Rendelkezik-e az Ön marketingje az AI sikeréhez szükséges alapokkal?


Maximalizálja az eredményeket mesterséges intelligenciával

A mesterséges intelligencia mélyreható és izgalmas módon alakítja át a marketinget. Beszélgetéseim során inspiráló hallani, hogy a marketingesek hogyan használják a mesterséges intelligenciát új ügyfélkapcsolatok kialakítására, kiváló minőségű kreatív termékek létrehozására és magabiztos, prediktív adatokon alapuló döntések meghozatalára.

AI kampányok

Fontos azonban tudomásul venni, hogy az AI önmagában nem képes a marketing sikerét előmozdítani.

Az AI képes megsokszorozni az üzleti eredményeket és a növekedést, de csak akkor, ha emberi szakértelemmel párosul.

A marketingszakemberek továbbra is fontos szerepet játszanak majd az egyértelmű célkitűzések kitűzésében – a szélesebb körű üzleti célokhoz igazodva -, hogy a marketinghatás pontosan mérhető legyen, és a befektetések helyére vonatkozó döntések megalapozottabbak legyenek.

Mindezek mellett a technológia fejlődésének sebessége még a leginnovatívabb marketingeseket is elgondolkodtatja arról, hogy jelenlegi stratégiáik elegendőek-e az AI-ban rejlő teljes potenciál kiaknázásához és az üzleti növekedés felgyorsításához. Ebben tudunk segíteni.

A Google-nél már évek óta olyan termékeket fejlesztünk, amelyek a legkorszerűbb mesterséges intelligenciát alkalmazzák, hogy segítsenek a marketingeseknek eligazodni a gyorsan változó környezetben. Ez idő alatt több ezer márkával és ügynökséggel dolgozhattunk együtt, hogy felgyorsítsuk üzleti növekedésüket az AI segítségével, és e tapasztalatok révén megtanultuk, mi az, ami működik.

Íme három kulcsfontosságú terület, amelyet prioritásként kell kezelni az AI sikeréhez.

  1. Készüljön fel: Építse meg a megfelelő alapot az AI működtetéséhez
    Az AI egyik kritikus, gyakran elhanyagolt aspektusa az ok-okozati kapcsolat az AI-nek adott inputok és az általa generálható üzleti eredmények között. Tény, hogy az AI az emberek által szolgáltatott adatokból és tapasztalatokból tanul. Minél jobb minőségűek az inputok, annál jobbak az eredmények.

Azok a marketingesek, akik megerősítik mérési stratégiájukat, és javítják például a közönség- és konverziós adatok minőségét, a Google AI-t úgy irányíthatják, hogy jobban maximalizálják ROI-jukat. Ez különösen igaz akkor, ha az első féltől származó, jóváhagyott adatok jelentik a bemenetet. Mivel ezek közvetlen ügyfélkapcsolatokból származnak, az adatok tartósabbak és egyedülállóan relevánsak az Ön vállalkozása számára.

Örömteli volt látni, hogy mekkora hatást érhetünk el azzal, ha a fizetett erőfeszítéseinket az értékre összpontosítjuk.


A H&M kiskereskedő cég erőteljes példája annak, hogy az első féltől származó adatok hogyan használhatók fel a kampányok teljesítményének javítására. Tavaly a H&M globális fizetett média vezetője, Kristoffer Ullenius és globális digitális médiaelemzője, Katarina Ahlner osztottak meg többet stratégiájukról. “Ahol korábban nem optimalizáltuk a fizetett keresőkampányainkat az új vásárlók megszerzésére, ott most aktívan elkezdtünk gondolkodni azon, hogyan érhetnénk el őket.” Ez azt jelentette, hogy a stratégiát át kellett alakítani, hogy olyan fogyasztókat vonzzunk, akik nem vásárolnának, ha nem befolyásolná őket a marketing.

  1. Az eredmények maximalizálása: Nyereséges növekedés elérése AI-alapú kampányokkal
    A kiváló minőségű adatok birtokában a következő kulcsfontosságú terület az AI-alapú kampányok használata a teljesítmény valós idejű optimalizálása érdekében. Nap mint nap tapasztaljuk, hogy a Google AI-t kihasználó marketingesek több konverziót tudnak elérni, és nagyobb értéket tudnak kihozni a kampányaikból.

A Performance Max például egy olyan célalapú kampánytípus, amely segít a hirdetőknek megtalálni a kiaknázatlan és növekményes lehetőségeket. A hirdetők megosztják kampánycéljaikat és kreatív eszközeiket, a technológiánk pedig automatikusan létrehoz és futtat egy rendkívül hatékony hirdetési kampányt a Google összes csatornáján.

