Mi a Meta DPA?



A Meta DPA kampányok lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy személyre szabott hirdetéseket jelenítsenek meg a felhasználóknak a termékekkel vagy szolgáltatásokkal való korábbi interakcióik alapján. Még ha nem is vagy marketinges, valószínűleg már ismered ezeket a hirdetéseket – igen, azok a hirdetések, amelyeket mindenhol látsz, valójában Meta DPA-k.

Mi teszi a Facebook DPA-t olyan népszerűvé? Mit csinál?

A logika egyszerű: az elsődleges cél a konverziók ösztönzése azáltal, hogy emlékezteti a felhasználókat az őket érdeklő termékekre, így a márkák könnyebben újra megcélozhatják a közönségüket.

A Meta DPA (Dynamic Product Ads), magyarul dinamikus termékhirdetés, a Facebook (Meta) hirdetési rendszerének egy olyan formája, amely automatikusan a felhasználóra szabott termékeket hirdet – főleg e-kereskedelmi szereplőknek, webshopoknak valódi aranybánya.

Mi az a Meta DPA pontosan?

A Meta DPA lényege:
A weboldaladra látogatók viselkedése alapján (pl. megnéztek egy cipőt vagy kosárba raktak egy terméket, de nem vásároltak) automatikusan megjelenít nekik pontosan olyan termékeket, amiket korábban néztek vagy hasonlók hozzájuk, a Facebookon, Instagramon vagy más Meta platformokon, reklám formájában.

Ez úgy működik, hogy:

  • Bekötöd a Meta pixel-t a weboldaladra
  • Feltöltesz egy termékkatalógust
  • A Meta ezekből automatikusan generál hirdetéseket, személyre szabva

Kinek való a DPA?

Főleg azoknak a cégeknek, akiknek van sok termékük, és szeretnék skálázni az online eladásaikat:

Webshopok (divat, elektronika, lakberendezés stb.)
Több ezer terméket kínáló online boltok
Olyan vállalkozások, ahol fontos a remarketing (pl. kosárelhagyók visszacsalogatása)

Miért jó?

  • Automatizált: nem kell egyesével hirdetéseket gyártani
  • Személyre szabott: releváns termékeket mutat minden usernek
  • Növeli a konverziót: különösen a remarketing kampányoknál hatékony
  • Skálázható: 10 terméktől 10.000-ig működik

Mikor használd?

  • Ha már van egy webshopod és be van kötve a Meta pixel
  • Ha sok a terméked, és nem akarod egyesével promotálni őket
  • Ha újra el akarod érni a látogatóidat egyedi ajánlatokkal

Ha egyszer jól be van állítva, a DPA olyan, mint egy robot eladó, aki éjjel-nappal személyre szabott termékajánlókat tol az emberek elé.
Tisztára, mint egy sales-es, aki sosem alszik – csak nem kéri a 13. havi bért. 😎

Hozzászólás