Miért fontos a Linképítés?


Miért fontos a linképítés?
Minél több jó minőségű backlinkkel rendelkezik egy oldal, annál előrébb tud rangsorolni. A backlinkek a Google egyik legfontosabb rangsorolási tényezője.

A Google és más nagy keresőmotorok a backlinkeket a linkeket kapó weboldal “bizalmi szavazatának” tekintik.

Minden egyes szavazat azt sugallja, hogy az Ön tartalma értékes, hiteles és hasznos.

Ha tehát azt szeretné, hogy oldalai magasan szerepeljenek a Google keresési eredményei között, szinte biztosan szükség lesz némi backlink-építésre.

Hogyan építsünk linkeket?


A legtöbb linképítési taktika és stratégia a következő három vödör egyikébe sorolható.

  1. Linkek kérése
    A linkek kérése az, amikor aktívan felveszi a kapcsolatot egy weboldallal, és megkéri őket, hogy hivatkozzanak az Ön weboldalára.

Megkérheti őket, hogy linkeljenek:

Blogbejegyzések
Részletes útmutatók
E-könyvek
Vizuális eszközök (például infografikák)
Esettanulmányok
Eredeti kutatások és adatok
És így tovább…..

A Semrush és az Ubersuggest Linképítő eszközével gyorsan megtalálhatja azokat az érdeklődőket, akiket megkereshet.

Ennek módját később a “Legjobb backlinképítési stratégiák” című részben tárgyaljuk.

  1. Linkek hozzáadása
    A linkek hozzáadása arra utal, hogy elmész egy másik weboldalra, és manuálisan hozzáadod ott a linkedet.

Például manuálisan hozzáadhatsz linkeket a következőkhöz:

Közösségi média profilok
Üzleti könyvtárak: hollakunk.hu ittlakunk.hu
Fórumok, közösségek és kérdés-felelet oldalak (mint például a Quora).
Blogkommentárok
Felhasználói profiloldalak
Videó megosztók: Youtube, Video, indavideo, vimeo

Megjegyzés: A SEO-linkek manuális hozzáadása az egyik legegyszerűbb és valószínűleg legkevésbé hatékony módja a linképítésnek.

Az ilyen típusú linkek gyakran alacsony minőségű forrásokból származnak. Olyanokból, amelyeknek a Google nem akar túl nagy súlyt adni.

Hogy miért?

Mert Ön hozza létre őket. És gyakorlatilag saját magadat támogatod.

Ez nem az, amit a Google keres, amikor kitalálja, hogy mely webhelyek érdemlik meg a legjobb helyezést.

És mivel ezek a linkek nem szerkesztői adottságúak (olyan linkek, amelyeket nem kérsz), kisebb súlyuk van, mint más típusú linkeknek.

Bár ezek a linkek aktívan nem segítik Önt, de nem is ártanak Önnek.

A legjobb, ha kiérdemled a linkjeidet.

  1. Keressük meg a linkeket
    Amikor linkeket keresel, más webhelyek linkelnek a tiédre anélkül, hogy erre kérnéd őket.

A linkek kiérdemlésének legjobb módja pedig az, ha kiváló minőségű tartalmat hozol létre, amelyre az emberek hivatkozni szeretnének.

A linkek természetesen akkor keletkeznek, amikor valaki erőforrásként vagy hasznos további olvasmányként akar hivatkozni valamire.

Íme néhány különböző típusú tartalom, amelyre az emberek hajlamosak hivatkozni:

Vizuális eszközök (infografikák, grafikonok, diagramok stb.)
Eredeti kutatások és adatok (iparági tanulmányok, felmérések, saját kutatások stb.)
Online eszközök és kalkulátorok
Alapos útmutatók és útmutatók
És sok sok videó…

További tartalmi ötletek kereséséhez nézze meg versenytársai backlink-profiljait.

(Ismét lépésről lépésre bemutatjuk, hogyan kell mindezt megtenni a “Legjobb backlinképítési stratégiák” című részben.)

Mitől lesz jó egy jó backlink?
Fontos tudni, hogy mitől jó (vagy rossz) egy link.

Mert akkor olyan linkek építésére összpontosíthatsz, amelyek javítják a Google-rangsorolást.

Íme, hogyan azonosíthatod be azokat a linkeket, amelyeket valóban érdemes építeni:

  1. Hatóság
    A “tekintély” egy SEO-fogalom, amely egy webhely vagy weboldal általános minőségére utal. Minél magasabb a pontszáma, annál nagyobb súlya lehet a backlinkjeinek.

Tehát egy magas tekintélyű webhelyről származó link gyakran értékesebb. Ami azt jelenti, hogy segíthet az oldaladnak a magasabb rangsorolásban.

Például a The Wall Street Journaltól származó linknek valószínűleg sokkal nagyobb hatása lesz, mint egy ismeretlen bloggertől származó linknek.

Egy weboldal tekintélyének gyors megállapításához használhatja a Ubersuggest vagy Semrush Backlink Analytics eszközét.

  1. Relevancia
    A linkek esetében az oldal relevanciája is számít. Nagyon is.

Erre bizonyítékot találsz a Google “hogyan működik a keresés” oldalán:

“A kulcsszavak vizsgálatán túl a rendszereink azt is elemzik, hogy a tartalom más módon is releváns-e a lekérdezés szempontjából… A számos tényező közül, amelyet ennek meghatározásához használunk, az egyik az, hogy megértjük, más kiemelkedő webhelyek hivatkoznak-e a tartalomra, vagy utalnak-e rá.”

Ami azt jelenti:

Törekedjen arra, hogy olyan weboldalakról kapjon linkeket, amelyek relevánsak az Önéhez. Ahelyett, hogy minden felbukkanó linklehetőséget üldözne.

Tegyük fel, hogy Ön egy SEO-tanácsadással foglalkozó weboldalt üzemeltet.

És kapsz egy linket egy jógáról szóló tekintélyes webhelyről.

Ez nagyszerű! De nem biztos, hogy hatással lesz a rangsorolásodra.

Sokkal jobb lenne, ha egy SEO-ról, tanácsadásról vagy marketingről szóló tekintélyes webhelyről kapna linket.

Minél relevánsabb, annál jobb a SEO szempontjából.

  1. Elhelyezés
    Egy link helye az oldalon fontos. Egy jó backlink a weboldal fő szövegében jelenik meg.

Valójában a Google-nek van egy szabadalma, amely kifejezetten a linkek elhelyezéséről szól.

Különböző valószínűségeket vizsgál, amelyek magukban foglalják annak a valószínűségét, hogy egy olvasó rákattint egy linkre, attól függően, hogy az hol található.

Minél nagyobb a valószínűség (általában az oldalon minél feljebb), annál nagyobb tekintélyt képvisel az adott link.

Jelentése:

Az oldalsávokban és láblécekben, valamint az oldal tartalmában alacsonyan elhelyezkedő linkek nem biztos, hogy annyit érnek, mint az oldal törzsében magasabban elhelyezkedő linkek.

Hozzászólás