E-Kereskedelmi SEO


SEO E-Commerce

Kulcsszókutatás másképp

Kulcsszókutatás az e-kereskedelemben
Minden e-kereskedelmi SEO-stratégia első lépése a potenciális vásárlók által használt, nagy értékű keresőkifejezések azonosítása. Ezt az e-kereskedelmi kulcsszókutatással teheti meg, amelyet többféleképpen is elvégezhet.

Az e-kereskedelmi kulcsszókutatás némileg eltér a hagyományos kulcsszókutatástól. Míg a legtöbb webhely csak az információs kulcsszavakkal törődik, Ön az információs és kereskedelmi kulcsszavak keverékét szeretné megcélozni, például így:

Google keresési találati oldal a “kutyáknak való esőkabátok” kereskedelmi kulcsszóra, e-kereskedelmi eredményekkel.

Az információs kulcsszóra keresők válaszokat, útmutatókat és magyarázatokat keresnek. A blogok és a tartalmas oldalak törődnek leginkább ezekkel a kulcsszavakkal.

A Shopify áruházak és más e-kereskedelmi oldalak is rendelkeznek blogokkal, de ezek is a vásárlási szándékot mutató kulcsszavakat célozzák meg, mint például az “esőkabátok kutyáknak”.

Az Amazon és a Google automatikus kitöltési előrejelzései
Amikor elkezdesz beírni egy keresési lekérdezést a Google-ba, az automatikus kitöltés funkciója releváns lekérdezéseket javasol:

A Google automatikus kitöltési előrejelzései a “ki a…” lekérdezésre.

Ezek az automatikus kitöltési javaslatok kulcsszóötletek aranybányái lehetnek, különösen akkor, ha már van néhány alapvető kulcsszó a fejében. (Ne felejtse el megnézni a kapcsolódó keresőkérdéseket sem a SERP alján).

Amazon automatikus kitöltési előrejelzések
Hasonló folyamatot végezhet az Amazonon is. Az Amazon javaslataiban az a nagyszerű, hogy a Google-lal ellentétben ezek termékközpontúak, és tartalmazhatnak szűrhető részleteket, például árat.

Amazon autocomplete előrejelzések, beleértve az árképzési lehetőségeket is.” Legyen tekintettel a long-tail kulcsszavakra, amelyek hosszabbak és konkrétabb termékeket írnak le. Minél hosszabb a kulcsszó, annál specifikusabb. Ez alacsonyabb versenyt és gyakran magasabb konverziós arányt jelent.

Azt is ellenőrizheti, hogy az Amazon (és más nagy e-kereskedelmi oldalak) hogyan strukturálják a tartalmat a keresőben való láthatóság érdekében. Vessen egy pillantást a releváns termékmenükre kulcsszavas kategóriákra vonatkozó ötletekért.

Tegyük fel, hogy női divatcikkeket árul. Keresse meg ezt a kategóriát az Amazonon. Most láthatja, hogy az Amazon milyen különböző módon rendezi és szervezi termékeit az adott piaci résben:

Az Amazon oldalsáv menüje a női divat termékkategóriákhoz.

Ismételje meg ezt a folyamatot bármely más nagyobb versenytárs esetében.

Kulcsszókutatási eszközök
A fejlettebb kulcsszókutatáshoz egy ingyenes SEO-eszközre lesz szüksége. A legnépszerűbb az Semruch és Ahrefs.

Ezek az eszközök lehetővé teszik a kulcsszavak tömeges kutatását és elemzését.

Tegyük fel, hogy a BustedTees, egy geekes póló webáruházzal versenyez. Írja be a domainjét egy olyan kulcsszó-kutató eszközbe, mint az Ahrefs, és kattintson a tetején az Organic keywords (Szerves kulcsszavak) gombra:

Ahrefs műszerfal, amely a BuestedTees.com SEO-adatait mutatja.

Görgessen lefelé, hogy lássa az összes kulcsszót, amelyre a BustedTees jelenleg rangsorol. Olyan mérőszámokat is talál, mint a keresési volumen és a rangsorban elfoglalt pozíció. A versenytársak SERP-lefedettségének áttekintésével eldöntheti, hogy hol versenyezzen a kulcsszavakért.

A megfelelő kulcsszavak kiválasztása az áruháza számára
Egyetlen e-kereskedelmi weboldal sem tud minden kulcsszót megcélozni. Vásárlói és termékei alapján kell eldöntenie, hogy mely kulcsszavakra próbáljon rangsorolni. Vegye figyelembe a következő tényezőket:

VOLUMEN
Minél nagyobb egy kulcsszó keresési volumene, annál nagyobb a potenciális forgalom az oldalára. A kulcsszavak keresési volumenét az Ahrefs vagy egy ingyenes eszköz, például a Google Keyword Planner segítségével fedezheti fel.

VERSENYTÁRSAK
Minél kisebb a verseny, annál valószínűbb, hogy egy kulcsszóra rangsorolva lesz. A SEO-eszközök megmutatják a kulcsszó nehézségét/versenyt (KD).

RELEVANCIA
Mennyire releváns az Ön termékoldala vagy kategóriaoldala a keresési kifejezéshez? Ez egy hatalmas rangsorolási tényező, amelyet gyakran elhanyagolnak. Maradjon az olyan kulcsszavaknál, amelyeket termékei valóban kielégítenének. Nem akarja átverni a Google-t.

SZÁNDÉK
Olyan kulcsszavakat célozzon meg, amelyek vásárlási vagy termékkel kapcsolatos ismeretszerzési szándékot mutatnak. Általában a szándékot már a kulcsszó megnézésével is fel tudja mérni. Például, ha egy menyasszonyi üzleted van, melyik keresésnek van relevánsabb szándéka: “báli ruha esküvői ruhák” vagy “munkaruhák”?

E-Kereskedelmi SEO” bejegyzéshez egy hozzászólás

Hozzászólás