Keresőoptimalizálás Google Módra



Google

Tekintsen meg egy videót arról, hogyan jeleníti meg a Google a találatokat.

A Google teljesen automatikusan hozza létre a webhelyek címét és leírását (más szóval “oldalrészleteit”), és figyelembe veszi mind az oldal tartalmát, mind pedig az interneten megjelenő, az adott oldalra mutató hivatkozásokat.

Ezeket az információkat több különböző forrásból gyűjtjük össze, így például az egyes oldalak META címkéjében található leírásból. Ha nem érhető el ez az információ, akkor a DMOZ révén nyilvánosan elérhető információkat használunk. A pontos metaleírások ugyan javíthatják az átkattintási arányt, nincsenek azonban hatással a keresési eredmények rangsorában elfoglalt helyre.

Gyakran előfordul, hogy ha elérhető az oldalak metaleírása, akkor azt jelenítjük meg, mert egyértelműen bemutatja a felhasználóknak az URL tartalmát.
Ez gyorsabban irányítja őket a jó eredményekhez, és csökkenti a látogatókat frusztráló, a webhely forgalmi mérőszámait pedig irreálisan módosító “rákattintás, majd visszalépés” típusú tevékenységet.

Nincs lehetőségünk arra, hogy manuálisan módosítsuk a webhelyek címét vagy oldalrészleteit, de folyamatosan törekszünk arra, hogy a lehető legrelevánsabbá tegyük őket. Azzal segítheti az oldalaira vonatkozó oldalrészletek minőségét, hogy informatív metaleírást helyez el mindegyik oldalán.

Készítsen jó metaleírásokat minden oldalhoz!
Ha van rá pénze inkább bízza szakemberekre. www.wprodukcio.hu

Ügyeljen arra, hogy különbözzön a különféle oldalak leírása.

Ha egy webhely minden oldalán azonos vagy hasonló leírásokat használ, akkor ez nem segít túl sokat, amikor az egyes oldalak megjelennek az internetes eredmények között. Ilyen esetben kisebb a valószínűsége, hogy a sablonszöveget jelenítjük meg.
Ahol csak lehet, adjon meg olyan leírást, amely pontosan leírja az adott oldalt.

A főoldalon vagy más gyűjtőoldalakon a webhely egészét írja le, minden más oldalon konkrétan az adott oldalt.

Ha nincs ideje külön leírást létrehozni minden egyes oldalhoz, próbálja meg fontosság szerint rendszerezni a tartalmakat: legalább a legfontosabb URL-ekhez (például a honlapjához és a népszerű oldalakhoz) készítsen leírást.

A leírásban helyezzen el egyértelmű címkékkel ellátott információkat. Nem kell, hogy a metaleírás csupán mondatokból álljon; nagyszerű lehetőséget nyújt az oldallal kapcsolatos strukturált adatok megadására is. Hírek vagy blogbejegyzések esetében például fel lehet itt sorolni a szerzőt, a közzététel dátumát, illetve a szerzőre vonatkozó adatokat.
Ezzel a módszerrel olyan, nagyon releváns információk jeleníthetők meg a potenciális látogatóknak, amelyek egyébként nem feltétlenül volnának olvashatók az oldalrészletben.

Ehhez hasonlóan előfordulhat, hogy a termékeket bemutató oldalakon szétszórva szerepelnek a legfontosabb információk, például az ár, a kor, a gyártó.

A jó metaleírásban mindezek az adatok mind egy helyen jeleníthetők meg. A következő metaleírás például részletes információkat közöl egy könyvről.

A fenti példában az információk egyértelműen meg vannak nevezve és szét vannak választva.
Generálja a leírásokat egy program segítségével. Bizonyos webhelyeken, például hír- és médiaforrások oldalain nagyon egyszerű minden oldalhoz pontos és egyedi leírást mellékelni: mivel minden egyes cikket kézzel írnak, minimális erőfeszítéssel készíthetők egymondatos leírások.
Nagyobb, adatbázisokra épülő helyek, például a termékeket összegyűjtő helyek esetében nem lehet szó egyesével megírt leírásokról. Ilyen esetben megfelelhet a célnak a leírások programmal történő generálása, és ezt ajánlatosnak is tartjuk. Azok a jó leírások, amelyeket az emberek el tudnak olvasni, és amelyek eltérnek egymástól, amint azt már az első pontban említettük. A második pontban említett, konkrétan az oldalra vonatkozó adatok kiválóan alkalmasak a programmal való generálásra.
Nem szabad elfeledkezni arról, hogy a kulcsszavak hosszú listáját tartalmazó leírások nem nyújtanak egyértelmű képet a felhasználóknak az oldal tartalmáról, és kisebb valószínűséggel jelenítjük meg őket a szokásos oldalrészlet helyett.

Használjon jó minőségű leírásokat. Végül ügyeljen arra, hogy a leírások valóban leírják azt, amiről szólnak. A metaleírások nem láthatók azon az oldalon, amelyet a felhasználó megtekint, könnyű tehát megfeledkezni a tartalomnak erről a részéről. Ellenben a Google keresési eredményei között megjelenhet a leírás, és ha jó minőségű, jelentősen fokozhatja az oldal forgalmát és annak minőségét.

Annak megakadályozása, hogy a keresőmotorok DMOZ-adatokat jelenítsenek meg a webhelyre vonatkozó keresési eredményeknél

Az egyik forrás, amelyet az oldalrészletek létrehozására használunk, az a Open Directory Project címtár. Az oldalaihoz hozzáadott metatag segítségével utasíthat bennünket arra, hogy ne használjuk ezt a címtárat forrásként.

Amennyiben az összes keresőmotornál (amely támogatja a metatagek használatát) le szeretné tiltani, hogy egy oldal leírásához ezeket az adatokat használja, adja meg a következő metataget:

Ha csak a Google keresőrobotot kívánja megakadályozni abban, hogy egy oldal leírásához ezeket az adatokat használja, akkor a következő metataget adhatja meg:

Ha a ROBOTS metataget használja egyéb utasítások megadásához, akkor a két metataget kombinálhatja is. Például:

Ügyeljen arra, hogy ha már hozzáadta ezt a metataget az oldalaihoz, bizonyos időt vehet igénybe, amíg az oldalrészleteit módosíthatja az indexben való megjelenítés érdekében.

Ha kétségei vannak a címben vagy az oldalrészletben szereplő tartalommal kapcsolatban, ellenőrizze, hogy ez a tartalom nem jelenik-e meg a webhelyén. Ha megjelenik, akkor az érintheti az Ön Google-oldalrészletét, amikor a legközelebbi alkalommal feltérképezzük a webhelyét. Ha nem jelenik meg, végezzen keresést a Google.hu webhelyen úgy, hogy idézőjelbe téve beírja a címet vagy az oldalrészletet a keresőmezőbe. Ekkor megjelennek azok az interneten található oldalak, amelyek ennek a szövegnek a használatával az Ön webhelyére hivatkoznak. Ha megkéri ezeknek az oldalaknak a webmestereit, hogy módosítsák az Ön webhelyével kapcsolatban közzétett információkat, keresőrobotunk a legközelebbi feltérképezéskor észleli a webhelyükön végrehajtott változtatásokat.


Bookmark and Share

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s