Keresőoptimalizálás (seo) és keresőmarketing (sem) segítségével eljuttatjuk az érdeklődőket a weboldalunkra. De mire kell figyelni, hogy az érdeklődőkből minél nagyobb arányban ügyfél (feliratkozó, vásárló) legyen, minél jobb legyen a konverzió? Milyen legyen a landing page, vagyis az az oldal, amelyre a látogató egy-egy hirdetésre kattintva érkezik?
– Távolítsd el a fölösleges információkat a landing oldalról. Ha azt szeretnéd, hogy a látogató hírlevélre iratkozzon fel, akkor miért kellene a postacímeddel találkoznia? Vagy a telefonszámoddal? Tüntesd el a fölösleges információkat, és meg fog növekedni a konverzió.
– Legyenek nagyok a gombok. Ezek hatékonyabbak, mint a picike szöveges linkek.
– Figyelj minden megjelenő szóra, főleg azokra, amelyek valamilyen cselekvésre szólítják fel a látogatókat. Ne sztenderd feliratokat használj, pontosan az jelenjen meg a gombokon, amit elvársz a látogatótól. Pl. a “kattintson ide”, “küldés” helyett használd a “Megrendelem”, “Feliratkozom” feliratokat.
– Gondosan válaszd ki a landing oldalon megjelenő fotókat! Biztos, hogy minden kép szorosan kapcsolódik az oldalad témájához? Csak naghyon szép és jó minőségü fotókat használj.
– Ha emberek szerepelnek az oldalon, akkor figyelj rá, hogy az oldal közepe felé vagy a látogatóra nézzenek, ne kifelé az oldalból.
Extrém példa: egy biztosító landing oldalán jelent meg egy kép, amelyen az emberek épp elszaladtak. Nem túl bizalomgerjesztő…
– Tömörítsd a képeket: legyen a lehető legkisebb a képfájlok mérete. Minél gyorsabban töltődnek le, annál többen maradnak az oldalon. Ráadásul az oldal gyorsabb letöltődése növeli a minőségi pontszámot az Adwords-ben, és elősegíti a jó helyezést a természetes találatok között is.
– Legyenek egyértelműek a címsorok! Fogj egy üres papírt, írd fel rá a címsorokat. Ha ebből nem derül ki világosan, mit kínálsz az oldalon, azonnal láss neki az átfogalmazásnak!
– Készíts számozott listát. Sorolj fel például 5 okot, miért érdemes regisztrálnia, vásárolnia a látogatónak. A lista az oldal tetején jelenjen meg.
– Rövid, maximum 3-4 soros bekezdéseket írj. A látogatók nem olvasgatni akarnak az oldalon, legyen világos, áttekinthető a mondanivalód.
– A hosszú, bonyolult, idegen szavak helyett válassz rövid, egyszerű, közérthető kifejezéseket. A pl. “felhasználói regisztráció” felirat helyett érdemes a “Jelentkezzen most”-ot használni.
– Ami fontos, az legyen az oldal tetején. A címsoroknak, a főképnek és a felsorolásnak látszódni kell anélkül, hogy a látogatónak görgetnie kellene.
– Teszteld az oldaladat az összes fontos böngészőben (IE6, IE7, Firefox, Safari) – nem engedheted meg magadnak, hogy valamelyikben hibásan jelenjen meg!
– Figyelj rá, hogy ha a látogató nem, vagy rosszul tölt ki egy űrlapmezőt, akkor egyszerűen tudja javítani a hibát. Legyen egyértelmű, mit rontott el (pl. pirossal megjelölve). Nem fordulhat elő, hogy egy hiba miatt az összes mező kiürül és a látogatónak újra be kell írnia minden adatot.
– Teszteld az oldaladat tesztalanyokkal, minimum 10 fő. Mérd le stopper órával mennyi idő alatt vásárol vagy rendel meg egy terméket. Ha több mint 3 perc akkor nagy gond van és újra kell gondolni az egész oldalt
– Optimalizálás: hogy minél jobb minőségi pontszámokat kaphass a Google Adwords kampányban (hogy olcsó legyen a kampány) használj sok kulcsszót és metákat.
Példa Adwords hirdetés:
• Akciós wellness nyaralás
Termál hotelünkben teljes felüdülés
várja. 6 éjszaka 11430 Ft-tól/fő/éj
akcio.balneo.hu

