A turisztikai szektor lehetőségei Spanyolországban mától 2040-ig
Ezzel segítjük a szektor vállalatait MMaialen CarbajoA Google Spain utazási, kiskereskedelmi és összesítő igazgatója

A spanyolországi turizmus új életre kelt a Covid-19 világjárvány által fémjelzett évek után. Az Országos Statisztikai Intézet (INE) által közzétett adatok szerint 2023-ban 85,1 millió turistát keresnek fel , ami hazánkban rekordszám. Emelkedő tendencia, amely várhatóan tovább erősödik a következő években. A Deloitte és a Google együttműködésével készített „ NextGen Travellers & Destinations ” tanulmány azt jelzi, hogy 2040-re Spanyolország lesz a világ fő turisztikai célpontja , 110 millióan érkeznek, ami 30%-kal több, mint tavaly. Franciaország, az Egyesült Államok, Kína, Mexikó és Olaszország következik. Meg kell jegyezni, hogy a desztinációk nagyobb diverzifikációja lesz , aminek következtében a Top 5 piaci részesedése 30%-ról 20%-ra csökken . Emellett Szaúd-Arábia, Indonézia és az Egyesült Arab Emirátusok is kiemelkednek, mint új helyek, amelyek bekerülnek a leglátogatottabb országok közül a legjobb 15 közé.
Ezenkívül a turizmus jövőjét várhatóan az utazók sokfélesége fogja jellemezni, amelyet a középosztály növekedése vezérel olyan régiókban, mint Afrikában, Amerikában és az ázsiai-csendes-óceáni térségben. A technológia kulcsfontosságú lesz ezen új utazók igényeinek kielégítésében, hozzáférést biztosítva számukra a személyre szabott és gazdagító élményekhez.
Ezen előrejelzések szerint 2040-re várhatóan 2,4 milliárd utazás lesz világszerte, 64%-kal több, mint 2019-ben, amikor 1,5 milliárdot regisztráltak.
A turizmust küldő országokat illetően továbbra is Kína, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Németország és India vezeti a listát, amely Oroszországot váltja fel az ötödik helyen. Ez a top 5 a nemzetközi indulások 42%-át tartalmazza világszerte.


A mesterséges intelligencia alkalmazása a turisztikai szektorban
Kétségtelen, hogy ez a kontextus fontos adatokat kínál a turisztikai szektor számára üzleti stratégiájának elkészítéséhez.
Az Implement Group által a közelmúltban elindított tanulmány „ A generatív mesterséges intelligencia gazdasági lehetősége Spanyolországban” azt jelzi, hogy a generatív mesterséges intelligencia 100 milliárd euróval növelheti a spanyol gazdaságot, ha 10 éven belül széles körben alkalmazzák. Ennek a potenciálnak a 80%-a a szolgáltatási szektorokban rejlik, ideértve a turizmust is.
A mesterséges intelligencia segítheti a turizmust a kereslet előrejelzésében, az energiagazdálkodás vagy az akadálymentesítés optimalizálása és a közönség alkalmazkodása terén. Valójában a mesterséges intelligencia hozzásegített a spanyol idegenforgalmi ágazathoz ahhoz, hogy 10 év alatt átlagosan 1,2%-os termelékenységnövekedést érjen el.
A Google-nál olyan kifinomult AI-eszközöket kínálunk, mint a Performance Max , amelyek segítenek a marketingeseknek többcsatornás kampányaik megcélzásában. Az AI-nak köszönhetően a turisztikai szektorban tevékenykedő vállalatok a hét Google csatornán – köztük a Térképen, a Keresésen, a Gmailen, a Discoveren, a Display Hálózaton, a YouTube-on és a Szállodahirdetéseken – keresztül érik el a potenciális ügyfeleket automatizált módon, növelve az értékesítést. Jó példa erre a Palladium szállodacég esete . Marketingszakértőik a Performance Max segítségével növelték jövedelmezőségüket, 25%-kal meghaladva értékesítési céljukat, ami lehetővé tette a vállalat számára, hogy közelebb kerüljön általános bevételi céljaihoz és növelje üzleti volumenét.

Egy másik eszköz a Demand Gen , amely rögzíti az elköteleződést és a tevékenységeket a YouTube-on, beleértve a Shorts-ot, a Discover-t és a Gmailt. Ideális azoknak a hirdetőknek, akik vizuálisan vonzó hirdetéseket szeretnének különféle formátumokban hatékonyan és hatékonyan közzétenni. Spanyol sikertörténet a Civitatis , egy online cég, amely spanyol nyelvű tevékenységeket, kirándulásokat és idegenvezetést szervez a világ főbb turisztikai célpontjain, amely ennek az eszköznek köszönhetően hatszorosára növelte eladásait, és nyereséges módon jutott el növekvő közönségekhez. Minden cég álma.
A Google erőfeszítései a fenntarthatóság támogatására az utazási ágazatban
Ezekkel az adatokkal a Google-nál elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a vállalatok versenyképesebbé váljanak, ugyanakkor fenntartható lehetőségeket kínáljunk az embereknek az utazás során.
2021-ben a Google mérnökökből, kutatókból és tervezőkből álló utazási fenntarthatósági csapatot hozott létre, amelynek célja, hogy segítse az embereket fenntartható döntések meghozatalában a Google-termékek használata során. Ez a csapat tagja a Travalyst koalíciónak is , egy nonprofit szervezetnek, amely azon dolgozik, hogy a fenntartható utazást normává tegye.
Frissítettük a Google Flights and Travel Impact Model eszközt , amely közvetlenül a keresési eredmények között jeleníti meg a szén-dioxid-kibocsátással kapcsolatos információkat, és a lényegesen magasabb károsanyag-kibocsátással rendelkező járatokat zöld jelvényt adva az alacsonyabb károsanyag-kibocsátású járatokhoz. Segítség a felhasználónak a preferenciáinak leginkább megfelelő opció kiválasztásában.
Ezenkívül a Google Térképen található vállalkozások Vállalati profiljában az idegenforgalmi szolgáltatások, például a szállodák megjeleníthetik és kiemelhetik ökológiai gyakorlataikat a környezettudatos turizmus előmozdítása érdekében.
