8 hasznos Tipp a Facebook Rajongók növelésére


Mi a legjobb mód Facebook rajongóid számának növelésére?
Íme, 8 tipp, hogy maximalizálhasd a sikereidet…
Az első módja annak, hogy a felhasználókat a rajongói oldaladra vezesd, valamint hogy lájkolják is az oldalad, az, ha promóciókat futtatsz. Közösségi médiával kapcsolatos tanulmányok újra és újra bizonyítják, hogy a felhasználók akkor válnak rajongóvá és kezdenek el egy márka követői lenni online, amennyiben így hozzáférnek akciós ajánlatokhoz és kedvezményekhez – tehát, használd a rajongói oldalad a szerint, amit a felhasználók látni akarnak. Ugyanakkor nem minden promóció tekinthető ugyanolyannak, nem mindegyik szolgálja ugyanazt a célt. Tapasztalatok bizonyítják, hogy specifikus stratégiák alkalmazása vezet sikerhez minden egyes promóció esetében, amelyekkel növelheted a rajongói kampányok sikerességét. Íme, 8 körültekintő, részletes tipp a top tanácsokkal.

1#tipp: Körültekintően válaszd meg az árakat

Amikor egy nyereményjátékot, vagy versenyt futtatsz, az ár játssza a legnagyobb szerepet a kampány sikerességében. Az árnak nem kell szükségszerűen nagyon drágának lennie, hogy bevonzd a felhasználókat és a rajongókat a promócióba. 2 dolog, amit érdemes megfontolni:
• Úgy találtok, hogy az ilyen és ehhez hasonló árak izgatják fel legjobban a felhasználókat „pénzért nem megvehető” – például, jegyek egy teltházas koncertre, „backstage” belépők, limitált darabok, vagy az esély, hogy megjelenjen egy cég weboldalán vagy üzletében. Például, a Facebook futatott egy mulatságos versenyt, melyben a győztes pályázat beküldőjének műve megjelenik majd az Indiai Facebook irodában.
• Bizonyosodj meg afelől, hogy a díj, amit választasz releváns a márkádhoz, és amivel vonzóvá teheted azt a felhasználók számára, akik komolyan érdeklődnek a céged iránt. Például, ha van egy éttermed, akkor kínálj fel egy nyeremény vacsorát vagy egy ínyenc ételekből álló ajándék kosarat – egy Ipad nyeremény kevésbé lenne releváns a tevékenységedhez, viszont ha elektronikai cikkek iránt érdeklődő felhasználókat szeretnél megszólítani arra tökéletes, lenne, de nem egy étterem esetében. A Dunkin Donuts is futott egy nyereményjátékot, amelyben például egy felhasználó 5 évre szóló ingyen kávét nyerhet. Az igazán DD kávé őrültek fognak játszani ebben a nyereményjátékban!

Facebook kampány rajongói oldal
A végső DD rajongó fogja megszerezni a végső díjat – 5 évnyi ingyen kávé és más eszméletlen nyeremények!

2# tipp: Futtass rendszeresen kampányokat

Az egyik legnagyobb hiba, amelyet cégek elkövetnek, az, hogy hatalmas energiákat és pénzeket ölnek egy-egy „mindent vivő” kampányba a rajongói oldalakon, de ezek után nincsen több ötletük, hogy mivel tudnák rendszeresen elkötelezni a rajongókat a márka felé, miután a kampány lejár. Tapasztalatok szerint, azok a cégek, amelyek rendszeresen előrukkolnak valamilyen promócióival (pl. „Rajongók napja” vagy „Pénteki villám ajánlat”) sokkal hatékonyabb a felhasználók érdeklődésének fenntartásában és a rajongók számának építésében, mint ha nem tennék ezt rendszeresen. Például, a Swell.com facebook rajongói oldal összegyűjti a szörf ruházati kiskereskedők heti ajánlatait nyereményjátékként, „Nyerd meg szerdán’” címmel. Hasonlóképpen összekapcsolhatók kampányok kiemelkedő, vagy jelesebb ünnepekkel (pl. Karácsony, Farsang, Haloween) ez egy nagyszerű módja annak, hogy rendszeres, alkalomszerű valamilyen eseményhez igazított promócióival keltsd fel a rajongók figyelmét.

Facebook rajongó

A Swell.com rajongói élnek az oldal heti nyereményjáték lehetőségeivel és rendszeresen alakulnak ki hozzászólások ezekkel a promóciókkal kapcsolatban.

3#tipp: Tedd a vásárlást szórakoztatóvá

Szemben a Google-al, a fogyasztók általában a Facebook-n kapcsolatba lépnek a barátaikkal és szórakozni mennek fel az oldalra, nem pedig termékeket vásárolni vagy keresni. Ahhoz, hogy megváltoztasd ezt a hozzáállást és rávehesd a felhasználókat a rendelésre, vagy vásárlásra, ezért, a legtökéletesebb módja annak, hogy a felhasználók vásároljanak, ha vásárlást szórakoztatóvá és „közösségivé” teszed! Például, Hautelook, a csak tagok számára elérhető designer ruha-forgalmazó futatott egy kampányt, amely „szerencse kuponokat” ajánlott. A fogyasztókból rajongók lettek, hogy megkapják a kuponokat, de nem tudták miképpen és, hogy magas- vagy alacsony értékű kupont kapnak majd, amíg ki nem töltötték a „nevezési lapot”, mellyel részt vehettek az akcióban. A kuponok 50%-os kedvezményre jogosítottak nagy értékű darabokból, mint a designer farmerek. A kampány 5-szörös ROI-t eredményezett a Hautelook számára és 20%-kal megnövelte az először vásárlók arányát.

