A Youtube jövője


A YouTube vezérigazgatójától: Neal Mohan nagy tétjei 2025-ig

Youtube 2025

A YouTube vezérigazgatója, Neal Mohan a YouTube közösségének írt éves levelében osztja meg a platform 2025-re vonatkozó prioritásait. Ez a cikk eredetileg a YouTube hivatalos blogján jelent meg.

Idén ünnepli a YouTube 20. születésnapját. Két évtized alatt a YouTube a videón keresztül átalakította a kultúrát, és virágzó kreatív gazdaságot épített ki. A mai alkotók az asztali számítógépeken magukról készített szemcsés videókról áttértek a stúdiók építésére és népszerű talk show-k és egész estés filmek készítésére.

Az emberek nem csak a YouTube-ot nézik a számítógépükön vagy a telefonjukon. A televízió megelőzte a mobilt, és ma már a YouTube legnézésének elsődleges eszköze az Egyesült Államokban (a nézési idő alapján),1 és a Nielsen szerint a YouTube két éve az első helyen áll a streaming nézési idő tekintetében az Egyesült Államokban.2 És bár még csak most kezdődik, a mesterséges intelligencia nagy változást hoz abban, ahogyan az emberek a YouTube-on tartalmakat készítenek és fogyasztanak.

Húsz év elteltével is izgalmas ez a pillanat. Íme négy nagy fogadás a YouTube számára 2025-re.

1. A YouTube marad a kultúra epicentruma
Több mint egy évtizede az a küldetésünk, hogy mindenkinek hangot adjunk, és megmutassuk a világot. Ez azt jelenti, hogy olyan platformot biztosítunk a szabad véleménynyilvánításnak és a kreatív kifejezésnek, amelyhez fogható nincs még egy. Ez a vibráló ökoszisztéma táplálja a kulturális trendeket és a rajongást – a zenei videókat, a trendi rövidfilmeket, az epizodikus tartalmakat és az egyórás élő közvetítéseket.

Ez a 2024-es amerikai elnökválasztást megelőzően is egyértelmű volt, mivel az amerikaiak a YouTube-on a választásokkal kapcsolatos tartalmakért fordultak a legkülönbözőbb forrásokból, beleértve Joe Rogan interjúját az akkori republikánus elnökjelölt Donald Trumppal, amely 55 millió megtekintést ért el (és még mindig tart), valamint a Saturday Night Live főműsoridős vígjátéki jeleneteit. Csak a választás napján több mint 45 millióan nézték meg a YouTube-on a választással kapcsolatos tartalmakat az Egyesült Államokban. Egyesek még „YouTube-választásnak” is nevezték, hasonlóan a 2008-as „YouTube-vita” hangulatához. A választásoktól és az olimpiától kezdve a Coachellán, a Super Bowlon át a krikett-világbajnokságig a világ legnagyobb pillanatai a YouTube-on játszódnak le.

Az Egyesült Államokban jelenleg a YouTube a leggyakrabban használt podcast-hallgatási szolgáltatás.
A kultúrát mozgató egyik legjelentősebb formátum – a podcastok – virágzik a YouTube-on. A YouTube ma már a leggyakrabban használt szolgáltatás a podcastok hallgatására az Egyesült Államokban. Régóta fektetünk a podcast-élménybe, és az alkotók rájöttek, hogy a videó még vonzóbbá teszi ezt a formátumot. Idén még több eszközt fogunk bevezetni a podcast-szolgáltatók támogatására, javítjuk a készítők monetizációját, és még könnyebbé tesszük a podcastok felfedezését.

A YouTube a kulturális csere színtere is, ahol a tartalom átlépi a határokat. 2024-ben a francia alkotó, Sarah Lezito nézettségének több mint 95%-a Franciaországon kívülről származott. Az ausztrál székhelyű Glitch csatorna animációs sorozata, a The Amazing Digital Circus globális szenzációvá vált, és nyolc országban szerepelt a YouTube éves év végi listáján.

A YouTube több mint egy platform, a YouTube a kultúra epicentruma, és elkötelezettek vagyunk egy élénk közösség támogatása mellett, ahol mindenkinek van hangja.

2. A YouTuberek Hollywood startupjaivá válnak
Minden virágzó iparágnak szüksége van egy egészséges startup-kultúrára. Az alkotók ezt a startup gondolkodásmódot viszik Hollywoodba, új gyártási modellekbe hajolnak, stúdiókat építenek, hogy emeljék a gyártási minőséget, és új kreatív utakat fedeznek fel. Teljesen új játékteret teremtenek a szórakoztatóipar és a mögöttük álló vállalkozások számára.

