Google Adwords Kampány


Google Adwords kampány

Mi a Google AdWords kampány?

A Google AdWords hirdetési rendszer alapja a ppc – alapú fizetés, melynek lényege, hogy a hirdetésért nem a megjelenések, hanem a kattintások alapján kell fizetni.

Google Adwords kampány minta

Google Adwords kampány minta

Az Adwords megfelelően jeleníti meg a forgalmazott termékhez vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó reklámokat. Az általunk megadott kulcsszavakra történő keresés esetén jelenik meg a hirdetés a kereső találati oldalán vagy a kereső partner oldalain. A hirdetésre kattintva az érdeklődő közvetlenül eljut a weboldalunkra, ahol bővebb információt talál. Az AdWords további nagy előnye, hogy a hirdető adhatja meg, mennyit hajlandó fizetni egy kattintásért, azaz egy látogatóért, így költségeit folyamatos kontroll alatt tarthatja.

A Google minden esetben arra törekszik, hogy a lehető legrelevánsabb hirdetésekkel szolgálja ki a szörfölőket, vagyis azokat, akik érdeklődnek a keresett kifejezés iránt. A költségek ellenőrzésének és egyúttal hirdetésünk pozicionálásának két elsődleges eszköze van: megadhatjuk a napi maximális költségkeretet, illetve azt a maximális összeget, amelyet egy kattintásért hajlandóak vagyunk kifizetni.

A végső kattintási ár egy licitrendszer alapján alakul ki, amelyben egyrészt a konkurens versenytárs hirdetők ajánlata, a saját hirdetésünk minőségi mutatója (quality score ami több tényezőből kialakuló pontszám), valamint az általunk megajánlott maximális kattintási licit játszik szerepet.

adwords.JPGl

A  minőségi mutatót befolyásoló faktorok:

  • Kampánybeállítás minősége (átkattintási arány, hirdetés relevanciája stb.)
  • Hirdetés landing(érkezési-reklám-cél) oldalának minősége (URL, releváns szöveg, tartalomszervezés)

A kattintási árat befolyásoló három faktor közül kettőt tudunk befolyásolni.

SIKERTÖRTÉNET

Pesterzsébeti nőgyógyászati magánrendelés

Költési keret: 10.000 Ft, kampány idő: 3 hét

Eredmények: minden rendelési nap full tele lett és sokan jelezték hogy az interneten találták a weboldalt…

nogy

nogyf

A fenti számok magukért beszélnek……..

Hogyan tudja a Nyaralunk.hu évente megduplázni az árbevételét?

Már az 1997-es induláskor is a minőség volt a legfontosabb a HUNVENTOR Kft. számára. Az ügyviteli tanácsadással és minőségbiztosítási rendszerek bevezetésével foglalkozó egyszemélyes vállalkozás hamar nyitott az internet világa felé. Az 1999-ben elindított első weboldal külföldi turistáknak segített a magyarországi utazásuk megtervezésében. Hét évnyi töretlen fejlődés után ma már a szállásközvetítési piac egyik meghatározó szereplője a több mint 80 millió Ft éves nettó árbevételt elkönyvelő cég. A HUNVENTOR Kft. a Nyaralunk.hu, az EuropaReisen.com és a TopCityHotels.com oldalakat üzemeltetve több hazai szálloda legjelentősebb vendégküldőjévé vált, és a cég ma már az európai hálózata kibővítésén dolgozik.

A kihívás

1999-ben Magyarországon az internetes reklámozás és a bankkártyás fizetés még gyerekcipőben járt. A vállalkozás sikere szempontjából kulcsfontosságú volt egy működő üzleti modell kidolgozása, majd – a forgalom növekedési ütemének fenntartásához – a külföldi vendégek minél szélesebb körének elérése. Hamar kiderült, hogy az internetes keresők – főként a Google – biztosítják a legjobb módszert arra, hogy a komoly érdeklődők megtalálják a weboldalt. A kezdeti keresőoptimalizálás után a cég egyre nagyobb hangsúlyt fektetett a keresőben való hirdetésre: „Így nem kell attól félnünk, hogy a Nyaralunk.hu a találati listában egyik napról a másikra hátrább kerül” – mondta Lakatos Péter ügyvezető.

Az eredmények

A Nyaralunk.hu munkatársai a keresőmarketing-kampány során kiemelt figyelmet fordítottak a megfelelő kulcsszavak kiválasztására. “Egyes kampányaink havi többezres megjelenés mellett akár 15%-os átkattintási arányt is elérnek.” Többek között ennek köszönhető, hogy a Nyaralunk.hu forgalma évente megduplázódik. A felhasználói fiókból elérhető statisztikák segítségével sikerült a legtöbb hasznot hozó kulcsszavakat és hirdetési szövegeket kiválasztani. „A Google AdWords a legszimpatikusabb, világméretű hálózattal rendelkező internetes hirdetési program. Ugyanúgy hozzájárult a sikerünkhöz, mint egyszerűen kezelhető weboldalaink, magas színvonalú szolgáltatásaink és szállodai partnereink együttműködési készsége” – mondta Lakatos Péter, majd hozzátette: „nagy előnye a precíz beállíthatóság és az ehhez mérten könnyű kezelhetőség.” Nem meglepő, hogy a cég angol, német, francia és olasz nyelvű weboldalait is a Google AdWords-szel hirdeti. A 2006-ban már 10 főt foglalkoztató vállalkozás legújabb szolgáltatásai (kedvezményes belföldi wellness csomagok értékesítése, szállásfoglalás Párizsban) népszerűsítésénél is számít az AdWords hirdetési megoldásra és a Google találati oldalakról érkező vásárlókra.

Google AdWords

A Google AdWords programot vállalkozások ezrei használják világszerte, hogy költséghatékonyan szerezzenek új ügyfeleket.

Az AdWords-szel, kulcsszavak megadásával pontosan azokat a felhasználókat lehet megcélozni, akik egy bizonyos termékről vagy szolgáltatásról keresnek információkat.

A program árazása átkattintás (CPC) alapú, tehát a hirdetők csak akkor fizetnek, ha egy érdeklődő a hirdetésre kattint.

Hirdetőink élvezhetik a kiterjedt hirdetési hálózatunk előnyeit és kiválaszthatják a vállalkozásuknak legjobban megfelelő költségkeretet és megjelenési formát.

http://www.adwords.google.com/hu

Közzétéve: 1

Hozzászólás