Az online marketing az e-marketing egy fajtája, nem más, mint internetes marketing. Az internet létrejöttének első néhány évében (1995-2000), Közép-Kelet-Európában pedig a legutóbbi időkig sok tévhit kapcsolódott hozzá, mostanában azonban egyre több olyan tiszta, átlátható módszertan létezik, melyet a marketing szakemberek nagy hatékonysággal használhatnak fel online marketing programok kivitelezésére.
Az online marketing eszközei:
Webanalitika
SEO keresőoptimalizálás
SEM keresomarketing PPC
Sajtóközlemények
Banner hirdetések
Link kampányok
E-mail-ek és hírlevelek
Vírusmarketing
Partner programok -Affiliate
Blogok
Wikik
Hírek RSS-ben
Fórum-ok
Social Marketing
WEB 2.0
A marketing guru Seth Godin (könyvei: Purple cow: Transform Your Business by Being Remarkable és a Permission marketing) szerint az online marketing nem egyszerűen a hagyományos (offline) marketing eszközök online alkalmazását jelenti, hanem minőségileg új tevékenységet takar.