Az AI-alapú kampányokkal megdupláztuk bevételeinket anélkül, hogy a reklámköltésünk megtérülését befolyásoltuk volna.
A Samsung nemrégiben több piacon is tesztelte a Performance Maxot, hogy megtalálja a kiaknázatlan fogyasztói keresletet, és új keresési lekérdezésekből, csatornákból és célcsoportokból származó többleteredményeket érjen el.

Sandeep Bajpai, a Samsung India direkt-fogyasztói marketingért felelős igazgatója és vezetője elmondta: “Az eredmények fenomenálisak voltak. Az AI-alapú kampányokkal megdupláztuk a bevételeinket anélkül, hogy a reklámköltésünk megtérülését túlságosan befolyásoltuk volna.”

A Samsungnak adaptálnia kellett a stratégiáját, hogy elérje a fogyasztókat a globális piacokon. Ismerje meg, hogyan kísérletezett a márka a Performance Max kampányokkal, hogy a Google AI erejével megsokszorozza a bevételt és új betekintést nyerjen.

  1. A gondolkodásmód megváltoztatása: Szervezd meg a sikert
    Az utolsó kiemelten kezelendő terület ugyanolyan kritikus, mint az adatok és a technológia, de teljes mértékben az emberekre támaszkodik. Ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozza ki az AI-ból, közös gondolkodásmódra van szükség, amely a kísérletezésben és az agilitásban horgonyoz.

A Harvard Business Review Analytic Services által a Google-lal közösen készített friss jelentésben az iparág vezetői osztottak meg útmutatást arról, hogyan lehet az AI-t mint üzleti multiplikátort maximalizálni. Sokan közülük hangsúlyozták a tesztelés, tanulás és skálázás gondolkodásmód fontosságát, ahol a csapat gyorsan kudarcot vallhat, de gyorsan megtanulhatja, hogy mely új megközelítésekkel lehet nyereséges növekedést elérni.

Alex Clemente, a Harvard Business Review Analytic Services ügyvezető igazgatója kifejtette: “A nyereségesség védelme érdekében a kísérletezésnek ellenőrzött környezetben kell történnie. A funkcióközi csapatoknak olyan tesztelési és tanulási kultúrát kell ápolniuk, amelyben a vezetők gyorsan módosíthatják a tervet, ha az eredmények nem a vártaknak megfelelően alakulnak, vagy megduplázhatják azt, ami működik.”

A silók kriptonitot jelenthetnek a mesterséges intelligencia számára, korlátozva annak képességét az optimalizálásra és a teljesítmény maximalizálására.
Bár az AI-megoldások zavarónak tűnhetnek, fokozatosan is meg lehet közelíteni őket. A kísérletezés kultúrájának elfogadása kritikus tényező a szervezetek számára, amelyek megpróbálják kihasználni a mesterséges intelligencia összes előnyét.

A költségvetésileg agilis marketingesek 25%-kal nagyobb valószínűséggel számolnak be arról, hogy teljesítményük erősebb az iparági versenytársakénál, mint a nem agilis marketingesek.
Sok vállalat számára azonban nem könnyű a költségvetések gyors átcsoportosítása a legnagyobb lehetőségekhez. Ennek oka jellemzően a médiacsatornák hagyományos silózása, amely áttevődött a költségvetésekre és a szervezeti struktúrákra. Sajnos ezek a silók kriptonitot jelenthetnek az AI számára, korlátozva annak képességét a teljesítmény optimalizálására és maximalizálására.

Azzal, hogy a többcsatornás megközelítést úgy alakítja ki, hogy elég rugalmasan reagáljon a fogyasztói igényekre, jó pozícióban lesz ahhoz, hogy a felmerülő többlet teljesítménylehetőségeket megragadja. Ezt a folyamatot tovább erősítheti, ha a marketing KPI-ket közvetlenül összehangolja az üzleti célokkal, és együttműködik a vezetőséggel a marketing hozzájárulásának pontos számszerűsítése érdekében a kulcsfontosságú pénzügyi mérőszámok alapján. A kutatások azt mutatják, hogy az eredmények megérik: A költségvetés-agilis marketingesek 25%-kal nagyobb valószínűséggel számolnak be arról, hogy teljesítményük erősebb, mint az iparági versenytársaké.1

Azzal, hogy megosztom önökkel ezeket az alapvető AI-elemeket, remélem, hogy felkészültnek érzik magukat arra, hogy már ma olyan módon cselekedjenek, amely megerősíti a marketinget és felgyorsítja az üzleti növekedést az elkövetkező években. Ha szeretné megtudni, hogyan használhatja a Google AI megoldásait stratégiája felturbózásához, tekintse át az alábbi teljes ellenőrző listát, és ossza meg csapatával.

Rendelkezik-e az Ön marketingje az AI sikeréhez szükséges alapokkal?” bejegyzéshez egy hozzászólás

Hozzászólás