Hogyan hat a közösségi média az üzleti életre?
Úgy tűnik, a közösségi médiában nem érdekes, nagy vagy kicsi a vállalat, jószerivel ugyanazok az eszközök hoznak igazán feltűnő változást.
Forrás:Socialtimes.hu 2011. Feb. 16. by Pazsitzebra
Mindennek vélhetőleg naponta több ezer jele van, mi most megmutatunk tizet a közelmúltból, tíz nagyon konkrét esetet. Szerintünk valamennyiben látható az az általános elem, hogy a bemutatott eredmények könnyedén elérhetőek mások számára is. Vagyis, ami nagyon lényeges, abból kicsi és nagy egyaránt tanulhat.
1. Amióta belevágott a közösségi médiában folytatott párbeszédbe, a telekommunikációs gigavállalat, az AT&T veszi a fáradságot, válaszol a dühödt megjegyzésekre, méghozzá kedvesen és ésszerűen. Pedig aki tör-zúz egy márka web- vagy Facebook oldalán, többnyire nem is vár reakciót.
2. A Dell 1000 alkalmazottját képezte ki arra, hogy online társalogjon az ügyfelekkel.
3. Amanda Palmer hiperalternatív zenész – a neve olykor Amanda F***ing Palmer – egyetlen körben, tíz óra leforgása alatt 19.000 dollárral lett gazdagabb a Twitter segítségével.4. Egy kórházigazgató csatát nyert a szakszervezettel szemben a blogbejegyzéseivel.
5. A Sodexo 300.000 dollár HR-költséget takarított meg azzal, hogy a Twitteren toborzott.
6. Az Egyesült Államok legnagyobb állatvédő szerve, a HSUS 650.000 dollárnyi adományt gyűjtött össze azzal, hogy online fotópályázatot hirdetett a Flickren.7. Egy vállalat Utah államban a közösségi médián keresztül vette fel újra a kapcsolatot hajdani alkalmazottaival.
8. A State Farm igazgatója blogolni kezdett, azóta mérhetően elégedettebbek az alkalmazottai a munkahelyükkel.
9. Azok a munkatársak, akik aktívak közösségi oldalakon, 7%-kal hatékonyabban dolgoznak azoknál, akik nem.
10. A Disney nemrég úgy döntött, bloggereket kér fel arra, hogy jelentős szervezeti változást kommunikáljon, el is kerülte a main stream médiát, ellenben az üzenet célba ért.
Tény, mindenkinek ki kell találnia, hogyan ragadja meg azt a számtalan lehetőséget, amelyet a közösségi média kínál, a fotómegosztástól a tumble logokon és a Twitteren át a blogbejegyzésekig. A közösségi médiacsatornák szó szerint egymásba folynak, csak elszántság kérdése, ott rejlik a nekünk való kombináció. Kutassuk fel és találjuk meg.