Mennyit ér egy Facebook-rajongó?


Egy rajongó 136 dollárt, azaz napi középárfolyamon 30 641 forintot ér – derül ki a SYNCAPSE és a hotspex közös kutatásából (a teljes jelentés innen letölthető). A tanulmány szerint egy rajongó átlagosan 72 dollárral, azaz 16 220 forinttal költ többet egy év alatt kedvenc márkájára, mint azok, akik nem imádják eléggé a love-brandjüket, hogy ráklikkeljenek a like-gombra a Facebookon.

Ráadásul amellett, hogy a rajongóink többet költenek, szívesebben is ajánlják az ismerőseiknek a termékeinket, többször kattintják le az online hirdetéseinket, így jön ki a végösszeg 136 dollárra. Túl azon, hogy lényegében mindegyik konverziós megoldás némileg erőltetettnek tűnik, a szóban forgó kutatás mégis figyelemreméltó. 2010. júniusában négyezer amerikait kérdeztek meg a szokásaikról, 20 top márkával kapcsolatban. Az összesített eredményt és a többi adatot hat ismérv alapján számolták ki, összehasonlítva a rajongók viselkedését és azokét akik nem rajongói az adott márkának.

A végeredmény azt mutatta, hogy egy fan évente átlagosan 72 dollárral költ többet annál, aki nem rajongója a brandnek. Különös módon e tekintetben hatalmas a szórás: a McDonald’s rajongói 160 dollárral költenek többet, az Oreo-t kedvelők azonban alig 28 dollárral… A rajongók ráadásul márkahűbbek és elégedettebbek is, valamint szívesebben ajánlják ismerőseiknek a kedvencüket.

A fönntebb idézett kutatás arra kereste a választ, hogy mennyivel költ többet egy fan a kedvenc márkájára annál, aki nem rajongója annak, illetve, hogy egy-egy rajongó mennyi költést generál a környezetében. Azonban ez csak az egyik megközelítés a sok közül. A Virtue social média menedzsment társaság nemrégiben közölt tanulmánya a klikkelések, az oldalletöltések, végső soron az oldalra kitett új posztok által keltett impressziók értékét próbálja forintosítani – egészen pontosan dollárosítani.

A matematikai képlet a következő:

1. 1 000 000 impresszió x 2 poszt x 30 nap = 60 000 000 impresszió havonta
2. 60 000 000 impresszió / 1000 x 5 USD CPM = 300 000 USD havonta
3. 300 000 USD x 12 = 3,6 millió USD évente

(CPM = Cost Per Thousend Impressions)

Mindez azt jelenti, hogy egy átlagosan egymillió rajongóval rendelkező love-brand oldal egy-egy fanja 3,6 dollárt „ér”.

A Vitrue a partnerei oldalain több mint 45 millió rajongót „kezel”, így valószínűleg van némi rálátása a területre. A tanácsadó cég szakértői e képlet megalkotásakor a CPM értékét 5 USD-nek vették, de tudni kell, hogy a Vitrue a kisebb rajongószámú oldalak esetén 3 USD-vel számol, tehát a Magyarországon ismert méretű oldalak esetén a végső érték 2,16 USD, azaz idehaza egy átlagos rajongó 486,65 forintot ér.

Számunkra persze jobban hangzik a 136 dollár, mint a kettő, de meglehet, e két látványos matematikai levezetés helyett jobban tesszük, ha inkább a képzeletünkre hagyatkozunk. Ne számolgassunk klikkeket, és ne próbáljuk közvetett módszerekkel lemérni, hogy mennyivel több sült krumplit kér a hamburgerje mellé az oldalunk rajongójának másod-unokatestvére! Gondoljunk inkább arra, hogy ha jól csináljuk a céges oldalunkat, akkor lesz egy óriásplakátunk a Nagykörút mentén, amely előtt a nap 24 órájában álldogál akár ötvenezer válogatott fogyasztó, és árgus szemekkel figyeli, mi történik a falon. Mi szólunk hozzájuk, ők pedig válaszolnak nekünk.

És ha akarjuk, akár óránként válthatjuk a képet…

Forrás: SYNCAPSE/hotspex, Vitrue, Mashable, SocialTimes.hu

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s