Facebook kampányok - www.profitonline.hu

A Hautelook rajongók nyeremény kuponokat kaptak, mint a „szerencse kuponok” – melyek értéke mindaddig ismeretlen volt, míg nem neveztek a játékba

4#tipp: Optimalizáld a Facebook hirdetéseket, mellyel megalapozhatod a kampányod

Hacsak nincsen már egy hatalmas meglévő rajongói- vagy hírlevél feliratkozó adatbázisod, ellenben szükséged lesz facebook hirdetésekre, melyekkel felkeltheted és behúzhatod a felhasználókat a rajongoi oldaladra és promóciódba. Nagyon sok dolog van, amit megtehetsz, hogy nagyon-nagy mértékben javítsd a facebook hirdetéseid teljesítményét. Néhány ezek közül a hirdetés kinézetére vonatkozik, számos pedig a targetálási módszerekre, de mindkét esetben, nagyban tudod befolyásolni a hirdetéseid sikerét, ha követed a következő tippeket.

5# tipp: Csináld „közösségire”

A Facebook és Twitter ereje abban rejlik, hogy engedi a felhasználóknak megosztani a barátaikkal a márkádat, szolgáltatásodat. Ezért tudnod kell a módját annak, hogy hogyan teheted a promóciódat közösségi jellegűvé.
Például:
• Ha egy a felhasználók által generált nyereményjátékot futtatsz, bizonyosodj meg arról, hogy a szavazás publikus legyen. Így minden résztvevő is látni fogja a nyereményjátékot és ezzel segíted a promóciódat megismertetni a Facebook felhasználókkal.
Ha nyereményjátékot futtatsz, csináld közösségire, mégpedig úgy, hogy csoportos díjat ajánlasz (pl., koncert jegyek neked és 5 barátodnak) és tedd a belépést függővé, ahhoz, hogy csak plusz 5 barát jelentkezésével vehet részt a játékban.

6# tipp: Csináld egyszerűen és könnyen

Tapasztalatok szerint, ha minél egyszerűbbre és könnyebbre alakítod azt, hogy a felhasználókat belépjenek a játékba, akkor az eredményeid sokkal jobbak lesznek. Például, ha egy nyereményjátékot futtatsz, akkor ne kérj több információt a userektől, mint ami szükséges – a legrövidebb forma – vagy legkevesebb lépésből álló forma a hatékonyabb, ezek alapján sokkal több ember fog belépni. Ha szeretnéd elérni a felhasználók által generált tartalmakat, akkor kérj olyan dolgokat, amelyek könnyen elérhetők, pl. vakáció, kisállat, hobbi vagy családi képek. Ha egy videó játékot futtatsz, légy tudatában annak, hogy ezeket nem olyan egyszerű megosztani, mint a fényképeket, mert sokkal nehezebb készíteni és feltölteni egy videót, mint képet. A másik oldalon viszont, remek videó bejegyzésekkel, sokkal jobban elérhetők a célok, mintha több 100 vagy ezer fotó bejegyzés jönne létre – azt is szem előtt kell tartanod, hogy olyan dolgokat kérj a felhasználóktól, amelyeket esetlegesen a marketing anyagaidban is fel tudsz használni

facebook kampány

Képek a felhasználók vicces arcaival – sokkal könnyebb, mint egy teljes videó bekérése

7# tipp: Érints meg szenvedélyes közösségeket

Úgy tűnik, hogy azok a kampányok, amelyek a felhasználók érzelmeire és szenvedélyeire épülnek sokkal hatásosabbak, mint az olyan tényezőkön alapuló kampányok, mint az árak, vagy a hirdetési budget. Az olyan, kampányok melyek magukban foglalnak állatokat, gyerekeket, hobbit, zenét vagy bármilyen érdeklődéi kört, sokkal hatékonyabbak. Például, van egy non-profit állat vonatkozású fotó verseny, amellyel 10.000 fotó beérkezését érték el egy hét alatt hirdetési budget nélkül. Vagy egy tetováló szalon, ahova több ezer beadvány érkezett a „a legjobb tetoválás versenyre”, úgy hogy alig végeztek marketing tevékenységet. Célozd a hirdetéseit specifikus feltételek szerint a legjobb eredmények elérése érdekében.

facebook rajongói oldal
A P9OX promóció több száz belépést generált, azok közül, akiknek szenvedélye az egészségmegőrzés.

8# tipp: Kommunikálj!

Először is miután felállítottad a promóciót és elkezdted futtatni, ne felejtsd el megosztani a meglévő rajongóiddal, követőiddel és hírlevél feliratkozottakkal egy hagyományos adatbázisból. Először küldj egy üzenetet a rajongóknak mikor indítod a promóció, aztán még egyszer úgy a promóció közepén és végül újból pár nappala promóció vége előtt.

Kérjen ajánlatot Facebook kampányra profiktól: http://www.profitonline.hu e-mail:online@profitonline.hu

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

w

Kapcsolódás: %s