Tavaly novemberben részt vettem Alan Chikin Chow 10 000 négyzetméteres stúdiójának megnyitóján a kaliforniai Burbankben. Ez egy merész, vidám és színes tér volt, tele csúcstechnológiás berendezésekkel, amelyek hihetetlen szórakoztatást produkálnak, és amelyeket milliók néznek világszerte. És ez nem csak Hollywoodban történik. A Kinigra Deon az alabamai Birminghamben épít stúdiót, a Mia Plays és a Kouman csatornák mögött álló alkotók pedig tavaly novemberben nyitották meg stúdiójukat a kanadai Észak-Vancouverben, Brit Columbia államban.

Tavaly a YouTube-on több mint 40%-kal nőtt a csatornák taglétszáma.
Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy ott találkozzunk az alkotókkal, ahol vannak, olyan eszközökkel és funkciókkal, amelyek támogatják a vállalkozásukat és a közösségeiket. Továbbra is támogatni fogjuk növekedésüket a hagyományosabb bevételi forrásokon keresztül, mint például a hirdetések és a YouTube Premium, miközben új lehetőségeket vezetünk be, hogy az alkotók a márkákkal együttműködve életre kelthessék termékeiket.

Ahogy a startupok mindenhol, úgy a kreatív alkotók is egyre ügyesebben keresnek új utakat a vállalkozásuk építéséhez, és mi több lehetőséget nyitunk meg számukra a kereséshez. Tavaly a YouTube-on öt számjegyű vagy annál nagyobb összeget (USD)3 kereső csatornák több mint 50%-a a hirdetéseken és a YouTube Premiumon kívül más forrásokból szerzett pénzt. A vásárlási ajánlások szintén kulcsfontosságú bevételi forrássá válnak sok alkotó számára, mint például Bora Claire, aki nemrég megosztotta velünk, hogy több százezer dollárnyi eladást generált egyetlen kasmírkardigánokat bemutató videójából. Tavaly pedig több mint 40%-os növekedést tapasztaltunk a csatornatagságok számában.


A platformon az interakció egy teljesen új szintjét is bevezetjük, így a rajongóknak több lehetőségük lesz arra, hogy kapcsolatba lépjenek az általuk kedvelt alkotókkal és közösségekkel, és támogassák őket. Most nyitottuk meg a Közösségeket több ezer alkotó előtt, és idén tovább bővítjük a hozzáférést. A Hype-ot, egy új funkciót, amely segít a rajongóknak a feltörekvő alkotók köré csoportosulni, a világ több piacán is elérhetővé tesszük.

Az alkotók által vezetett startupok még nagyon korai fázisban vannak, és mi ott leszünk, hogy támogassuk őket az út minden lépésénél.

3. A YouTube az új televízió
Egyre több ember számára a tévénézés a YouTube nézését jelenti. A nézők naponta átlagosan több mint 1 milliárd órányi YouTube-tartalmat néznek a tévékészüléken, és az Egyesült Államokban ma már a televízió a YouTube legnézésének elsődleges eszköze.5 Az új televízió azonban nem úgy néz ki, mint a régi televízió. Az új tévé interaktív, és olyan dolgokat tartalmaz, mint a rövidfilmek (igen, az emberek nézik őket a tévéken), podcastok és élő közvetítések, közvetlenül a sport, a sitcomok és a talk show-k mellett, amelyeket az emberek már szeretnek.

Mivel egyre több alkotó készít tartalmat a nagyképernyőre, a YouTube legjobbjait hozzuk el a tévékészülékekre, beleértve a második képernyős élményt, amely lehetővé teszi, hogy a telefonoddal interakcióba lépj a tévén nézett videóval, például kommentet hagyj vagy vásárolj. Kísérletezünk a Watch With nevű új funkcióval is, amely lehetővé teszi a készítők számára, hogy élő kommentárokat és valós idejű reakciókat adjanak a játékokhoz és eseményekhez. Ezt a funkciót tavaly kezdtük el tesztelni a National Football League-ben, idén pedig más sportágakkal és tartalomtípusokkal is kísérletezünk.


A csatlakoztatott tévékészülékeken elért növekedésünk új hirdetőket is vonz, és továbbra is olyan formátumokat vezetünk be, mint a QR-kódok és a szüneteltető hirdetések, amelyek különösen jól működnek a nagyképernyőn. Előfizetési szolgáltatásaink is nagy lendületet vesznek. A YouTube TV-nek több mint 8 millió előfizetője van, a YouTube Music & Premiumnak pedig több mint 100 millió előfizetője (a próbaverziókkal együtt). Továbbfejlesztjük a rajongók által kedvelt YouTube TV funkciókat, például a Key Plays és a többnézetes nézet, és új előnyöket kínálunk a YouTube Premium előfizetőknek.

Az innovatív funkciókkal, a változatos tartalmakkal és a növekvő előfizetési szolgáltatásokkal egy új generáció számára határozzuk meg a televíziózás élményét.

