A vizuális tartalom hatékonyabbá tétele Google Keresések során


Cathy Edwards

A Google Képek mérnöki igazgatója

Publikálva: 2018 szeptember 24.

Vizuális információk

Amikor a Google Keresés először megkezdődött, keresési eredményeink egyszerű szövegekből álltak. De 2000. február 24-én mindez megváltozott. A Grammy-díjak utáni napon észrevettük, hogy az emberek őrült módon keresik Jennifer Lopez zöld ruháját. Azonnal egyértelművé vált, hogy az emberek vizuális információt keresnek, nem csak egyszerű szöveget.  Az ezt követő években a mobil eszközök és a kis képernyőjű készülékek fejlődése még fontosabbá tette a vizuális eredmények gyors beolvasásának lehetőségét.

Azóta arra törekszünk, hogy több kép és videó tartozzon a Kereséshez, legyen az illusztrált időjárási jelentés, élő sportklip vagy akár a receptekhez tartozó képek megjelenítése. Ezt részben a számítógépes látás fejlesztéseinek köszönhetően sikerült megtennünk, amelyek segítenek nekünk a koncepciók képekből való kivonásában. Minden képre és videóra az indexünkben több százmillió finom szemcsés szemléletű koncepciót modellezünk ki. Például egy tigris képe olyan fogalmakat generálhat, mint „macskaféle”, „állat” vagy „nagy macska”. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy egy képet a pixelek alapján ismerjünk fel anélkül, hogy az oldal szövegéből kellene kinyernünk az információt róla.

Számos frissítést is készítettünk a leghíresebb, magával ragadó, vizuális információt kinyerő keresőmotorunkhoz, a Google Képekhez. Ezeknek a változásoknak az a célja, hogy segítsék az embereket abban, hogy jobban megtalálják a vizuális információkat, és megkönnyítik azokat a dolgokat, amelyekkel az emberek a Google Képekhez fordulnak segítségért, például termékek vásárlása, szobák kialakítása vagy akár egy otthoni barkács projekt.

Három alapvető változást szeretnénk bemutatni a terveinkben a Google Keresést illetően, beleértve egy sor új funkciót, amelyek mesterséges intelligencia használatával a keresési élményt vizuálisabbá és élvezetesebbé teszik. Ezen kívül amennyiben Ön kifejezetten vizuálisan keresést szeretne végrehajtani, akkor arra törekszünk, hogy az élményét még hasznosabbá és hatékonyabbá tehessük.

Magával ragadó vizuális tartalom, történetekkel

Ez év elején együtt dolgoztunk az AMP Projekttel, hogy bejelentsük az AMP Történeteket, egy nyílt forrású könyvtárat, amely megkönnyíti bárki számára a történetek létrehozását a nyílt weben. Bár még nagyon korai, láttuk, hogy sok kiadó kísérletezik ezzel a formátummal, és vizuálisabb módszert kínál az embereknek a Google Keresés és a Hírek szekciókból származó információk megszerzéséhez. Annak érdekében, hogy az emberek felfedezhessék ezeket a vizuális történeteket, elkezdenénk megjeleníteni ezt a tartalmat a Google Képek és a Discover részlegekben is.

Megkezdtük az AI használatát az AMP történetek intelligens felépítéséhez és a tartalom megjelenítéséhez a Keresésben. Neves emberektől – például hírességektől és sportolóktól – származó történetekkel kezdjük, gazdag, vizuális formában nyújtva bepillantást életük fontos pillanataiba. Ez a formátum lehetővé teszi a cikkhez való egyszerű hozzáférést amennyiben további információra van szüksége, és új módszert kínál a tartalom felfedezéséhez az interneten.

Különféle témák vizuális előnézete a kiemelt videóknál Google Keresések során

A videók hasznosak lehetnek egy új téma megismerésében, de nehéz lehet megtalálni a legrelevánsabb videókat, hogy feltárhassuk az témakör összes részletét. Számítógépes látásmód segítségével most mélyebben megismerhetjük a videók tartalmát, és segíthetünk abban, hogy Ön gyorsan megtalálja a leghasznosabb információkat egy új funkción keresztül, az úgynevezett Kiemelt Videókkal.

Képzelje el, hogy túraútvonalat tervez a Zion Nemzeti Parkba, és meg szeretne tekinteni néhány videót arról, hogy mire számíthat, és hogy miket lehet ott csinálni a látogatás során. Mivel még sosem volt ott, nem biztos, hogy tudná, melyik látványosságokat kellene keresnie, amikor eltervezi a túrát.

A Kiemelt Videók segítségével felhasználjuk az adott témáról alkotott elmélyült tudásunkat (ebben az esetben a nemzeti park legfontosabb tájékozódási pontjaival kapcsolatban) és megmutatjuk a legrelevánsabb videókat ezekkel az altémákkal kapcsolatban. A Zion Nemzeti Park esetében láthat egy videót minden látnivalóról, mint például az Angels Landing vagy a Narrows. Ez átfogóbb képet nyújt a témához rendelkezésre álló videó tartalomról az interneten, és új utakat nyit meg a további felfedezések felé.

