A SEO-ban nehéz megjósolni a jövőbeli trendeket.
A környezet gyorsan változik, a Google folyamatosan frissítéseket ad ki, és a SEO-k sosem tudják, mire számíthatnak.
Nos, míg egyesek megelégszenek a “attól függ” mantrával, mások inkább a mélyreható kutatásokat és kísérleteket részesítik előnyben, hogy tisztán lássák a SEO jövőjét. Íme a legfontosabb SEO trend a tények, a Google hírei és a szakértői vélemények alapján.
A Google hirdetések átadják a helyüket az organikus keresésnek
A Google és a Bing Ads legutóbbi bevételi jelentései egyértelműen csökkenő tendenciát jeleznek. 2022 októberében a Google Ads bevételei mindössze 4,25%-kal nőttek. Az előző jelentés 13,5%-os, az azt megelőző pedig 22%-os növekedést mutatott. Ez nem más, mint annak a jele, hogy a vállalatok csökkentik a fizetett hirdetések költségeit. Emellett sok marketingügynökség szerint az átlagos hirdetési költségek is csökkentek.
Globális pénzügyi szakértők szerint 2023 valószínűleg a nagy recesszió éve lesz, ami kétségessé teszi a hirdetési költségek növekedését.
A gazdasági válság csak a probléma fele. A második fele az emberi tényező. Az emberek szívesebben kattintanak az organikus keresési eredményekre, mint a hirdetésekre, mivel a fizetett promóciókat hagyományosan olyasmivel társítják, ami nem elég jó ahhoz, hogy reklám nélkül népszerűvé váljon. Valószínűleg ezért tervezi a Google, hogy a Hirdetés címkét Szponzoráltra változtatja (és a mobil keresésnél már meg is változtatta); a szponzorált enyhébben hangzik.
Mindazonáltal a vállalatoknak továbbra is vonzaniuk kell a vásárlókat. Nagy a valószínűsége annak, hogy a vállalatok több erőforrást fognak befektetni az organikus pozícióik bővítésébe, ami csak azt jelentheti, hogy a SEO továbbra is trend marad.
Miként kell cselekedni?
Ezt a helyzetet két egyszerű módon használhatja ki.
Először is, vizsgálja felül a hirdetési kampányait. Lehet, hogy néhány túlárazott ajánlat megfizethetővé vált a vállalkozásod számára, így kipróbálhatod őket, ha a költségvetésed megengedi.
Másodszor, ha vállalkozásának csökkentenie kell a fizetett promócióra fordított költségeket, nincs más választása, mint jobban optimalizálni az organikus keresésre, hogy megelőzze versenytársait és több látogatót szerezzen. Ha nem tudja, hogyan kezdje el webhelye optimalizálását, próbálja ki az olyan alapvető Google-eszközöket, mint a Search Console, és tartsa szemmel webhelye technikai megfelelőségét.
- A kiemelt és a kattintásmentes snippetek
Ez a trend az előzőből ered. A Featured snippetek és a nulla kattintásos találatok kapják a legtöbb figyelmet (azaz kattintásokat és megtekintéseket) az organikus SERP-kben, így a webhelytulajdonosok küzdeni fognak azért, hogy oldalukat úgy optimalizálják, hogy a legtöbbet hozzák ki belőlük, különösen a fizetett promóció csökkenő népszerűségét figyelembe véve.
Egy példa a Nulladik találatról és a Kiemelt kivonatról
Kereső kifejezés: Náray Tamás könyvei sorrendben

organikus keresés
Forrás: B: Google
A SEO-közösség még mindig két véleményen van arról, hogyan kezelje a featured snippeteket. Bár valóban felkeltik a felhasználók figyelmét és sok kattintást csalogatnak, ugyanakkor megakadályozzák, hogy a felhasználók a SERP többi snippetjére kattintsanak, mivel az emberek az információkat közvetlenül a SERP-ből szerzik be. Mindenesetre a kiemelt snippetek népszerűségét nem lehet alábecsülni, ahogyan a Google is folyamatosan a SERP-k tetejére tolja őket.

