SEO Alapok: Mi a keresési szándék?


A SEO keresőoptimalizálás lehetővé teszi a forgalom növelését az Ön webhelyén. A Google magas rangsorolásával minél több embert vonzhat webhelyére. Végül valószínűleg a cél az, hogy eladd a cuccodat, vagy hogy rendszeresebb látogatókat vonzzon. Ha nagyobb forgalmat szeretne elérni a webhelyére, akkor optimalizálja a tartalmát az emberek által használt szavakhoz. Ahhoz azonban, hogy növelje rangsorolási esélyeit, és hogy valóban meggyőzze az embereket a dolgok megvásárlásáról, a hírlevél feliratkozásáról vagy a webhelyére való visszatérésről, vegye figyelembe a keresési szándékot. Itt megmondom, mi a keresési szándék, és hogyan optimalizálhatja cikkeit a keresési szándékhoz.


Mi a keresési szándék?

A keresési szándék (vagy a felhasználói szándék, a közönség szándéka) az online keresés célja leírására használt kifejezés. Ez az oka annak, hogy valaki egy adott keresést végez. Végül is mindenki, aki online keresést végez, reméli, hogy talál valamit. Valaki keres, mert kérdése van, és arra akar választ? Egy konkrét weboldalt szeretnének felkeresni? Vagy azért keresik, mert vásárolni akarnak valamit? A keresések ezen különféle típusai közül sok a felhasználói utazás részét képezi.

Az évek során a Google keményen dolgozott az algoritmus fejlesztésén, hogy meg tudja határozni az emberek keresési szándékát. És a Google olyan oldalakat rangsorolni akarja, amelyek a legjobban megfelelnek a keresési kifejezésnek, valamint a keresési szándéknak egy adott keresési lekérdezés mögött. Ezért elengedhetetlen annak ellenőrzése, hogy bejegyzés vagy oldala megfelel-e a közönség keresési szándékának.
4 típusú keresési szándék

Van néhány különféle típusú keresési szándék, ezeket a négyet használnak leggyakrabban:


1. Információs szándék

Először is van információs szándék. Az interneten sok keresést végeznek az információkat kereső emberek. Információ lehet az időjárásáról, a gyermekek oktatásáról, a SEO-ról, az Ön neve. Az információs szándékú embereknek van egy konkrét kérdése, vagy többet szeretnének tudni egy adott témáról.

Tudnia kell, hogy a Google szándékának megértése jóval meghaladja a pusztán az eredmények megjelenítését, amelyek információkat adnak egy adott kifejezésről. Tudja például, hogy a [paradicsomos szósz] -t kereső emberek recepteket keresnek, nem pedig a szósz kulináris története alapján. Megérti, hogy a [Merkúr] -ba gépelő emberek többsége a bolygót, nem az elemet keresi. A Google még azt is megérti, hogy bizonyos kifejezésekhez, például [hogyan lehet madáretetőt építeni], hasznos videókat és képeket tartalmazni.


2. Navigációs szándék

A keresési szándék második típusát navigációs szándéknak nevezzük. Az ilyen szándékú emberek meg akarnak látogatni egy adott webhelyet. Például az emberek, akik a [Facebook] -ra keresnek, általában úton vannak a Facebook webhelyhez.

Ne feledje, hogy a navigációs kifejezés magas rangsorolása csak akkor hasznos az organikus forgalom szempontjából, ha az Ön webhelye az az oldal, amelyet az emberek keresnek. Például néhány évvel ezelőtt Yoast-nak volt egy Google Analytics pluginja, és mi elég jól rangsorolt a [Google Analytics] kifejezésre. De ez nem hozott forgalmat webhelyünkre. A [Google Analytics] kifejezésre kereső emberek a Google Analytics webhelyet keresték, és nem érdekelte őket a bővítmény.


3. Tranzakciós szándék

A keresési szándék harmadik típusa a tranzakciós szándék. Sokan vásárolnak dolgokat az interneten, és böngésznek az interneten, hogy megtalálják a legjobb vásárlást. Az emberek tranzakciós szándékkal keresnek, amikor célja valami vásárlás.


4. Kereskedelmi vizsgálat

Vannak, akik a (közel) jövőben szándékoznak vásárolni, és kutatásukhoz az internetet használják. Melyik mosógép lenne a legjobb? Melyik SEO plugin a leghasznosabb? Ezeknek az embereknek tranzakciós szándéka is van, de még időre és meggyőzésre van szükségük. Az ilyen típusú keresési szándékokat általában kereskedelmi nyomozási szándékoknak nevezik.


Kulcsszó szándéka

Az emberek által a keresési lekérdezésekben használt szavak betekintést nyújtanak a felhasználói szándékba. Ez fordítva is működik, ha szándék-specifikus szavakkal fogalmaz meg kulcsszavakat.

A tranzakciós szándékú kulcsszavak gyakran tartalmazzák a következő szavakat:

megvesz
üzlet
kedvezmény
terméknevek

Az információs keresések tartalmazhatnak (de nem feltétlenül kell) szavakat, például:

információ
hogyan kell
a legjobb módja annak
miért

Hogyan lehet optimalizálni a tartalmat keresési szándékra?

Gondoskodni szeretne arról, hogy a céloldal megfeleljen a közönség keresési szándékának. Ha az emberek információkat keresnek, akkor nem akarja megmutatni nekik egy termékoldalt. Legalábbis nem azonnal. Valószínűleg megijeszted őket. Ha az emberek meg akarják vásárolni az Ön termékét, ne fúrja őket hosszú cikkekkel. Vezesd őket a boltodba.

Jó ötlet a termékoldalak optimalizálása a kereskedelmi alapú kulcsszavakhoz. Ha kutya-vitaminokat árusít, akkor például optimalizálhat egy termék (kategóriát) oldalt a [kutya-vitaminok vásárlása] címre. Talán van egy cikke is a vitaminok beadásáról. Például optimalizálhatja ezt a cikket a [hogyan lehet vitaminokat adni a kutyámnak] keresési kifejezésre.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s