4. A mesterséges intelligencia megkönnyíti a YouTube-élmény létrehozását és javítását mindenki számára.

A mesterséges intelligencia már régóta része az utunknak, az ajánlásoktól kezdve a feliratok készítésén át a káros tartalmak azonosításában és eltávolításában való segítségnyújtásig. Ahogy előre tekintünk, továbbra is olyan AI-eszközökbe fogunk befektetni, amelyek az alkotók és művészek számára lehetővé teszik az alkotói útjukat. Tavaly bevezettük a Dream Screen és a Dream Track programokat, amelyek képi háttereket, videoháttereket és instrumentális hangsávokat generálnak a rövidfilmekhez. Folytatjuk a beruházást ezekbe a funkciókba, és hamarosan a Veo 2-t is integráljuk a Dream Screenbe.

Bármilyen lenyűgözőek is a generatív modellek, az alkotók azt mondják, hogy a legjobban az izgatja őket, hogy a mesterséges intelligencia milyen módon segíthet a kenyérre és vajra való termelésben. Ezért fektetünk be olyan eszközökbe, amelyek segítik őket a mindennapi alkotói munkában, például egy új videóötlet, cím vagy miniatűr kép kitalálásában.

A mesterséges intelligenciával kapcsolatos erőfeszítéseink során arra összpontosítunk, hogy megfelelő védőkorlátokat építsünk ki a YouTube-on dolgozó kreatív alkotók védelmére.
A mesterséges intelligenciát arra is használjuk, hogy segítsünk az alkotóknak új közönséget találni. A szinkronizált hanggal rendelkező videók esetében a teljes nézési idő több mint 40%-át a szinkronizált nyelvet választó nézők teszik ki. Tavaly elindítottuk az automatikus szinkronizálást, amely segít az alkotóknak egy gombnyomással több nyelvre lefordítani videóikat. Az automatikus szinkronizálást hamarosan a YouTube Partnerprogramban részt vevő összes alkotó számára elérhetővé tesszük. Az év során továbbfejlesztjük ezt a lehetőséget, és további nyelvekre is kiterjesztjük.

Az összes mesterséges intelligenciával kapcsolatos erőfeszítésünk során arra összpontosítunk, hogy megfelelő védőkorlátokat építsünk ki a YouTube-on dolgozó kreatív alkotók védelmére. Ez azt jelenti, hogy új eszközöket fejlesztünk ki, amelyek segítségével az egyének felismerhetik és ellenőrizhetik, hogy a mesterséges intelligenciát hogyan használják fel a YouTube-on való megjelenítésükhöz. A kreatív iparral közösen végzett kísérleti projekt révén a világ legbefolyásosabb személyiségei hamarosan hozzáférhetnek ehhez a korai fázisban lévő technológiához, és kritikus visszajelzéseket adhatnak, amelyek segítenek nekünk az észlelőrendszerek kialakításában és a kontrollok finomításában.

Elkötelezettek vagyunk az alkotók felhatalmazása, a közösség támogatása és a világ nézésének, hallgatásának és kapcsolatainak további újradefiniálása mellett.

A legfiatalabb felhasználóink védelmére is lézerrel összpontosítunk. Ezért hoztuk létre a YouTube Kids szolgáltatást és vezettük be a felügyelt fiókokat. Ezért fektettünk be a tanulási és oktatási élménybe, javítottuk a videók oktatási eszközökben való megjelenítésének módját, megkönnyítettük a videóban szereplő témák megismerését, és lehetőséget kínáltunk az alkotóknak, hogy oktatási kurzusokat készítsenek. És ezért fogjuk 2025-ben a gépi tanulást használni, hogy segítsen megbecsülni a felhasználó életkorát – megkülönböztetve a fiatalabb nézőket a felnőttektől -, hogy a legjobb és legkorrektebb élményeket és védelmet nyújthassuk.

Továbbra is felelősségteljesen fogjuk kihasználni a mesterséges intelligencia erejét, hogy mindenki számára javítsuk a YouTube-élményt.

A következő 20 évre előre tekintve
Elképesztő belegondolni, hogy a YouTube már két évtizede segíti az embereket az alkotásban, a tanulásban, a kapcsolattartásban és még sok másban. Következő fejezetünk megkezdésekor elkötelezettek vagyunk az alkotók felhatalmazása, a közösség támogatása és a világ nézésének, hallgatásának és kapcsolatainak újradefiniálása mellett.

Köszönjük alkotók, művészek, nézők, hirdetők és partnerek hihetetlen közösségének, hogy a YouTube-ot azzá tették, ami ma. Alig várjuk, hogy lássuk, mit hozunk létre együtt a következő 20 évben.

Hozzászólás