Vizuális élmények a Google Képek segítségével

A Google Képeket látogató emberek általában információt keresnek, vagy segítséget keresnek valamiben, nem csupán képeket szeretnének megtekinteni.

A weboldal lehetőségeinek kihasználása

Amikor Ön a Google Képekhez fordul segítségért egy feladatot illetően, fontos információnak számít, hogy melyik weboldalról származik az adott kép. Bármelyik oldalra is lép tovább, a honlap segíthet a feladatának következő lépésében. Ezen kívül – a számtalan vizuális keresési eredményt figyelembe véve – az is lehetséges, hogy nem csupán egy helyes válasz létezik, ennél fogva az a cél, hogy minél több képet és információt átfésüljön mielőtt megtalálja azt, amire szüksége van.

Az elmúlt évben átalakítottuk a Google Képek algoritmust, hogy rangsoroljuk az eredményeket, amelyek egyszerre tartalmaznak nagyszerű képeket és nagyszerű tartalmat is az oldalon. Például a weboldal tekintélye fontosabb kritérium most már a rangsorolásban. Ha polcok barkácsolásáról keres, akkor a kép mögött lévő webhely valószínűleg egy barkácsolással kapcsolatos honlap lesz.

Szintén fontos megemlíteni, hogy nem sokkal ezelőtt ha egy felhasználó meglátogatta a kép mögött lévő webhelyet, nehéz lehetett megtalálni az adott képet az oldalon belül. Most prioritásként kezeljük azokat a webhelyeket, ahol a kép az oldal közepén vagy magasabban helyezkedik el. Tehát ha mondjuk a felhasználó egy bizonyos cipőt szeretne megvásárolni, akkor pontosan azt a cipőt bemutató oldal less előrébb helyezve a rangsorban, mint mondjuk egy oldal, amin a márka összes cipője megtalálható.

Ettől a héttől kezdve a képek körüli kontextusra is több hangsúlyt fogunk helyezni, beleértve például feliratokat, amelyek megmutatják az adott weboldal címét, ahol az egyes képeket közzétették. Ez kulcsfontosságú abban, hogy megérthesse a felhasználó a weboldalt amely a kép mögött rejlik. További útmutatás céljából az oldal tetején javaslatokat teszünk kapcsolódó keresési kifejezésekre is. Már bemutattuk ezt az új elrendezést a mobiltelefonon, és most a webes verziót is frissítjük, ahol a nagyobb képernyő fontos szerepet játszik az összetett feladatok elvégzésében.

Fedezze fel a képet “AI lencse” segítségével a Google Képekben

A tavalyi évben elindítottuk a Google Lens-t, hogy segítsünk Önnek többet tenni azzal, amit lát. Az emberek ezt már használják is a kamerájukkal és a fotóikon – például arra, hogy egy ruhaszett darabjait megtalálhassák, megismerjenek egy látványosságot vagy akár arra, hogy beazonosítsák az aranyos kutya fajtáját a parkban. Az elkövetkezendő hetekben a Google Lens-t beillesztjük a Google Képekbe, hogy segítsük a felhasználóinkat abban, hogy felfedezhessék és megismerhessék a vizuális tartalmat, amit a Google eléjük tár kereséseik során.

A Lens AI technológiája elemzi a képeket és felismeri a fontos objektumokat rajtuk. Ha a felhasználó kiválasztja ezeket az objektumokat, a Lens megmutatja a releváns képeket, amelyek mögött akár kereskedelmi célú weboldalak is állhatnak, további keresési lehetőségeket adva a témában vagy akár hozzásegítve a felhasználót abban, hogy megvásárolhassa az adott objektumot. Mobiltelefont használva a Lens engedi, hogy az ujjunkat használva kiemeljük az adott képen belül azt, amely érdekel minket, még ha a Lens automatikusan nem is jelölte ki azt a területet objektumként, ezáltal elindítva egy releváns keresést a kijelölt objektummal kapcsolatban. Így még mélyebbre áshatunk a képünk felfedezése során.

Reméljük, hogy ezek a változtatások megkönnyítik – és vizuálisan érdekesebbé teszik – a weben való keresgélést, információszerzést és az érdeklődésköreinek felfedezését.

Hasznos tippek:

  • nézd meg versenytásaid hová és mennyi fotót tesznek fel a webre
  • tölsd fel a legtöbb fotót vállalkozásodról többféle méretben weboldaladra és blogodra
  • töltsd fel a vállalkozásod logóját weboldaladra és a google térképhez
  • csinálj több social media fiókot ahová fotóidat feltöltheted

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s