A márkaismertség-növekedés egy olyan növekedésteszt, amely márkafelméréssel és egyéb márkaismertségi mérésekkel segít meghatározni a Meta-hirdetések valódi értékét, valamint azt, hogy azok hogyan teljesítenek más marketingtevékenységeidtől függetlenül.
CSAK havi 700.000 Ft Facebook költéstől!
A márkaismertség-növekedés esetében kiválasztunk egy reprezentatív mintát azokból az emberekből, akik jogosultak megtekinteni a hirdetéseidet. Ezt a mintacsoportot véletlenszerűen felosztjuk teszt- és kizárási csoportra, majd ok-okozati következtetési technikákat alkalmazunk a hirdetések hatásának mérésére.
Márkaismertség-növekedési tesztet futtathatsz egy konkrét Meta-hirdetési kampányon, vagy akár a Meta-technológiákon futó összes hirdetéseden is. Bármelyiket is választod, a teszt a megadott célközönség alapján hozza létre a teszt- és a kontrollcsoportot, majd mindkét csoportban felmérést végez olyan témákban, mint például a hirdetésfelidézés, a márkaismertség és az üzenettársítás. A teszt kiszámítja a teljesítménybeli különbséget a teszt- és a kizárási csoport között – ez lesz a Meta-hirdetés által biztosított növekedés a teszt körülményeihez viszonyítva.
A márkaismertség-növekedési vizsgálat hatékony eszköz a Meta-hirdetések márkaismertségre gyakorolt hatásának felmérésére. Ismerik az emberek a márkádat? Emlékeznek rá? Szeretnének vásárolni tőled? A teszt eredményei nyomán optimalizálhatod a kampányokra vonatkozó jövőbeni döntéseidet.
A következő esetekben használd a márkaismertség-növekedési tesztet:
- Egyetlen kampányt használsz egy márkához vagy termékhez.
- Nem szeretnél változtatni a kreatív tartalmon és költségkereten a kampány során.
Fontos tudni, hogy amikor márkaismertség-növekedési tesztet állítasz be, a teszten belüli futtatásra létrehozott hirdetéssorozatoknak vagy teljesen a márkaismertség-növekedési teszt időszakán belülre vagy teljesen azon kívülre kell esniük. Például: Ha a márkaismertség-növekedési teszt június 8-tól július 8-ig tart, ügyelj rá, hogy olyan hirdetéssorozatot hozz létre, amely teljes egészében erre az időszakra, vagy teljes egészében ezen az időszakon kívülre esik.
Ne használd a márkaismertség-növekedési tesztet, ha más aktív kampányaid is futnak ugyanahhoz a márkához vagy termékhez kapcsolódóan a Meta-technológiákon. Egynél több kampány futtatása azt eredményezheti, hogy a kizárási csoportban lévő emberek esetleg látják egy másik kampányod hirdetését, és ez torzíthatja az eredményeket.
Te is futtathatsz márkaismertség-növekedési tesztet:
- Ha már együttműködsz egy Meta-ügyfélmenedzserrel. A teszt létrehozása ingyenes, de a márkaismertség-növekedési teszthez használt hirdetési kampányoknak és hirdetéssorozatoknak lehet bizonyos költségvonzata.
- Egy márkafelmérési teszttel. Itt lépésről lépésre hozhatsz létre márkafelmérést az éppen futó hirdetéseid mellé, hogy Kísérletek eszközünkben mérni tudd a hatásukat a márkafelidézésre, a márkapercepcióra és a márkaismertségre.
