WEB 2.0 Sikertörténet Gary Gazdag lett


Gary Vaynerchuk videó-blogját tízezrek követik a YouTube-on. Az amerikai borkereskedő meghökkentően egyszerű módszerrel 60 millió dollárra növelte a cége forgalmát.

Gary Vaynerchuk elképesztő figura. Röpke öt év alatt nemcsak ő maga lett az Egyesült Államok legismertebb bloggere, de ez idő alatt a borkereskedő vállalkozásának forgalmát 4 millióról 60 millióra tornázta fel. Mindehhez pedig az internetet és az ekkortájt szárnyra kapó közösségi médiát használta marketing-kommunikációs eszközként.

A Belorussziában (akkor Szovjetunió) született 1975-ben, de kisgyermekkorában családjával az USA-ba emigrált ifjú először a New Jersey-i Springfieldben nyitott egy kis italdiszkontot, de ez messze nem elégítette ki. Nemsokára megalapította Wine Library nevű cégét, amely minőségi borok kereskedelmével foglalkozott. A borászat világában otthonosan mozgó Vaynerchuk ekkortájt ismerkedett meg az internetben rejlő lehetőségekkel, és az elsők között szállt be a netes kereskedelembe.

Még csak 30 éves, amikor belevág legújabb vállalkozásába: elindítja a Wine Library TV-t, amellyel szárnyakat ad az eladásoknak.

Vaynerchuk azóta néhány naponként újabb és újabb, pár perces videót tölt föl saját weboldalára és a YouTube-ra. A borászok tiszteletre méltóan konzervatív világában megütközést – sőt eleinte megbotránkozást – keltettek ezek a videó-blogok, amelyekben harsány, végtelenül laza stílusban mutatja be a cége által forgalmazott borokat. A stílus félreérthetetlenül amerikai. Széles gesztusokkal ágáló, vásári kikiáltóhoz hasonlatos hangon kiabáló fickó, aki időnként kinyúl a képből, föláll, közelebb hajol a nézőhöz, és beszél és beszél és beszél… Az európai ember percek alatt elkábul tőle.

Az az 1500%-os eladás-növekedés azonban kijózanító!

Vaynerchuknak a Facebookon ma több mint 49 ezer követője van – a Twitteren 850 ezer. A 2008-as New York-i Web 2.0 konferencián elhangzott előadásáról készült videót eddig 309 ezren nézték meg, a videó-blogjait pedig 5–15 ezren. A YouTube-on napjainkban kb. 2300 videója található, a Wine Library TV bemutatóinak most töltötték fel a 904. epizódját.

Összességében biztos, hogy milliós nagyságrendű érdeklődő figyeli több-kevesebb rendszerességgel az aktivitásait, és mindezt a hagyományos hirdetési médiumoknál átlagosnak számító költségszint töredékéből éri el. Vaynerchuk nem bíbelődik a megbízhatatlan print médiával, nem készít billboardokat, nem promóciózik az áruházakban, nem önti a pénzét a tv-reklámok feneketlen kútjába. Leül egy középkategóriás HD-kamera elé egy asztalhoz közönséges galléros pólóban vagy kigombolt ingben, maga elé rak három borospalackot meg egy poharat, a keze ügyébe tesz egy inkább funny, mint dizájnos köpőcsészét, aztán elkezd dumálni. Ennyi. Hatvanmillió dolláros céget csinált így.

A módszer nagyon amerikai, talán túlságosan is, Magyarországon, sőt Európában, változtatás nélkül biztos nem működik. A magyar borászoknál alighanem kivágja a biztosítékot a réges-régi szabályok ilyetén felrúgása, és a hazai piac valóban kicsi ehhez. De adaptálni érdemes, sőt kell is, szinte bárhol, bármilyen területen, a fodrászattól a kertészeten át a könyvkereskedelemig, a videómegosztóktól a közösségi portálokig – a lehetőség szinte kimeríthetetlen!

Reklámok
Közzétéve: 1

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s