbis a Facebook nyilatkozata szerint, ám ekkora volumenű forgalomnál már célszerű mással is foglalkozni.

Ha nem is rögtön a PayPal riválisaként jelenhet meg a cég, segítségével a Facebook meglépheti azt, amiről egy ideje pletykálnak az iparági bennfentesek és a hirdetői piacra léphet a Google AdSense mintájára. A külső lapokon elhelyezett, harmadik féltől származtatott hirdetések számára a közösségi szolgáltató már rég kidolgozta a megfelelő infrastruktúrát a Like és Share gombok, valamint a kommentelés megjelenítésével külső oldalakon. Innen már csak egy lépés, hogy ezek helyett célzott hirdetéseket jelenítsen meg partnerei oldalán. Az ilyen hirdetések bevételeinek intézése is lényegesen egyszerűbb egy saját szolgáltatáson keresztül, mint külön banki utakat igénybe venni.

Ezek mellett, ha a Visával és Mastercarddal is sikerül egyezséget kötni, a Facebook jelentősen csökkentheti a forgalmi költségeket, ezzel akár személyek közti olcsó pénzmozgást is lehetővé téve. És ha belegondolunk a hálózaton valós személyek szerepelnek, valós adatokkal, szemben például az Ebay-jel vagy az Amazonnal, így könnyebben kiszűrheti a csalásokat. Egy ilyen rendszerben valószínűleg szívesebben vásárolnak a felhasználók is és ez lehet a Facebook aduásza, ha a jövőben kereskedésre adná a fejét. Természetesen semmi garancia nincs arra, hogy a Facebook ilyen új szolgáltatások bevezetésére készülne, de ezek feltételeit megteremtette.

Forrás: Venturebeast

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s